[BE] Bandenprofiel en -spanning gecontroleerd door laser

Neanderthaler

MF veteraan
6 jul 2003
16.043
17
Brugge (West-Vlaanderen)
Politie controleert nu ook met radar of banden nog deugen
Privacy settings
De politie van Gent heeft met succes een radar getest die toelaat om de diepte van de groeven van een band te controleren, terwijl het voertuig in beweging is.

Het toestel werd afgesteld door de firma Traffic Observer. Het systeem, dat de voertuigen ook op snelheid controleert, is volledig onzichtbaar doordat het geïntegreerd is in het wegdek.

30 pv's tijdens test
Tijdens de test in Gent werden 2.097 voertuigen gecontroleerd en werden er 30 processen-verbaal opgesteld.
Volgens de wegcode moet de tekening van de groeven van de banden ten minste 1,6mm diep zijn over driekwart van het loopvlak. (belga/mvl)
Nu weet ik niet of dit ook lukt met motobanden
 
neemt niet weg dag ik je voor gek zou verklaren als je met te weinig profiel toch gaat rijden. Dat spul zit er niet voor niets op. Het kan, maar veilig is het zeker niet. Dus zorg dat je banden in orde zijn dan is dit bericht sowieso al niet relevant
 
neemt niet weg dag ik je voor gek zou verklaren als je met te weinig profiel toch gaat rijden. Dat spul zit er niet voor niets op. Het kan, maar veilig is het zeker niet. Dus zorg dat je banden in orde zijn dan is dit bericht sowieso al niet relevant
:^ ivm profieldiepte

maar ik vind het sterk dat je profiel "on the fly" ( ;) ) kan gemeten worden.
 
laat ze dat geld liever uitgeven aan het verbeteren van de wegen!

verder zeg ik; het is weer vrijdag!!!
 
sterker nog! Ik hoorde het bericht vanmorgen ook op het nieuws. Daar zeiden ze de profieldiepte én de bandenspanning bij een rijdend voertuig. Ik vroeg mij ook meteen af hoe dat zo kon gechekt worden :?
 
neemt niet weg dag ik je voor gek zou verklaren als je met te weinig profiel toch gaat rijden. Dat spul zit er niet voor niets op. Het kan, maar veilig is het zeker niet. Dus zorg dat je banden in orde zijn dan is dit bericht sowieso al niet relevant

waarom, zolang het niet regent heb je geen profiel nodig
 
Misschien is dit bericht om mensen te stangen, zodat ze zorgen dat hun banden in orde zijn.

Lijkt wel op een oude 1 april grap, dat de postbode uitgerust zou worden met een aparaat waarmee hij kon controleren of er televisie's of radio's in huis aanwezig waren. Maar als je de tv of radio in alluminiumfolie wikkelde dan zou je de dans ontspringen.

Goeie grap van een alluminium fabrikant, misschien is dit er wel een van een bandencentrum :9
 
Yep, lijkt me een sterk staaltje, dat ze met radar de profieldiepte kunnen meten.

De Belgen geloven er nochtans heilig in, gezien de reacties....... _O-
 
Politie controleert nu ook met radar of banden nog deugen

30 pv's tijdens test
Tijdens de test in Gent werden 2.097 voertuigen gecontroleerd en werden er 30 processen-verbaal opgesteld.
Volgens de wegcode moet de tekening van de groeven van de banden ten minste 1,6mm diep zijn over driekwart van het loopvlak. (belga/mvl)

Privacy settings


@hierboven: volgens mij klopt het ook hoor, en als ik zie hoe ze het meten begrijp ik het helemaal ;)
 
Politie controleert nu ook met radar of banden nog deugen
30 pv's tijdens test
Tijdens de test in Gent werden 2.097 voertuigen gecontroleerd en werden er 30 processen-verbaal opgesteld.
Volgens de wegcode moet de tekening van de groeven van de banden ten minste 1,6mm diep zijn over driekwart van het loopvlak. (belga/mvl)
Privacy settings
@hierboven: volgens mij klopt het ook hoor, en als ik zie hoe ze het meten begrijp ik het helemaal ;)

Lame gokken: ook Belg? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan