Bayliss weg bij ducati??? opvolger???

Vervanger Bayliss??

  • Hij blijft

    Stemmen: 3 8,8%
  • Xaus

    Stemmen: 17 50,0%
  • Melandri

    Stemmen: 5 14,7%
  • Gibernau

    Stemmen: 4 11,8%
  • Edwards

    Stemmen: 1 2,9%
  • Checa

    Stemmen: 2 5,9%
  • Biaggi

    Stemmen: 1 2,9%
  • McCoy

    Stemmen: 1 2,9%

  • Totaal aantal stemmers
    34
Ik vindt het maar een vage actie van Ducati. Bayliss reed vorig jaar op dezelfde motor als Xaus nu ook de sterren van de hemel ( in zijn debuut jaar ). En ook glijdend en driftend. Ducati kan gewoon niet toegeven dat ze een prut motor hebben gemaakt en daarom geven ze Bayliss maar de zak. Echt italiaans.... :r

niks prutmotor, hij gaat net iets te vaak over de grens waardoor hij helaas ten val komt, duc zit ruim op de derde plaats van de constructeurs. aprilia, suzuki zijn prut yamaha alleen door rossi zijn kennis zo goed geworden was vorig jaar ook totaal niet van belang in de eindstand :9
 
Lekkere timing trouwens van Ducati....voor de laatste race met een sterk verbeterd frame op de proppen komen :X Soms snap ik de timing van de fabrieken echt niet ( Honda flikte ook zoiets bij Edward in Quatar ) :?


Crash.net

Following their first podium position this season in the race at Phillip Island this weekend, the Ducati Marlboro Team completed a two-day testing session of a most notably new frame at the Australian track.

The Italian team used the fast Australian circuit to test a new version of its distinctive tubular frame, which has been designed to improve the stability of the Desmosedici and its reactivity, in particular in fast changes of direction. New swing-arms with different levels of stiffness were also tested with the same purpose in mind.

Loris Capirossi and Troy Bayliss expressed their satisfaction with the changes, both riders recording interesting times right from the start and both improving the quickest time (in race trim) set by Capirossi during Sunday's race which was 1min 31.102secs.

During the two-day test, Loris and Troy both lapped consistently in under 1min 31secs, and both ended the test with a quickest time around 1min 30.6secs.
 
nieuwe achterbrug :9

315470_52365.jpg
 
Lekkere timing trouwens van Ducati....

Dit chassis is een gevolg van het testen het hele jaar door... Ontwikkelingen gebeuren niet van de ene op de andere dag. Ducati heeft ook als nadeel dat ze maar 2 machines voor data hebben... terwijl Yamaha er vier heeft en Honda 6 (5 eigenlijk met de RCV van Tamada kun je als michelin rijder niet veel) de nieuwe achterbruggen en het frame zijn onderdelen voor de 2005 versie... staat als het goed is ook in het verhaal genoemd. Ducati gaat na (VALE)ncia weer testen met de 2005 versie, hebben ze 1 excuus dus niet meer dat ze het laatst waren met de nieuwe motor. Maar ziet er goed uit als beiden een flinke klap onder het ronderecord kunnen rijden

Zal de eerste twijfel reeds boven komen bij MArlboro dat Bayliss dezelfde tijden rijd??

Hopkins schijnt de beste kansen te hebben op het tweede zitje bij Ducati
 
Vraag me toch ook af waar James Toseland belandt. Z'n contract is afgelopen bij het Ducati fabrieksteam. Dat werdt tenminste op Eurosport gezegd tijdens de laatste race. Had dus blijkbaar maar een éénjarig contract.
Wie weet schuiven ze hem door richting MotoGP?!?
 
Vraag me toch ook af waar James Toseland belandt. Z'n contract is afgelopen bij het Ducati fabrieksteam.
Wie weet schuiven ze hem door richting MotoGP?!?

Volgens mij heeft Toseland al getest voor Ducati, Fila gaat als het goed is weg als hoofdsponsor en word vervangen door Xerox. Laconi mag de Desmosedici waarschijnlijk een keer gaan testen. en kan me niet voorstellen dat Toseland Motogp bij Ducati mag gaan rijden. het was niet echt een imponerend seizoen (vergeleken met Bayliss, Edwards, Hodgson en Xaus) en mannen als Xaus en Hopkins lijken mij geschikter. volgens mij word de teambezetting niet veranderd, oftwewel weer Toseland en Laconi. is geloof ik ook de reden voor Haga om weg te gaan.
 
Volgens mij gaat Laconi naar de AMA.

Missen we niks aan......
 
wat ik nou niet snap, als (ALS) checa komt naar ducati samen met capi... wat gebeurt er dan met het andere duc team? wordt dat opgeheven?
ik kan me niet voorstellen dat ze volgend jaar met 2003 ducs gaan rijden.

en wat als xaus het plekje van bayliss krijgt? als d'antin ducati blijft waarom ruilen bayliss en xaus dan niet?
ik heb het idee dat d'antin ducati er volgend jaar niet meer is.
 
Ducati wil Troy Bayliss behouden


Het management van Ducati heeft laten weten de Australiër Troy Bayliss toch te willen behouden. Bayliss gaf eerder te kennen, bij Ducati te vertrekken. Het "gerucht" lekte uit via een medewerker van het Ducati Marlboro Team, zo kwam de vuile was op straat te liggen, maar Ducati heeft de 35-jarige Bayliss nu een ander aanbod gedaan.

Bayliss, voormalig wereldkampioen WK Superbike kan in 2005 met een fabrieks Ducati starten in de WK Superbikes, doch Bayliss heeft laten weten nog even te willen wachten met een definitief antwoord vanuit de MotoGP scène. Bayliss blijkt in gesprek te zijn met het Kawasaki Team. :)

Tekst: © H. de Jong


Link: http://www.wegrace.info/cms/item.php?id=925
 
dus het klopt gewoon wel dat ie vertrekt... dat ie nou in de sbk kan gaan rijden is weer iets heel anders. niet zo verwonderlijk dat ie daar op een duc te rijden komt natuurlijk...
 
Als ik Bayliss was zou ik daar netjes voor bedanken. Eerst twee jaar alles geven aan de ontwikkeling van de nieuwe GP machine, vervolgens bij het grof vuil worden gezet om daarna vriendelijk te worden verzocht om dan maar in het SBK de eer te gaan redden.

Nee, dankuwelzeerbeleefd.
 
Je kan het ook andersom redeneren. Dat het tof is van Ducati dat ze Bayliss een tweede kans geven.

Ik was het met je eens geweest als hij het hele jaar beter was geweest dan zijn teamgenoot. Dat is op zijn zachtst gezegd niet echt het geval geweest.
 
Laatst bewerkt:
Ja, wat doe je..pak je een laatste strohalm of eieren voor je geld.. :?
En bij kawasaki zetten ze heus Nakano niet aan de kant en heeft Hoffman ook nog een contract..
3 kawasaki's :?
 
Wie bayliss vroeger in de SBK heeft zien rijden weet hoe hij zijn 2e en 3e seizoen domineerde,totdat hij met behulp van zijn toenmalige team maatje,juist Xaus,richting de vangrail gelanceerd werd waar hij schijnbaar tientallen meters langsgeschoven is.
Daarna was hij compleet de weg kwijt,en won colin edwards het wsbk.
zo'n valpartij gaat niet in je koude kleren zitten en ik denk dat ie daar nog steeds een beetje last van heeft(ik weet dat is lang geleden.maar toch).
Als hij zijn fiets op het asfalt houd is hij tot veel in staat..
Ik hoop dan ook dat ie,wat er ook gebeurd,een team vindt dat met hem een fiets ontwikkeld waarmee hij zich kan bewijzen..
 
Je kan het ook andersom redeneren. Dat het tof is van Ducati dat ze Bayliss een tweede kans geven.

Ik was het met je eens geweest als hij het hele jaar beter was geweest dan zijn teamgenoot. Dat is op zijn zachtst gezegd niet echt het geval geweest.
Zo kun je het ook zien natuurlijk. Alhoewel je over de resultaten van het afgelopen jaar kunt redetwisten. Natuurlijk zijn de eindresultaten van Capirossi beter, maar dat komt ook omdat hij minder DNF resultaten heeft. Tot Phillip Island was voor beide coureurs het beste eindresultaat een 4e plaats, dus van dat oogpunt uit bezien hadden beide coureurs gelijkwaardig gescoord.

@quickshifter: De laatste race van Troy en Colin gezien op Imola? Ik wel, sterker nog: I was there! Je stelling gaat in deze dus helemaal niet op.
 
Zo kun je het ook zien natuurlijk. Alhoewel je over de resultaten van het afgelopen jaar kunt redetwisten. Natuurlijk zijn de eindresultaten van Capirossi beter, maar dat komt ook omdat hij minder DNF resultaten heeft. Tot Phillip Island was voor beide coureurs het beste eindresultaat een 4e plaats, dus van dat oogpunt uit bezien hadden beide coureurs gelijkwaardig gescoord.

@quickshifter: De laatste race van Troy en Colin gezien op Imola? Ik wel, sterker nog: I was there! Je stelling gaat in deze dus helemaal niet op.

Yeah, die race was echt mad!
 
John Hopkins blijft bij Suzuki. Dit staat op Motogp.com :

"John Hopkins committed his immediate future to Suzuki at Valencia today, putting pen to paper on a new contract which will see him stay with the factory’s MotoGP squad in 2005. Hopkins will line up alongside Kenny Roberts for the third successive season at Team Suzuki, which will be run by new Team Manager Paul Denning."

Volledige verhaal lees je hier

Gaat ook een gerucht dat Marco Melandri een plek krijgt bij Sito Pons, op een Camel Honda.
 
Bayliss gaat volgend jaar naar kawasaki en checa volgt hem op !de ducati is ook meer een fiets voor checa ipv de yamaha.in de duc zit wat meer leven is wel goed voor checa.
 
Terug
Bovenaan Onderaan