Bazza in SBK Assen!!!

en voor alle piet paulusma's van NL,Barry heeft het voor zijn doen goed gereden ;)

[~[url="http://img850.imageshack.us/img850/5827/dsc00974.jpg"]afbeelding~][/URL]


ps wel realistisch blijven tav wat verwacht Ned. van Barry
je zegt het zelf al.

ik wil die beste man ook niet afzeiken, in tegendeel ik neem mijn petje heel diep af voor hoe hij rijdt. Ik kan dat niet.
Ik probeer alleen te zeggen dat er hier geroepen wordt dat hij van een zeker wereldniveau is. en dat is ie niet.
 
wat een gelul zeg ,barry kwam gewoon te kort .
hij is toch test rijder voor bmw dus hoezo geen km
geen geld genoeg??was hij met een ton inzn zak dan beter gaan rijden ???
kom op jongens barry is een goede jongen kan goed sturen maar heeft niets in de sbk te zoeken .

en als het aan zn pa lag had hij de race niet moeten uitrijden een quote van hem :als je ver achteraan rijd moet je er af ,dan hoor je niet in die klasse thuis.
let wel dit is een quote van pa veneman die hij wel eens rond gooit op het onk !!
:^

He he, eindelijk iemand die het snapt :}
 
Ben het bijna volledig met je eens, maar niet voor wat betreft Joey Litjes. Ik kan me zijn Superstock 600 race op Assen nog als de dag van gisteren herinneren: hij stevende af op de overwinning, verremde zich en werd (alsnog keurig) tweede. Echter kreeg hij daarna een crash op Hengelo dat niet alleen zijn carriere maar ook zeker zijn leven heeft veranderd.

Van de Heyden Motors waar hij destijds voor reed, ken ik vanaf de verre 'zijlijn' als een goed gestructureerd team en het zat destijds ook echt wel goed. Alleen nogmaals, jammer van de crash.

Zie Tony Covena, prachtige resultaten vorig jaar. Een jongen die, voor mijn gevoel, ook ineens opkwam vanuit het niets. We hebben nu met v.d. Mark, Ten Napel, Lentink, Covena, Iwema en Deroue een mooie groep Nederlanders op internationaal topniveau, en hopelijk weten deze heren zich daar nog lang te manifesteren.

Zeker voor wat betreft een ambassadeursfunctie valt er voor deze heren ook nog heel wat te bereiken, en misschien dat hun resultaten de Nederlandse motorsport naar een nieuw niveau kunnen tillen! :)

Mijn inziens heeft Barry Veneman overigens keurig gereden, en heeft hij zich kranig geweerd! :}
Precies , duidelijke taal Joris. :Y
 
je zegt het zelf al.

ik wil die beste man ook niet afzeiken, in tegendeel ik neem mijn petje heel diep af voor hoe hij rijdt. Ik kan dat niet.
Ik probeer alleen te zeggen dat er hier geroepen wordt dat hij van een zeker wereldniveau is. en dat is ie niet.
Ik ben het deels met je eens wat betreft het WSBK , maar Barry in Supersport op een fiets die mee kan doen voor de overwinning , nou dan had ik het weleens willen zien wie er wereldkampioen zou zijn geworden in zijn voorlaatste jaar , want daar vond ik hem wel van wereldniveau met een Suzuki zonder fabriekssteun tegen de Honda's van Ten Katen en de Yamaha's van Foret en later Cal Chrutschlow , ik denk dat hij dan echt had meegedaan voor de titel.
 
Ben het bijna volledig met je eens, maar niet voor wat betreft Joey Litjes. Ik kan me zijn Superstock 600 race op Assen nog als de dag van gisteren herinneren: hij stevende af op de overwinning, verremde zich en werd (alsnog keurig) tweede. Echter kreeg hij daarna een crash op Hengelo dat niet alleen zijn carriere maar ook zeker zijn leven heeft veranderd.

Van de Heyden Motors waar hij destijds voor reed, ken ik vanaf de verre 'zijlijn' als een goed gestructureerd team en het zat destijds ook echt wel goed. Alleen nogmaals, jammer van de crash.

Zie Tony Covena, prachtige resultaten vorig jaar. Een jongen die, voor mijn gevoel, ook ineens opkwam vanuit het niets. We hebben nu met v.d. Mark, Ten Napel, Lentink, Covena, Iwema en Deroue een mooie groep Nederlanders op internationaal topniveau, en hopelijk weten deze heren zich daar nog lang te manifesteren.

Zeker voor wat betreft een ambassadeursfunctie valt er voor deze heren ook nog heel wat te bereiken, en misschien dat hun resultaten de Nederlandse motorsport naar een nieuw niveau kunnen tillen! :)

Mijn inziens heeft Barry Veneman overigens keurig gereden, en heeft hij zich kranig geweerd! :}

Litjens reed in die Superstock race fenomenaal. Degene die achter hem reed maakte als ik het me goed herinner een foutje, waardoor Litjens iets meer lucht had, dan dat hij zelf wist. Maar dat soort schoonheidsfoutjes maak je nu eenmaal als je voor het eerst in de top van een klasse rijdt. Het zijn niet allemaal Rossi's, die het hoofd koel weten te houden. Overigens was Litjens onderweg naar de top in het Superstock met vd Heyden, alleen die ellendige crash op Hengelo heeft het hele feest bedorven....

De groep talenten die er nu is staat er niet ineens, maar staan ineens in de media aandacht. Ik hoop voor hun allemaal dat ze zich voldoende kunnen ontwikkelen om een vaste waarde in het veld te worden en daarna voldoende financiële ondersteuning krijgen om door te stromen naar het Supersport en Superbike.

wat een gelul zeg ,barry kwam gewoon te kort .
hij is toch test rijder voor bmw dus hoezo geen km
geen geld genoeg??was hij met een ton inzn zak dan beter gaan rijden ???
kom op jongens barry is een goede jongen kan goed sturen maar heeft niets in de sbk te zoeken .

en als het aan zn pa lag had hij de race niet moeten uitrijden een quote van hem :als je ver achteraan rijd moet je er af ,dan hoor je niet in die klasse thuis.
let wel dit is een quote van pa veneman die hij wel eens rond gooit op het onk !!

Geld is (rij)tijd.
Als er in Nederland meer geld voor de coureurs beschikbaar is, creeër je daarmee de benodigde tijd om jezelf te kunnen ontwikkelen. Nu hebben die jongens vaak maar één kans om zich te bewijzen en dat gaat gewoon niet als je maar één weekend meerijdt op dat niveau. Vergelijk het maar met een Bautista, die reed ook al een aantal jaren in de 125cc mee, voordat hij wedstrijden en zelfs de titel won. Dat is precies de ontwikkelingstijd die de meeste nederlanders niet tot hun beschikking hebben...
En een vdGoorbergh heeft nooit de juiste financiële middelen kunnen bemachtigen om in de GP's over topmateriaal te beschikken. En zat hij eindelijk op een NSR500, toen zat de rest alweer op een RC211V....

Bovendien heeft Barry aangegeven dat de machine van Toseland toch wel behoorlijk verschilde van zijn eigen IDM fiets (vering, electronica), waar hij dus ook mee test. Ook een factor die niet in zijn voordeel heeft gewerkt.

En om nou te gaan roepen dat een coureur die in 2001 nog GP's heeft gereden niet in het WSB thuishoort vind ik nogal kortzichtig...
 
:^

He he, eindelijk iemand die het snapt :}

Iemand die het totaal niet snapt bedoel je.

Wat is de overeenkomst tussen testen en racen? Niets.
Testen doe je niet op de limiet. Anders ben je te gefocust en voel je niks meer.
Zoiets heeft Jurgen v/d Goorbergh weleens gezegt, mja dat is ook maar een prutser eerste klas he :W
 
Iemand die het totaal niet snapt bedoel je.

Wat is de overeenkomst tussen testen en racen? Niets.
Testen doe je niet op de limiet. Anders ben je te gefocust en voel je niks meer.
Zoiets heeft Jurgen v/d Goorbergh weleens gezegt, mja dat is ook maar een prutser eerste klas he :W
:^ Een dagje de motorblokken van Corser inrijden. Boeiend! :+ ;)
 
_O- _O- We zouden het maar al te graag willen :Y :Y
:Y :9 Maar niet op eigen risico, alleen een defecte voorvork is al 25.000 euro.. :+

Barry vertelde toen dat hij niet teveel toeren mocht maken met inrijden.
Voor hem was het gewoon another day on the job. :Y
Snap niet dat ze die dingen gewoon beter op de rollenbank zetten. :?
 
Laatst bewerkt:
Verslagje uit de media (ondermeer Motoplus) van Barry Veneman:
Van zijn gezicht valt af te lezen dat er veel in zijn hoofd speelt. B|

Het is leuk, maar het is donders moeilijk om mijn ambities opzij te zetten om te bereiken wat nodig is. Ik wilde pushen, maar de voorkant brak steeds weg. :/

Bij het Meeuwenmeer reed ik voor de wedstrijd al 15 kilometer harder dan Badovini, maar ik kom er niet uit. Door de 16,5-inch voorband kun je ook sneller insturen dan met de 17-inch op mijn eigen Superbike. Het probleem is dat de electronica ingrijpt en ik onder een bepaalde hellingshoek het gas er nog niet op kan zetten zoals ik wil. O-)

We hebben ook maar een weekend de tijd, op vrijdag reed de machine nog met mij, in plaats van anderom. De electronische motorrem reguleert de koppeling en dat is super moeilijk wennen.

In de eerste vrije training dacht ik nog, 'wat een onding'. |(
Ik heb ook nog een tijdje gebabbeld met James Toseland en die benadrukte dat het geen straatfiets is.
Het verschil met mijn IDM-motor is ook echt groot, deze World Superbike heeft toch tussen de 20 en 25 pk meer, en de Pirelli's voelen echt heel anders dan de Dunlops.

De eerste race begon dramatisch, al de eerste ronde lag ik er twee, drie keer bijna af.
Gewoon géén grip! :o
Het probleem was dat ik bij het insturen gewoon niet mijn lijn vast kon houden.
Ik kan niet op het gas als ik dat wil. Hoe dan ook, we moeten voor de tweede race meer grip hoek in vinden.

De tweede race begon heel leuk, goede start en een aantal rijders ingehaald.
Ik reed op de dertiende plek en streed met vier rijders achter me. 8-)
De Pirelli's kon ik echter niet heel houden, ze bouwen sneller af als de Dunlops die ik gewend ben.
En ik moet gewoon eerlijk zijn, mijn lichaam houdt dit niet meer vol.
De laatste vijf, zes ronden kon mijn rechteronderarm het niet meer aan en miste ik het gevoel.
Ik heb dat vaker aan het begin van een seizoen, maar zo erg als nu heb ik het nog nooit gehad.
Ik miste twee keer de apex door te laat remmen.

Ik had zelf gehoopt zo rond de tiende plaats te zitten, maar het niveau is gewoon mega. :}
In het IDM heb ik één van de snelste machines, hier zijn ze gewoon allemaal snel.
Daar komt nog bij dat ik teveel een Dunlop stijl heb ontwikkeld, en dat heeft me hier parten gespeeld.
Ik heb het hele verhaal niet onderschat, ik had alleen niet verwacht dat de techniek en de electronica zo'n grote stap zou hebben gezet. :)

En laten we eerlijk zijn, mijn jaren zijn geteld in de racerij.
Dit kwam voorbij en ik wilde het niet zo laten passeren. *O*
Over het hele weekend genomen was het toch wat onbevredigend.
Wel ben ik blij dat ik in ieder geval in de twee race fun heb gehad. :)
 
Laatst bewerkt:
:Y :9 Maar niet op eigen risico, alleen een defecte voorvork is al 25.000 euro.. :+

Barry vertelde toen dat hij niet teveel toeren mocht maken met inrijden.
Voor hem was het gewoon another day on the job. :Y
Snap niet dat ze die dingen gewoon beter op de rollenbank zetten. :?
Dat gebeurd volgens mij wel bij Gerrit ten Katen , ben weleens bij binnen geweest zeer indrukwekkend .
 
Terug
Bovenaan Onderaan