Battle of the Yamaha's: MT-03 of Fazer 600

Ah, nou de prijs op de website is erg netjes, vorige koper heeft er wel wat denk ik op ingeleverd.
Wel jammer van de kras op de rechter demper, dat was ik niet! :)

Historie idd iets bekender en wat filmpjes op YT. :)
 
Die kras is amper zichtbaar en met de juiste polijstmiddelen ook nog goed weg te werken.. dat ga ik binnenkort maar eens proberen. De vraagprijs was al netjes, de aanschafprijs nog netter :D
 
Erg mooie motor, gefeliciteerd!
Ik vind dit persoonlijk mooier dan een Fazer. De kleur is ook top.
 
Hey Kevin, thx voor je reply en uitgebreide motivatie. Uiteindelijk heb ik na lang denken toch gekozen voor een MT-03 en wel om de volgende redenen:

  • Ik verwacht weinig snelweg te rijden, juist de B-wegen en landweggetjes trekken mij enorm
  • De MT-03 die ik heb gekocht is veel nieuwer dan welke aangeboden 25kw Fazer en heeft ook veel minder kilometers gedraait.
  • Van de Fazer verwacht ik het zelfde gedrag als van mijn lesmotor (25kw Honda CBF600N, ook een 4-cilinder) en dat was op zich prima, maar na 1 rit op de MT-03 was ik verslaafd :P

Vandaag dan dus toch in de auto gestapt (met een chauffeur, daarmee de terugweg geen probleem) en afgereisd naar Buitenpost (vlak bij Dokkum). 2,5 uur rijden, maar eenmaal daar aangekomen was ik vrijwel gelijk overtuigd de juiste keuze te hebben gemaakt: een prachtige MT-03, precies zoals op de foto's (een paar hele kleine beschadigingen, niets wat met wat polijsten niet op te lossen is). Na een kort gesprekje met de dealer de motor eens gestart en een proefrit gemaakt: wat een verschil met de lesmotor en tevens een heerlijk geluid.

Deal rondgemaakt en de motor was de mijne, klaar om direct meegenomen te worden. Toen dus de rit van 2,5 uur terug naar huis, veelal over 100-wegen en ook de nodige stukken snelweg maar de MT-03 valt me zeker niet tegen...

Genoeg geluld, plaatjes zeggen meer als woorden:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://imgur.com/gallery/SP8hy

De motor is van 2010, maar is niet origineel in Nederland geleverd (aan de hand van een onderhoudssticker onder de passagierszit vermoed ik Italië) en in 2014 geimporteerd. Een hele lage kilometerstand, 3 maanden garantie en gewoon een motor die probleemloos heeft gelopen gedurende de terugreis van ruim 200 kilometer: ik ben heel erg blij *O* *O* *O*

Potverdikkeme. Wat ik niet gezegd heb in mijn antwoord is dat ik een MT03 1 cilinder had gekocht als ik deze niet tegen was gekomen. Voor mij is juist die lange stukken die ik rijd het grootste pluspunt voor mij om de Fazer te rijden. Maar ik weet zeker dat ik dat ook gezegd had als ik een MT03 had gehad haha.

Heel tof. Sowieso met welke keuze je ook zou maken zou je ontzettend veel plezier beleven. Dus misschien als je het leuk vind een keertje (als je al de nodige kilometers op de teller gezet heb) op elkaar motor rijden?
 
De kilometers lopen vlot op. Amsterdam is wel een heel eind uit de richting, maar wie weet komen we elkaar nog ergens tegen!

Wat loopt het ding verschrikkelijk mooi! De EJK is nog aanwezig, de motor trekt dus als een grote en stuurt ook heerlijk. Ik heb er nu al erg veel plezier van, dat zal alleen maar meer worden. Aankomende week wordt het mooi weer, daar ga ik lekker van genieten!

Thx voor alle adviezen e.d.
 
Hij trekt best idd! Onderin is hij ook krachtiger dan de ER-6 die ik nu heb. Tot de ER-6 bij zijn pk's kan komen en dan is die wel sneller. Veel plezier, maar dat lukt wel op dat ding, ik kan het weren uit eerste hand, :)
 
Ik zit ook te overwegen om een MT-03 te kopen. Echter moet ik 40 minuten rijden naar school, en deze weg bestaat bijna alleen maar uit snelweg. Is het een geschikte motor om dan, zoals je al zei, een stuk om te rijden via andere wegen? Aangezien het een 1-cilinder is en deze (naar horen zeggen) een stuk oncomfortabeler worden op langere ritten.
 
Sinds de aanschaf heb ik er nu 1500 kilometer mee gereden en ik heb er erg veel plezier van, kom ook regelmatig even op de snelweg maar niet langer dan 20 minuten. De dag dat ik hem gekocht heb ben ik er mee vanuit Friesland naar Enschede gereden, daar ook langere stukken snelweg gereden. Dat vraagt wat commitment, verwacht niet dat je uit de wind zit, maar dat is niet alleen aan de MT-03 gerelateerd.

Het blok vind ik op de snelweg niet eens heel verkeerd, je komt makkelijk met het verkeer mee. Wel reageert hij vrij fel op het gas, een kleine beweging heeft een groot effect, dus een vaste hand is een vereiste.

Omrijden is de leukste optie natuurlijk, want je kunt er heel behoorlijk mee knallen! 70 in de vier (70 op teller daar waar je 60 mag), of 90 in de vijf (ook weer op teller, daar waar je 80 mag), dat zijn snelheden waar zowel de berijder als de fiets heel blij mee zijn :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan