Bazza in SBK Assen!!!

Barry is er nog een keer hard afgegaan, waardoor hij dus nog 8min de tijd had om een goeie ronde neer te zetten. Dit is helaas niet meer gelukt en start hij morgen vanaf een P19

217051_195150817194064_131428220232991_475555_1949972_n.jpg


208652_195150983860714_131428220232991_475562_6625238_n.jpg


207960_195150970527382_131428220232991_475561_6982916_n.jpg


207317_195150940527385_131428220232991_475560_7914587_n.jpg


205595_195150860527393_131428220232991_475556_1715818_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
En niet allerlaatste :+ jammer dat Haslam er niet eerder voor zat, wel leuk treintje. :+
 
Lullig, story of his life/career

altijd net niet
Eind van de race ging wat minder, op 1/3 zat'ie nog voor teammaatje en een aantal anderen.
Maar vijf seconden achter Rolfo is ook goed. Zeker voor een gastoptreden.
Al hadden we natuurlijk liever meer spektakel gehad. :)
 
Vond dat ie het goed deed als je meeneemt dat die kerel niet in die klasse rijdt. Petje af hoor.
misschien heb je gelijk, maar door diezelfde instelling rijden nederlanders niet mee in de top.

Met de instelling van "ach het ging best redelijk" wordt je geen kampioen.

begrijp me goed, ik ben ook geen SBK kampioen O-)


In andere landen is de prestatie drang vele malen hoger.
Of dat iets goeds is hoor je mij ook niet zeggen, maar is nogmaals een logische verklaring voor het non-succes.

Kijk nou eens als niet nederlander naar een jasper iwema om maar iemand te noemen ?

wat doet die nou helemaal ?

juist ..
 
Is dat misschien de Hollandse nuchterheid? Denk inderdaad dat hij zichzelf zo niet "verkoopt" bij de teams en sponsoren. Een sponsor wilt voordat hij een zak geld doneert horen: "mijn motor dit, mijn motor dat en er kon nog makkelijk 2 seconden er van af".

Wat ik ook niet begrijp is dat Barry aangaf dat hij de tweede race lekkerder reed maar zijn ronde tijden waren in de eerste race, wat ik even snel had bekeken, sneller dan in zijn tweede race.

Al met al petje af voor Barry om met een "onbekende" motor toch zo'n prestatie te leveren.

Hoop van harte dat hij nog een kans krijg om nog een keer deel te nemen.
 
misschien heb je gelijk, maar door diezelfde instelling rijden nederlanders niet mee in de top.

Met de instelling van "ach het ging best redelijk" wordt je geen kampioen.

begrijp me goed, ik ben ook geen SBK kampioen O-)


In andere landen is de prestatie drang vele malen hoger.
Of dat iets goeds is hoor je mij ook niet zeggen, maar is nogmaals een logische verklaring voor het non-succes.

Kijk nou eens als niet nederlander naar een jasper iwema om maar iemand te noemen ?

wat doet die nou helemaal ?

juist ..
Barry Veneman dan wel eens van dichtbij meegemaakt. :?
Die man heeft een prestatiedrang, daar wordt je helemaal eng van. O-)

Jurgen van den Goorbergh heeft ook eens een wildcard gehad voor de Superbike wedstrijd op Assen. Dat was nog minder goed verlopen.
Het is wel de wereldtop.. :)
(en hij moest er nog 40.000 euro voor meebrengen ene wedtrijd |( )
 
Barry Veneman dan wel eens van dichtbij meegemaakt. :?
Die man heeft een prestatiedrang, daar wordt je helemaal eng van. O-)

Jurgen van den Goorbergh heeft ook eens een wildcard gehad voor de Superbike wedstrijd op Assen. Dat was nog minder goed verlopen.
Het is wel de wereldtop.. :)
(en hij moest er nog 40.000 euro voor meebrengen ene wedtrijd |( )


Dat dus. :Y
 
Barry Veneman dan wel eens van dichtbij meegemaakt. :?
Die man heeft een prestatiedrang, daar wordt je helemaal eng van. O-)

Jurgen van den Goorbergh heeft ook eens een wildcard gehad voor de Superbike wedstrijd op Assen. Dat was nog minder goed verlopen.
Het is wel de wereldtop.. :)
(en hij moest er nog 40.000 euro voor meebrengen ene wedtrijd |( )

Veneman zal wel prestatiedrang hebben, maar dan mist ie kennelijk net dat beetje skills of het talent.

Wij hebben in nederland gewoonweg geen wereldtop in de racewereld...


iemand die 40.000 moet meebrengen is geen wereldtop.

Jurgen vd Goorbergh is naar mijn mening dan ook geen wereldtop hoor :X

niets persoonlijks, maar er rijden wel meer mannen mee in het startveld van de SBK en MotoGP die niet wereldtop zijn.

goede coureurs zeker, maar gewoon geen wereldtop.
 
en voor alle piet paulusma's van NL,Barry heeft het voor zijn doen goed gereden ;)




ps wel realistisch blijven tav wat verwacht Ned. van Barry
 
Veneman zal wel prestatiedrang hebben, maar dan mist ie kennelijk net dat beetje skills of het talent.

Wij hebben in nederland gewoonweg geen wereldtop in de racewereld...


iemand die 40.000 moet meebrengen is geen wereldtop.

Jurgen vd Goorbergh is naar mijn mening dan ook geen wereldtop hoor :X

niets persoonlijks, maar er rijden wel meer mannen mee in het startveld van de SBK en MotoGP die niet wereldtop zijn.

goede coureurs zeker, maar gewoon geen wereldtop.

Tja, wat is wereldtop? Alleen de eerste 5 in de competitie? Of alle coureurs die in de MotoGP in de punten rijden? In dat geval is Jurgen wel zeker wereldtop geweest, heeft er jarenlang in gereden, en niet onverdienstelijk gezien het materiaal.

En Bazza, die had op een Ten Kate Honda moeten zitten in plaats van een Hoegee Soes in het WSS. Hadden z'n resultaten waarschijnlijk een stuk beter geweest.
Maar ben het wel een beetje met je eens, hoewel het vanaf de zijlijn natuurlijk errug makkelijk kritiek leveren is, je mist vaak net dat beetje extra. Aan de andere kant, waarschijnlijk heeft Barry met 120% gereden op de Soes. Wanneer het dan ineens wel lukt, staat hij er ook (Magny Cours, Portimao-waar de Engelse verslaggeving helemaal leip werd over die crazy Dutchman op z'n soes...tot hij crashte).
Wanneer je elke bocht 1/10 seconde mist (en dat is dus helemaal niks), rij je al mee als middenmoter.
 
Veneman zal wel prestatiedrang hebben, maar dan mist ie kennelijk net dat beetje skills of het talent.

Wij hebben in nederland gewoonweg geen wereldtop in de racewereld...


iemand die 40.000 moet meebrengen is geen wereldtop.

Jurgen vd Goorbergh is naar mijn mening dan ook geen wereldtop hoor :X

niets persoonlijks, maar er rijden wel meer mannen mee in het startveld van de SBK en MotoGP die niet wereldtop zijn.

goede coureurs zeker, maar gewoon geen wereldtop.

Sorry maar wat een lulkoek.
Vd Goorbergh heeft altijd goed meegedraaid. Kijk maar eens naar zijn WSS resultaten.
Veneman draaide bovengemiddeld mee in de WSS. Dikke pech dat suzuki over de kop ging.

het probleem is heus geen mentaliteitsprobleem. Het probleem is een kwantiteitsprobleem. In het kleine NL met welgeteld 1 GOED motorcircuit en waar vandaag de dag al bijna een taboe op motorsport heerst, is er geen plaats en geen geld om jeugdtalenten degelijk op te leiden.
één keer in de zoveel tijd steekt er een supertalent bovenuit. Daar wachten we nu al wat jaartjes weer op.
Autosport hetzelfde. Kwam er een supertalentje Verstappen op, we weten allemaal wel waar dat op uit is gelopen.

Waarom denk je dat er zoveel in spanje geraced wordt en waarom denk je dat de 125 zoveel spanjaarden rijden? HET LAND IS ER GEK VAN!!
 
Veneman zal wel prestatiedrang hebben, maar dan mist ie kennelijk net dat beetje skills of het talent.

Wij hebben in nederland gewoonweg geen wereldtop in de racewereld...


iemand die 40.000 moet meebrengen is geen wereldtop.

Jurgen vd Goorbergh is naar mijn mening dan ook geen wereldtop hoor :X

niets persoonlijks, maar er rijden wel meer mannen mee in het startveld van de SBK en MotoGP die niet wereldtop zijn.

goede coureurs zeker, maar gewoon geen wereldtop.
Als Hayden kampioen wordt op een Honda machine is hij wereldtop, Jurgen stond op pole position met de MuZ, maar is het niet..
En is Hayden (f Rossi) nu in het middenveld nog steeds wereldtop..
Hier wil ik mee zeggen, op welke motor mag je zitten.. wat had Jurgen op een Honda gedaan.
We zullen het nooit weten. ;)

Je moet een zak geld /sponsor meenemen om er te rijden, enkele uitzonderingen (en dat zijn er echt niet veel) daargelaten.
Kijk maar eens naar een Neukirchner, na enkele mislukte seizoenen gewoon in de Moto2. _O-
 
Laatst bewerkt:
Veneman zal wel prestatiedrang hebben, maar dan mist ie kennelijk net dat beetje skills of het talent.

Wij hebben in nederland gewoonweg geen wereldtop in de racewereld...


iemand die 40.000 moet meebrengen is geen wereldtop.

Jurgen vd Goorbergh is naar mijn mening dan ook geen wereldtop hoor :X

niets persoonlijks, maar er rijden wel meer mannen mee in het startveld van de SBK en MotoGP die niet wereldtop zijn.

goede coureurs zeker, maar gewoon geen wereldtop.

Met alle respect hoor, maar wat een kansloos gel*l zeg. :X
Als je in het WK Superbike of in de MotoGP mee rijdt, dan hoor je (gemiddeld gezien) bij de beste 25 coureurs van de hele wereld. Dat IS de wereldtop.
Als er dan maar iets niet helemaal klopt, dan kost je dat een hoop tijd.
En als je dan al zoveel testkilometers mist t.o.v. de concurrentie, dan ga je dat gewoon zien. :/
Daarbij rijdt Bazza in het IDM op een Stock fiets, wat een heel ander verhaal is dan de WSB spec BMW van Toseland (en co). Dus daar spring je dan ook niet even op, alsof het je 'eigen' fiets is.

Het hele verhaal waarom de nederlanders niet doorbreken in de wereldtop is gewoon door een gebrek aan interesse en knoeten in dit land.

Kijk maar naar een Litjens, Schouten, vd Berg, Iwema dit jaar bijna, het loopt altijd mis op de poen. -O-
 
Kijk maar naar een Litjens, Schouten, vd Berg, Iwema dit jaar bijna, het loopt altijd mis op de poen. -O-
Ben het bijna volledig met je eens, maar niet voor wat betreft Joey Litjes. Ik kan me zijn Superstock 600 race op Assen nog als de dag van gisteren herinneren: hij stevende af op de overwinning, verremde zich en werd (alsnog keurig) tweede. Echter kreeg hij daarna een crash op Hengelo dat niet alleen zijn carriere maar ook zeker zijn leven heeft veranderd.

Van de Heyden Motors waar hij destijds voor reed, ken ik vanaf de verre 'zijlijn' als een goed gestructureerd team en het zat destijds ook echt wel goed. Alleen nogmaals, jammer van de crash.

Zie Tony Covena, prachtige resultaten vorig jaar. Een jongen die, voor mijn gevoel, ook ineens opkwam vanuit het niets. We hebben nu met v.d. Mark, Ten Napel, Lentink, Covena, Iwema en Deroue een mooie groep Nederlanders op internationaal topniveau, en hopelijk weten deze heren zich daar nog lang te manifesteren.

Zeker voor wat betreft een ambassadeursfunctie valt er voor deze heren ook nog heel wat te bereiken, en misschien dat hun resultaten de Nederlandse motorsport naar een nieuw niveau kunnen tillen! :)

Mijn inziens heeft Barry Veneman overigens keurig gereden, en heeft hij zich kranig geweerd! :}
 
Laatst bewerkt:
wat een gelul zeg ,barry kwam gewoon te kort .
hij is toch test rijder voor bmw dus hoezo geen km
geen geld genoeg??was hij met een ton inzn zak dan beter gaan rijden ???
kom op jongens barry is een goede jongen kan goed sturen maar heeft niets in de sbk te zoeken .

en als het aan zn pa lag had hij de race niet moeten uitrijden een quote van hem :als je ver achteraan rijd moet je er af ,dan hoor je niet in die klasse thuis.
let wel dit is een quote van pa veneman die hij wel eens rond gooit op het onk !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan