Be-He Landmarkrally 2017

Strikkie

MF veteraan
10 nov 2006
4.880
450
Broek op Langedijk
1 Mei 2017 begint ie weer; de
*O* *O* *O* Be-He Landmarkrally 2017 *O* *O* *O*

Dé Landmarkrally van Noord-Holland *D

Waarom zou je gaan Landmarken?
De meeste motorrijders hebben twee of drie vaste rondjes om te :] , met als variant dat ze hetzelfde rondje linksom :] in plaats van rechtsom. De Landmarkrally is een kruising tussen een puzzel en een toerrit. Eerst zoek je je het leplazerus waar dat Landmark in godsnaam staat, daarna :] je er rustig naar toe en je maakt een poserpiccie 8-) van je fraaie fiets waar het Landmark natuurlijk ook op staat omdat de wedstrijd daar toevallig om draait.
En onderweg geniet je van het fraaie Noord-Hollandse landschap. Thuisgekomen post je de foto, pakt lekker een biertje, en begin je suf te prakkezeren over dat ene Landmark dat je nog niet gevonden hebt.
Landmarken is ook goed voor je sociale contacten (toen ik zelf nog meedeed vroeg ik zo'n beetje iedereen die ik tegenkwam of 'ie nog een Landmark wist te staan) Omes, Tantes, Collega's, Kinderen, Ouders, Sportclub.
Ik was meteen bekerwinnaar, dus ook als dit de eerste keer is dat je meedoet loop je toch het risico dat je wint.
En als de wedstrijd afgelopen is gaan we met zijn allen gezellig uit eten :9

In dit topic plaats ik iedere maand 5 of meer foto’s van objecten binnen de provincie Noord-Holland
Deelnemers zoeken uit waar de foto’s gemaakt zijn, :] er naartoe met de motor en maken dan een mooi plaatje van Landmark + motor.
Foto plaats je in dit topic en dan krijg je 1 punt *D

Be-He Landmark Rally 2011
BE-HE LMR 2014
BE-HE LMR 2015
BE-HE Landmarkrally 2016

Aanmelden:
Iedere MFer met een motor kan meedoen,
Je post hier een plaatje van je motor. We vinden het ook leuk om te weten hoe je er uit ziet dus doe er ook een selfie bij. En uiteraard is het leuk te weten hoe je in het echt heet.
Bij aanmelden kun je zelf ook één Landmark aanbrengen, je krijgt daar dan meteen één punt voor. stuur het landmark via een PB-tje naar mij.
Aanmelden kan tot 1 mei

full

De Beker

Spelregels;
1. De Landmarkrally loopt van 1 Mei 2017 tot en met 30 September 2017

2. Op je foto moeten het Landmark en je motor goed zichtbaar zijn. We proberen de Landmarks zo te kiezen dat je er met de motor goed bij kunt maar we kunnen natuurlijk niet alles voorzien, als alternatief kun je je helm bij het landmark fotograferen.
Foto's moeten bij daglicht worden gemaakt; het is niet de bedoeling dat je er bij nacht en ontij op uit gaat.

3. Het wordt niet op prijs gesteld als foto's geplaatst worden die de locatie van het Landmark verraden, en als je met je mobiel fotografeert, zet dan de locatie uit of wis deze uit de eigenschappen van je foto

4. Winnaar is Hij/Zij die binnen de looptijd van de rally de meeste punten binnen heeft

5. Als je bij inschrijving zelf een Landmark instuurt, krijg je daar één punt voor. Het heeft geen zin meerdere foto's in te sturen, je krijgt toch maar één punt.

6. Voor ieder gevonden Landmark krijg je één punt. Voor het laatst gevonden Landmark in een maandserie wordt één extra punt gegeven aan de eerste die hem post.
In September plaats ik een locatie voor een groepsfoto, voor iedere deelnemer die op de groepsfoto staat, krijg je een halve punt. Als je op meerdere groepsfoto's staat telt alleen die met de meeste deelnemers. Reden; ik vind groepsfoto's leuk, en het houdt de wedstrijd langer open. Bij insturen van de groepsfoto moeten ook de namen opgegeven worden van de deelnemers die op de foto staan, anders voel ik een administratieve ramp opkomen. Ik begrijp dat er mensen zijn die moeite hebben met functioneren binnen een groep, dan wel in onregelmatige dienst werken of gewoon de pest hebben aan andere personen. Die hebben dus pech.
Als er geen winnaar aangewezen kan worden plaats ik nog een foto, wie die het eerst gepost heeft wint de wedstrijd en mag dan een jaar lang op de beker passen.
Op 1 Oktober post ik alle Landmarks met hun locatie. Dat is de afsluiting van de Landmarkrally; Landmarks die dan nog worden ingezonden tellen uiteraard niet meer mee
We gaan in Oktober ergens eten en dan is ook de overdracht van de beker. We spreken nog een datum af.

Rij voorzichtig; Het gaat niet om de snelheid, maar om de lol

Dora en Cor

Deelnemers
Jacco02
Artemecion
eddytoo
Dash
D-S
Willem 1979
Braaap
Bor_S

Willem is dit jaar opperbekerbewaarder *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik ga ook dit jaar weer een poging wagen Cor en Dora, met het streven om het beter te doen als de afgelopen drie keer. Maar geen beloftes, aangezien er gezinsuitbreiding op komst is :)

full
 
Michel en Edwin!

Blij dat jullie weer meedoen! *O*

En een kleine Arti erbij :Y Dat wordt druk :Y en dus een extra aanleiding om een stukkie te rijden Landmark te scoren als je aan een rustpuntje toe bent O-)

Voor later een zijspan?
 
Laatst bewerkt:
En een kleine Arti erbij :Y Dat wordt druk :Y en dus een extra aanleiding om een stukkie te rijden Landmark te scoren als je aan een rustpuntje toe bent O-)

Dat is wel een beetje het idee. :P
Daarnaast hoop ik tegen de tijd dat de LMR start, op een opdracht dichter bij huis te zitten dus dan is er geen excuus van de vele WW-km's meer :)
 
Laatst bewerkt:
Nou, dan meld ik me ook maar aan om een poging te wagen. Misschien een goede stok achter de deur om wat meer km's te maken 8-)

34nqf5j.jpg


:]

Landmark stuur ik je nu!
 
Meteen ff een vraag :?
Als je foto's maakt met je mobiel wordt vaak de locatie meegestuurd. Dat is uiteraard niet de bedoeling want dan wordt het voor de rest wel errrug makkelijk.
Ikzelf verklein mijn foto's naar een standaardformaat met Paint, waardoor de eigenschappen meteen gewist worden.
Ik denk dat er meer manieren zijn maar weet niet welke. Ik kan me voorstellen dat het bij Apple heel anders moet?

Hoe doen jullie dat eigenlijk?
 
In het Kop van Noord-Holland topic wordt geklaagd dat de Landmarks zover uit elkaar liggen, zodat je iedere maand zover moet rijden om ze te scoren.
Nu zouden we er ook voor kunnen kiezen in iedere maand de Landmarks in ongeveer dezelfde hoek te nemen, zodat je alles in een rit kunt scoren.

Wat vinden jullie er van?
Vanmiddag rondje getuft; 12 geschikte Landmarks gevonden
 
Meteen ff een vraag :?
Als je foto's maakt met je mobiel wordt vaak de locatie meegestuurd. Dat is uiteraard niet de bedoeling want dan wordt het voor de rest wel errrug makkelijk.
Ikzelf verklein mijn foto's naar een standaardformaat met Paint, waardoor de eigenschappen meteen gewist worden.
Ik denk dat er meer manieren zijn maar weet niet welke. Ik kan me voorstellen dat het bij Apple heel anders moet?

Hoe doen jullie dat eigenlijk?

Apple iPhone: schermafbeelding maken van de gemaakte foto als je die open hebt op je scherm. Bij mijn stokoude iPhone is dat aan/uit knop ingedrukt houden en dan op de ronde "select knop" (zeg maar de knop die alles doet) onderaan indrukken. Je kunt de locatieloze schermafbeelding gelijk uploaden naar Motor forum want dan is hij klein genoeg.

Natuurlijk doe ik ook weer mee! Nu vanaf de gunstig gelegen nieuwe thuisbasis Castricum.
full
 
Ik vind overigens (Ceterum censeo Carthaginem esse delendam) dat dat wel de charme wegneemt, alle landmarks in een geografische hoek per keer... De grap is juist dat je geen idee hebt waar je het moet zoeken.

Als je wilt besparen op kilometers moet je niet meedoen moet je maar je gevonden landmarks bewaren totdat er meerdere gevonden hebt zodat je ze in een efficiente route kunt rijden en fotograferen
 
Hoi Willem, blij dat je weer meedoet!

Als ik jullie commentaar zo zie houden wij de Landmarks zoals ze tot nog toe zijn. Dus willekeurig door de hele provincie.
 
Ik heb mij nog niet aangemeld maar dit lijkt voor mij een goed idee.

Niet goed gelezen. Ik zie dat het het zelfde blijft.

In het Kop van Noord-Holland topic wordt geklaagd dat de Landmarks zover uit elkaar liggen, zodat je iedere maand zover moet rijden om ze te scoren.
Nu zouden we er ook voor kunnen kiezen in iedere maand de Landmarks in ongeveer dezelfde hoek te nemen, zodat je alles in een rit kunt scoren.

Wat vinden jullie er van?
Vanmiddag rondje getuft; 12 geschikte Landmarks gevonden
 
Laatst bewerkt:
Succes!
Ik ga vanmiddag op verjaardag bij onze zoon in Weesp. Misschien komen we nog wat tegen O-)

Van de week gaan we de foto's uitzoeken :9
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan