Bayliss weg bij ducati??? opvolger???

Vervanger Bayliss??

  • Hij blijft

    Stemmen: 3 8,8%
  • Xaus

    Stemmen: 17 50,0%
  • Melandri

    Stemmen: 5 14,7%
  • Gibernau

    Stemmen: 4 11,8%
  • Edwards

    Stemmen: 1 2,9%
  • Checa

    Stemmen: 2 5,9%
  • Biaggi

    Stemmen: 1 2,9%
  • McCoy

    Stemmen: 1 2,9%

  • Totaal aantal stemmers
    34
denk dat ducati tog als eerste keus een andere ducati coureur zal kiezen of een ytaliaan.
xaus misschien wel tosland of laconi.
maar denk tog dat de keus zal gaan tussen xaus (ducati rijder)en marco melandri (Ytaliaan)
 
Als het Nieto maar niet wordt, want die schijnt vanwege zijn vele poen ( lees sponsors ) naar de Motogp klasse te gaan. Presteren is dus helaas niet altijd een vereiste om in de racerij verder komen. Kijk maar naar de F1 :X


:^

Ik zou het echt diep, diep triest vinden als Nieto een RCV krijgt.
 
Kap nou maar .
Pogialli rijd zichzelf dood op een motogp amchine , net zoals Pedrosa :r
 
Waar rook is is vuur :X

Bron crash.net

With expectation growing that Troy Bayliss will leave the Ducati Marlboro MotoGP team at the end of this season, despite Ducati insisting that a final decision has yet to be made, some 'insiders' are now linking the Australian with a move back to BSB - with his former GSE team.

Following previous suggestions by sources close to Crash.net that GSE will be making a return to British Superbikes as the top Ducati backed team in 2005, GSE's Darryl Healey was snapped talking to the Marlboro Ducati team at last weekend's Malaysian Grand Prix (pictured). Insiders suggest that Healey may also have been talking to Bayliss about the BSB project.

Whatever the motive for Healey's presence at Sepang, it will no doubt fuel rumours that GSE will return to BSB with Ducati next season. For its part, Ducati has yet to reveal its 2005 BSB team line-up, but has confirmed it will increase factory support to the series.

Should Bayliss be uninterested in returning to the championship he won with GSE in 1999, Ducati's World Supersport rider Lorenzo Lanzi is still being tipped for a possible BSB move, although this is despite the Italian factory recently commenting to Crash.net that the young Italian's future will be in either the World Supersport or World Superbike championship.

Lanzi recently took part in the final round of the AMA Superbike championship at Virginia, out-performing team-mate Regis Laconi in the first race to take a fourth place finish. He was also running in third position, and a possible podium, in the second race before his 999 broke down.

Stay tuned for further developments...
 
Ik schat Bayliss toch wel een tandje hoger in dan een Toseland. Hoop dat Xaus de beloning krijgt voor zijn rijden, want hij rijdt Hodgson compleet zoek. Dus ik hoop Xaus..maar zal wel degene worden met de grootste sponsor.
 
Waar rook is is vuur :X

Bron crash.net
Alleen is er wel rook? Ik heb toch sterk het idee dat men maar artikelen uit de dikke duim aan het zuigen is om vooral content te vergaren.
Crash suggereert dat Lanzi of BSB of WSB gaat rijden, in America is men er heilig van overtuigd dat Lanzi volgend jaar AMA gaat rijden. Dus wat is waar?


edit: het rookte inderdaad ;(
 
Laatst bewerkt:
Stay tuned for further developments...

afgelopen weekend verklaarde ze dat er nog geen beslissing is genomen. Luis D'antin zegt de optie op Xaus voor volgend jaar te hebben ingelost. (geen geld, een hoop verdwenen personeel en Michelin dreigt banden niet meer te leveren) Misschien hoopt ie op een zak geld van Marlboro. Vind het vergezocht om een gesprek tussen een honda-teameigenaar en Ducati in verband te brengen met een van de rijders. Voor volgend jaar staat nog niets vast. Biaggi schijnt eerste man (repsol) te worden bij HRC Zal Gibernau leuk vinden, Mewlandri zou naar Pons willen Edwards naar Gauloises, MArlboro schijnt Gibernau,checa of Hopkins te willen. Xaus is spanjool en die liggen goed bij MArlboro. Bayliss heeft aangegeven bij Ducati te willen blijven maar zou in gesprek zijn met o.a. Suzuki

ben benieuwd maar vind dit verhaal vrij vergezocht. Feit is wel dat Monstermob niet meer het eerste Ducati team in Engeland zou zijn.
 
Bron www.crash.net

Speaking at the pre-event press conference for Sunday's Australian Grand Prix, Troy Bayliss has ended growing speculation over his future by officially confirming that he and the Ducati Marlboro Team will part company at the end of this season.

"It's been a tough season for me and everybody at Ducati so to be leaving at the end of the season is like a final kick in the teeth," admitted Bayliss, who won the World Superbike series with the Italian factory before stepping up to MotoGP and scoring three podiums last season.

het is dan toch gebeurd :( ongelofelijk dat ie de straat word opgekicked, zoals ie zegt is het een zwaar seizoen maar zijn beste presataties zijn even goed als Capirossi (4e) helemaal onbegrijpelijk zou echter zijn als ze of Checa of Gibernau als vervanger nemen. Ik hoop Xaus of Hopkins

ow ja dit verhaal zal later vandaag wel op racesport.nl in het nederlands staan :P
 
Het is inderdaad jammer dat Bayliss weg moet bij Ducati. Dat men die beslissing heeft genomen is wel begrijpelijk.
a)Bayliss heeft de helft van het aantal punten van Capirossi gescoord dit jaar.
b)Bayliss heeft zijn leeftijd tegen.
c)Capirossi is een Italiaan en Bayliss niet.

Ik hoop alleen dat men bij Ducati niet voor Gibernau gaat kiezen. B|
 
Ik zou Checa nog erger vinden. hij is wel een aardige kerel maar moet zo langzamerhand eens een andere sport gaan zoeken...

Ik heb bayliss een paar keer gezien bij de WSBK en vind hem een super gozer. Ik hoop dat er een ruil plaatsvind tussen Xaus en Bayliss.(en dat ze hem niet nog een jaar die GP4 in zun maag splitsen) maar Ducati heeft al eens vaker een toprijder eruit gepleurd (Corser en Chili) van Corser helemaal begrijpelijk overigens. Corser heeft trouwens Bij Suzuki alstare getekend, tweede man binnen het team word waarschijnlijk Kagayama (Reynolds en Smart rijden voor Rizla in BSB) of Watanabe
 
Even een zijstraatje:

Carl Fogarty zegt in zijn boek dat Corser destijds een strategische fout had gemaakt door, nadat Troy een wedstrij had verloren van Carl, te zeggen dat hij had verloren omdat Carl beter was dan hij die wedstrijd. Daarmee zou Troy indirect hebben gezegd zichzelf geen goede coureur te vinden.
Chili werd ontslagen nadat hij acte de presance gaf in de pilot aflevering van Sterrenboksen, wat SMS6 tegenwoordig in een tv programma heeft omgetoverd. :+

[on-topic]
Persoonlijk heb ik meer sympathie voor Carlos dan voor Sete.
 
Hoe je het ok wendt of keert, Bayliss is wel weer het zoveelste bewijs dat om de een of andere reden de toppers in de WSBK het nooit redden in de GP.
 
Carl Fogarty zegt in zijn boek

Carl Fogarty zegt ook in zijn boek dat hij nooit izjn naam zal verbinden aan iets wat zich niet heeft bewezen en nooit iets voor het geld zal doen. Hij heeft een tijdje als Adviseur bij Ducati Infostrada rondgelopen en zei toen duidelijk werd dat ie de baan van Tardozzi niet kreeg dat ie zich niet op zijn gemak voelde daar. Daarom gun ik hem nog vele rampjaren met zun schijt FP1 (wel voor de straatversie trouwens nog ff aankloppen bij Ducati voor de verlichting van de 999)

En corser heeft dat wel gezegd maar dat kan nooit de reden zijn. eerder van pole starten in Sugo 1999 en twee keer achter Edwards die volgens mij als 15e ofzo startte eindigen. 1999 reed Foggy bijna iedereen zoek en Corser was niet in staat om het zelfde te doen. Het feit dat ie er bij Aprilia ook werd uit gegooid zegt denk ik genoeg.

en Gibernau heeft dit jaar gezegd,
Ik ben mentaal niet sterk genoeg
Rossi is beter dan mij dat weet ik ook

Op zich eerlijker dan mensen die het niet hebben en lek jaar zeggen dit word mijn jaar maar toch
 
Hoe je het ok wendt of keert, Bayliss is wel weer het zoveelste bewijs dat om de een of andere reden de toppers in de WSBK het nooit redden in de GP.
tis wel zo B|
maar t is wel jammer.
en toch zie ik liever de glijdende xaus op de duc van bayliss zitten.
en hodgson :r
 
tis wel zo B|
maar t is wel jammer.
en toch zie ik liever de glijdende xaus op de duc van bayliss zitten.
en hodgson :r

Ik vindt het maar een vage actie van Ducati. Bayliss reed vorig jaar op dezelfde motor als Xaus nu ook de sterren van de hemel ( in zijn debuut jaar ). En ook glijdend en driftend. Ducati kan gewoon niet toegeven dat ze een prut motor hebben gemaakt en daarom geven ze Bayliss maar de zak. Echt italiaans.... :r
 
1)Carl Fogarty zegt ook in zijn boek dat hij nooit izjn naam zal verbinden aan iets wat zich niet heeft bewezen en nooit iets voor het geld zal doen. Hij heeft een tijdje als Adviseur bij Ducati Infostrada rondgelopen en zei toen duidelijk werd dat ie de baan van Tardozzi niet kreeg dat ie zich niet op zijn gemak voelde daar. Daarom gun ik hem nog vele rampjaren met zun schijt FP1 (wel voor de straatversie trouwens nog ff aankloppen bij Ducati voor de verlichting van de 999)

2)En corser heeft dat wel gezegd maar dat kan nooit de reden zijn. eerder van pole starten in Sugo 1999 en twee keer achter Edwards die volgens mij als 15e ofzo startte eindigen. 1999 reed Foggy bijna iedereen zoek en Corser was niet in staat om het zelfde te doen. Het feit dat ie er bij Aprilia ook werd uit gegooid zegt denk ik genoeg.

3)en Gibernau heeft dit jaar gezegd,
Ik ben mentaal niet sterk genoeg
Rossi is beter dan mij dat weet ik ook

Op zich eerlijker dan mensen die het niet hebben en lek jaar zeggen dit word mijn jaar maar toch
1: Klopt. Foggy heeft zichzelf ook verlochend door met Petronas in zee te gaan. Maar dat zij hem vergeven, want het is een erg kwel :9~ motor.

2: Ik wilde niet suggereren dat dát de reden zou zijn waarom Corser bij Ducati gepiepeld was, alleen Foggy's visie daarop ventileren.

3: Daar zit je als fabriek natuurlijk niet op te wachten. Je wilt een winnaar hebben en niet iemand die van zichzelf al denkt dat hij niet de beste is. Dan wordt je nooit kampioen en dat is uiteindelijk wel het doel van het spelletje.

@Ocampa: Het is inderdaad een constatering die onderhand als feit kan worden gezien. (Helaas). Kon je in het verleden de mindere resultaten nog goedpraten met een of andere reden, in de loop der jaren zijn diverse toppers van het SBK overgestapt naar de GP's en nog geen enkele coureur heeft zich daarin succesvol kunnen nestelen. Ik vraag me af in hoeverre sfeer en werkdruk daaraan debet zijn? Want alle ex SBK coureurs hebben wel dezelfde mening over de GP's: het is minder gezellig dan het SBK.
 
Laatst bewerkt:
Klopt dat van dat rook en vuur toch ;(

Speaking at the pre-event press conference for Sunday's Australian Grand Prix, Troy Bayliss has ended growing speculation over his future by officially confirming that he and the Ducati Marlboro Team will part company at the end of this season.

"It's been a tough season for me and everybody at Ducati so to be leaving at the end of the season is like a final kick in the teeth," admitted Bayliss, who won the World Superbike series with the Italian factory before stepping up to MotoGP and scoring three podiums last season.

"I've been riding a long time with Ducati and it would be a different story if the bike had been winning every weekend but it hasn't been doing that so," he added. "I didn't want the relationship to end because I don't feel as though I've really shown what I can do in MotoGP yet, but that's racing and you've got to take it on the chin.

"It doesn't mean I'll be cruising around for the last two races though. I want to continue to improve the bike and do as well as I possibly can in my home round," Bayliss declared.

The hard charging Australian also stated his desire to remain in the premier GP class next season:

"I would like to stay in MotoGP because I don't think I've shown what I can do and time will tell," he said. "It's a bit unclear at the moment how it's going to turn out but I'm sure that in the next week or two weeks things are going to unfold for me and for a lot of other people as well."

Yamaha's Carlos Checa, Suzuki's John Hopkins and even Honda's Sete Gibernau have all been linked to the second factory Ducati ride, alongside Loris Capirossi, next season. Checa and Hopkins look the most likely.

Troy's current options are thought to include taking Hopper's vacant Suzuki seat, should the Anglo-American move, or a possible berth at a satellite Yamaha or Honda outfit.
 
Heeft Gibernau dat ECHT gezegd? dattie mentaal niet sterk genoeg is? Nou lekker dan..zo'n rijder wil je dus echt niet in je team. Inderdaad helaas maar waar..maar de toppers in het WSB redden het vaak niet in de MotoGP....al vind ik dat Edwards het nog niet zo slecht doet (maar hij heeft wel het voordeel van het rijden op een Honda natuurlijk) en Bayliss deed het ook niet slecht vorig jaar.

Heeft iemand of kan iemand een onderzoekje doen waar die toppers van het WSB zoal terechtkomen? Ik weet niet of het werkelijk zo is..maar ze komen volgens mij nogal eens in teams terecht die zowiezo niet vooraan rijden...en dan wordt het natuurlijk moeilijk om te excelleren (Edwards in zijn eerste jaar op de Aprillia was tenslotte ook niet het grote succes waarop werd gehoopt. Xaus zit ook op de machine van vorig jaar. Die was vorig jaar niet slecht..maar de Yamah en Honda zijn verder gegaan met de ontwikkeling van de 2003-motor..terwijl die motor van Xaus en Hodgson nauwelijks nog ontwikkeld wordt. Wat overigens niet onverlet laat dat Hodgson veel dichter bij Xaus moet kunnen kwalificeren)
 
Heeft Gibernau dat ECHT gezegd?

Jah heeft ie gezegd in een intervieuw... en bleek ook wel weer vandaag. aan de ene kant een beetje kinderlijk van Vale om Gibernau te gaan negeren (Biaggi feliciteerde hem zelfs!!) maar hij heeft het aan zichzelf te danken. Hij laat zich er door uit het veld slaan, dus staat niet sterk genoeg in zun schoenen (laarzen)

en de Desmosedici van vorig jaar word helemaal niet meer ontwikkeld des te indrukwekkender de prestaties van Xaus, Hodgson had gedacht kampioen te worden, gaat waarschijnlijk terug naar de SBK
 
Ik vindt het maar een vage actie van Ducati. Bayliss reed vorig jaar op dezelfde motor als Xaus nu ook de sterren van de hemel ( in zijn debuut jaar ). En ook glijdend en driftend. Ducati kan gewoon niet toegeven dat ze een prut motor hebben gemaakt en daarom geven ze Bayliss maar de zak. Echt italiaans.... :r

ze hebben de duc verbeterd ten opzichte van vorig jaar, helaas is de concurrentie alleen meer verbeterd waardoor ze niet zo mee kunnen doen als ze vorig jaar deden.

en zo prut is die motor niet als je er 3e mee kunt worden op philip island. ook daar is gebleken dat bayliss niet dat heeft wat capirossi wel heeft. wat mij betreft logisch dat ze iemand anders aantrekken. maar checa? :? neem dan Xaus. dat lijkt me de logische stap. die heeft het wel verdiend in het fabrieksteam te rijden.
ik vraag me wel af wat er met D'Antin Ducati gaat gebeuren volgend jaar... blijven ze prutsen met de 2003 duc? krijgen ze de afgedankte 2004 ducs? en wie gaan die bestijgen? xaus krijgt misschien wel een aanbod van een beter team... en hodgson? met de staart tussen de benen terug naar de sbk?
 
heb je zijn interview gelezen? De 2004 desmosedici was geen vooruitgang maar een achteruitgang. Pas na de test op LeMans kwamen ze er achter waar de problemen lagen. Tot de afgelopen race lagen de resultaten van Loris en Troy niet zover uiteen. Natuurlijk, Loris had 2x zoveel punten, maar dat kwam ook omdat hij vaker aan de finish kwam, daar waar Troy soms vanuit goede positie onderuit ging. Beide coureurs hadden als beste klassering een 4e plek.

Dat Loris het nu beter doet dan Troy is ook wel begrijpelijk. Als ik de zak zou krijgen op m'n werk ging ik ook niet meer mijn leven op de weegschaal zetten. Op zich kan ik nog wel begrijpen dat men op zoek is naar de beste coureurs, maar om dan Bayliss in te ruilen voor Checa vind ik echt onbegrijpelijk.
 
om Bayliss in te ruilen voor Checa vind ik echt onbegrijpelijk.

Checa gaat waarschijnlijk voor Fortuna in het team van HErve Poncheral rijden... samen met Elias of Nieto. Ik zou me als Bayliss zonder contract wel voor me leven rijden. hij zat er goed bij maar verliest ineens een seconde of 6 in de laatste paarinden dat vind ik best vreemd. Maar een ronderecord en een podiumplek op eigen kracht is toch niet slecht voor de GP4 maandag en dinsdag word een nieuw chassis getest... met het oog op 2005 ben benieuwd wie de plek overneemt. D'antin zou weleens met Pramac als sponsor kunnen komen, Biaggi naar Repsol, en contract Honda Bridgestone loopt af. het scheen zelfs qua financien zo erg te zijn dat Michelin heeft gedreigd om geen banden te leveren voor de race in Qatar
 
Terug
Bovenaan Onderaan