[BE] gebrekkige kennis belangrijke verkeersregels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar dit subtiele gebrek aan onderscheid vind je ook bij het theorie examen.

Het is mogelijk te zakken omdat je een aantal zwakke verkeersdeelnemers zou hebben platgereden, maar ook als je ze ten onrechte voorrang zou hebben gegeven! Schandalig, een fietser of voetganger overbodig voor laten gaan, het serieuze (auto)verkeer verkeer werd weer eens opgehouden (ergste overtreding lijkt het wel).
Terecht. Het is rete irritant als iemand stil gaat staan en gebaren "ga maar voor, ja, goed zo, doe maar, jaaah, goed zo, toe maar! huh, ga je niet? kom op! doe het! oh hij gaat niet.." En dan geeft diegene zelf weer gas terwijl de ander net besloot dat het domme beleefde "ga maar voor terwijl je geen voorrang hebt-spelletje" voorbij mag zijn. :+
 
Hahah ik zou ook echt geen rijles van mijn ouders willen hebben. Ik heb mijn vader nog nooit harder dan 100 zien rijden, mijn moeder kleeft als een malle.

Niet dat ik zo braaf rij O-)

Maar dan even ontopic. Je hebt mensen die het verkeer zien als leuk (zoals denk ik wij motorrijders) en je hebt mensen die het puur doen omdat het moet en omdat ze van A naar B willen.

Bij wie denk je dat verkeersregels beter blijven hangen?
 
Hahah ik zou ook echt geen rijles van mijn ouders willen hebben. Ik heb mijn vader nog nooit harder dan 100 zien rijden, mijn moeder kleeft als een malle.

Niet dat ik zo braaf rij O-)

Maar dan even ontopic. Je hebt mensen die het verkeer zien als leuk (zoals denk ik wij motorrijders) en je hebt mensen die het puur doen omdat het moet en omdat ze van A naar B willen.

Bij wie denk je dat verkeersregels beter blijven hangen?

Heel het verkeer kan me gestolen worden(noodzakelijk kwaad),maar zonder regels,zouden er heel wat ongelukken gebeuren,ik rijd niet voor mijn hobby naar mijn werk :N ,en ben goed op de hoogte van de regels en pas deze ook toe.
leuk of niet ,ik ken de meeste(noodzakelijkste)..maar bij sommige lui vraag ik me af,hoe ze in godsnaam aan hun papiertje komen :N
 
Rood licht is echt een heel duidelijke grens, met direct gevaar als je de regel overtreed: je hebt een auto in je zij als je het niet doet. Vrij domme vergelijking.

whaha ben ik nu de enige die de posts van neander snapt (of wil de rest gewoon niet laten blijken dat ze t snappen?) :P

Zal ik t nog mr es uitleggen dan. Tegenwoordig staat op elke straat een flitspaal en wordt je al genaaid als je 1mm per uur te snel rijd, alles onder het mom van de veiligheid. Dit terwijl veel gevaarlijkere dingen zoals door rood rijden niet zo veel bestraft wordt. Ook zie je daar geen miljoen campagnes van op tv en langs de weg.
 
Terecht. Het is rete irritant als iemand stil gaat staan en gebaren "ga maar voor, ja, goed zo, doe maar, jaaah, goed zo, toe maar! huh, ga je niet? kom op! doe het! oh hij gaat niet.." En dan geeft diegene zelf weer gas terwijl de ander net besloot dat het domme beleefde "ga maar voor terwijl je geen voorrang hebt-spelletje" voorbij mag zijn. :+

On topic: het platrijden van een zwakke weggebruiker is minder erg dan lichte irritatie?
 
Laatst bewerkt:
whaha ben ik nu de enige die de posts van neander snapt (of wil de rest gewoon niet laten blijken dat ze t snappen?) :P

Zal ik t nog mr es uitleggen dan. Tegenwoordig staat op elke straat een flitspaal en wordt je al genaaid als je 1mm per uur te snel rijd, alles onder het mom van de veiligheid. Dit terwijl veel gevaarlijkere dingen zoals door rood rijden niet zo veel bestraft wordt. Ook zie je daar geen miljoen campagnes van op tv en langs de weg.

Ik snap het heel goed,bij neander gaat het altijd over den flitspaal ;) ,zat ook in mijn achterhoofd toen ik zijn OP las.
Het lullige is nu eenmaal dat snelheid (op afstand/of vastgelegd) te meten is,maw men hoeft weinig moeite te doen om snelheids overtredingen vast te stellen en te beboeten,terwijl je,zonder snelheids overtreding,de meest linke handelingen uit kunt halen,die flink wat linker zijn dan een snelheids overtreding en deze worden niet bestraft want ze worden niet "gemeten" of vastgesteld.

Zoiets? :P
 
Zal ik t nog mr es uitleggen dan. Tegenwoordig staat op elke straat een flitspaal en wordt je al genaaid als je 1mm per uur te snel rijd, alles onder het mom van de veiligheid. Dit terwijl veel gevaarlijkere dingen zoals door rood rijden niet zo veel bestraft wordt. Ook zie je daar geen miljoen campagnes van op tv en langs de weg.

Ik weet niet waar jij woont, maar ik zie hier toch maar heel weinig flitscamera's. En die camera's die er hangen zijn echt van verre al te zien. En ondanks dat ik altijd zo'n 10-20km/h te hard rij kan ik in 20 jaar de bekeuringen net niet meer op de vingers van één hand tellen.

Als je beboet wordt middels een snelheidscamera heb je niet alleen te hard gereden maar ook niet goed opgelet. En die combinatie is wel degelijk gevaarlijk.
 
Ik weet niet waar jij woont, maar ik zie hier toch maar heel weinig flitscamera's. En die camera's die er hangen zijn echt van verre al te zien. En ondanks dat ik altijd zo'n 10-20km/h te hard rij kan ik in 20 jaar de bekeuringen net niet meer op de vingers van één hand tellen.

Als je beboet wordt middels een snelheidscamera heb je niet alleen te hard gereden maar ook niet goed opgelet. En die combinatie is wel degelijk gevaarlijk.

Een beetje krom toch?,dat je niet alleen op het verkeer/de weg moet letten en dat om je centjes in je zak te houden?
 
Laatst bewerkt:
Tjah ... mischien is diegene die van rechts komt gewoon extra voorzichtig omdat ie niet altijd voorrang krijgt en dus liever ff de kat uit de boom kijkt.
Je kunt toch als je zo'n slaper ziet staan, effe heel kort "doe maar" seinen?
Doe ik ook wel eens: -..---.--.-.-.-. niemand die dat tegenwoordig nog begrijpt. ;(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan