[BE] gebrekkige kennis belangrijke verkeersregels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog wat. Ik erger me er in toenemende mate aan, dat men tegenwoordig nauwelijks 50% van de aminozuren kan opsommen.

Daar heb je ook weer gelijk in '( ,net zo min dat iemand(zonder internet te raadplegen :+ ) nog weet wat een higgs boson is O-)
 
Stapvoets, dat voor de wet nog goed is tot ongeveer 15km/h :+

En bij sneeuw mag je niet met mistlichten rijden en volgens mij was het op 30 meter dat die driehoek moet, maar ik heb geen blik dus die hoef ik eigenlijk niet te weten :+
Wel voor, niet achter. Potver!

Artikel 34
1 Bij mist, sneeuwval of regen, die het zicht ernstig
belemmert, mogen bestuurders van een motorvoertuig
en van een gehandicaptenvoertuig mistlicht
aan de voorzijde voeren. In dat geval hoeven
die bestuurders geen dimlicht te voeren.
2 Bij mist of sneeuwval, die het zicht beperkt tot een
afstand van minder dan 50 meter mag mistachterlicht
worden gevoerd.
 
Laatst bewerkt:
Die groep kennen de huidige chauffeurs toch niet meer???

Tuurlijk wel !

agressie.verkeer.middelvinger.425.jpg


Nou, ga jij dan gewoon voor !
eikel
 
Wel voor, niet achter. Potver!

Artikel 34
1 Bij mist, sneeuwval of regen, die het zicht ernstig
belemmert, mogen bestuurders van een motorvoertuig
en van een gehandicaptenvoertuig mistlicht
aan de voorzijde voeren. In dat geval hoeven
die bestuurders geen dimlicht te voeren.
2 Bij mist of sneeuwval, die het zicht beperkt tot een
afstand van minder dan 50

Mr ik heb geen mistlichten op mijn fiets dus is voor mij niet van toepassing :+

Beter dat die sjonnies dat eens lezen ipv midden in de zomer met die mistlampen voor te rijden omdat t er zo sjonnie uitziet...
 
Wel voor, niet achter. Potver!

Artikel 34
1 Bij mist, sneeuwval of regen, die het zicht ernstig
belemmert, mogen bestuurders van een motorvoertuig
en van een gehandicaptenvoertuig mistlicht
aan de voorzijde voeren. In dat geval hoeven
die bestuurders geen dimlicht te voeren.
2 Bij mist of sneeuwval, die het zicht beperkt tot een
afstand van minder dan 50

En hele volksstammen zetten hun mistlamp al aan als de auto voor hen een rookpluimpje in de lucht puft :)
 
Ik kan het aantal malen dat ik op snelheid ben gecontroleerd niet meer tellen. Het zal gerust dik boven de 100 zijn, echter als je er met de wettelijk toegestane snelheid langs rijdt is er niets aan de hand.

Eeeum volgens mij ben jij ook een andere weggebruiker, dus jij moet dan maar anticiperen?

Weten we zeker dat het geen vrijdag is ?? ;)

Heb jij al verkeersacties gezien om het stoppen voor een rood verkeerslicht "te promoten"? En hoeveel keer ben je sindsdien al gecontroleerd op snelheid?

Het is maar een perceptie hoor, maar het komt bij mij over dat je je alléén aan de snelheid dient te houden, alle andere medeweggebruikers moeten maar "anticiperen"...
 
En hele volksstammen zetten hun mistlamp al aan als de auto voor hen een rookpluimpje in de lucht puft :)
Was nog een stukkie afgevallen, maar het ging dus om de mistlampen achter :X
En inderdaad.. :^
Ik zeg altijd maar als vuistregel: mistlicht achter mag gewoon NOOIT. Dan zit je 99,9% van de tijd goed. En de rest van de tijd zien we je ook wel, aangezien je toch in de file staat :z
 
Ik kan het aantal malen dat ik op snelheid ben gecontroleerd niet meer tellen. Het zal gerust dik boven de 100 zijn, echter als je er met de wettelijk toegestane snelheid langs rijdt is er niets aan de hand.

Eeeum volgens mij ben jij ook een andere weggebruiker, dus jij moet dan maar anticiperen?

Weten we zeker dat het geen vrijdag is ?? ;)

Daar heb je zoiets,de maximale snelheid daar is iedereen heeeel goed van op de hoogte :Y
Dat wordt ons constant in onze strot geduwd :P ,ik ben schuldig aan te hard rijden ;( (geen verzachtende omstandigheden :N .
 
Stapvoets, dat voor de wet nog goed is tot ongeveer 15km/h :+

En bij sneeuw mag je niet met mistlichten rijden en volgens mij was het op 30 meter dat die driehoek moet, maar ik heb geen blik dus die hoef ik eigenlijk niet te weten :+

In BE:

100m op snelweg
20km/u max
Voormistlichten bij sneeuw: Ja, en dan hoeven zelfs de dimlichten niet te branden.

@ Gilles: in BE: ook achtermistlicht mag moet bij sneeuw indien zichtbaarheid <100m is.
 
Laatst bewerkt:
Maar een charm is toch ook een deeltje?

Daar erger ik me dus het meest aan, het is ook nog eens besmettelijk! Sorry, bedoelde natuurlijk "flavour". En van die aminozuren ben ik er de laatste tijd ook een paar kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Heb meteen een bestelling gedaan, kan niet riskeren dat mijn kind ook in de fout gaat.

Vergeet ook niet,je kind,de M-theorie goed in te peperen :Y (anders komt ie later wat dimensies tekort ;) )
 
Laatst bewerkt:
Vergeet ook niet,je kind,de M-theorie goed in te peperen :Y (anders komt ie later wat dimensies tekort ;) )

Je kunt dat kind mischien een figuurlijke (we moeten kindvriendelijk blijven) schop geven met redelijk wat four-momentum, dan gaat ie het zich ten alle tijde wel herrinneren ... of ook weer niet.
Eerst zien dan geloven.
 
Chauffeurs moeten maar 1 regel kennen "hou je aan de snelheid" en je kan niet in een ongeval betrokken raken.

Wat is DAT nou weer? :') Ik kan je topic na die post al niet meer serieus nemen. Dus ja we gaan maar roepen waar je naar uit bent:

HA - HA ! Belgen zijn dom!

Nu blij?
 
Laatst bewerkt:
Heb jij al verkeersacties gezien om het stoppen voor een rood verkeerslicht "te promoten"? En hoeveel keer ben je sindsdien al gecontroleerd op snelheid?

Het is maar een perceptie hoor, maar het komt bij mij over dat je je alléén aan de snelheid dient te houden, alle andere medeweggebruikers moeten maar "anticiperen"...
Rood licht is echt een heel duidelijke grens, met direct gevaar als je de regel overtreed: je hebt een auto in je zij als je het niet doet. Vrij domme vergelijking.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan