Be-He Landmarkrally 2017

De scores tot nu toe:
Eddytoo heeft 13 punten; alles gescoord + extra punt Mei
Willem1979 heeft 12 punten; ook alles gescoord
Baron van Braaap heeft 6 punten; alles van Mei maar nog niks van Juni
Jacco02 en Dash allebei 4 punten
Artemecion heeft 2 punten
en D-S heeft 1 punt

Waarschijnlijk overbodig maar; je kunt nog steeds scoren met de Landmarks van Mei, als je ze maar instuurt vóór 30 September
 
Het lijkt er op dat de flatgebouwen bij het betonijzer gerenoveerd gesloopt gaan worden. Ik weet niet of ze het ijzer dan laten staan
 
Laatst bewerkt:
Waar moet ik in hemelsnaam op zoeken? Heb al meerdere avonden wat uurtjes gezocht, online. Maar niks, noppes, nada. Ik weet er 3 + mijn eigen |(

Wordt een beetje vervelend -O-
 
Voor kunstwerken zijn er websites, gemeentelijke, provinciale en van het rijk.
Vaak staan er foto's bij, in ieder geval is er een omschrijving.
De ellende is natuurlijk dat er gruwelijk veel staat.

Ik ben treinmachinist, veel (maar niet alle) Landmarks staan vrij dicht bij het spoor.

Ik haal ook veel Landmarks uit de krant, en omdat ik een redelijk ouwe kirrel ben heb ik veel Landmarks ooit al eens ergens gezien

Meer tips weet ik ook niet
 
Laatst bewerkt:
Waar moet ik in hemelsnaam op zoeken? Heb al meerdere avonden wat uurtjes gezocht, online. Maar niks, noppes, nada. Ik weet er 3 + mijn eigen |(

Wordt een beetje vervelend -O-

Ik ken het gevoel. Wat je ook intypt in de zoekbalk, je komt niet verder.
Inderdaad die gedachte "wordt een beetje vervelend"

Maar laten we het niet te makkelijk maken, en ook niet teveel tips gaan geven. Als het niet moeilijk was zou het ook niet leuk zijn. Dan konden we net zo goed rebussen gaan doen, hopla, r = l, ja ik heb hem al, klaar.

Ik snap dat het geen moer helpt, maar probeer out of the box denken. Na honderd zoektermen en omschrijvingen invullen bij google afbeeldingen, misschien eens op een andere manier zoeken. Misschien de stijl van het kunstwerk. Misschien vind je een kunstwerk of iets dat erop lijkt, en kom je via via ergens.

Mijn grootste eureka moment was vorig jaar een onmogelijke spiraal in een glazen hokje. Uiteindelijk kon ik in de spiegeling van het glas vaag wat gespiegelde letters ontcijferen. Toen ik op dat woord ging googlen vond ik: uiteraard niets. Toen ik dat woord ging combineren met willekeurige plaatsnamen in Noord-Holland vond ik uiteindelijk een winkelcentrum. Toen ik daar weer op ging googlen zag ik uiteindelijk een logo dat ik ook op dat glazen hokje had gezien. Toen ben ik met google streetview rondom dat winkelcentrum gaan speuren. Et voila. (Juichen en dansen *O*)

PS edit: je zegt je weet er 3 plus je eigen, maar je hebt pas 1 punt. Dan kun je die drie toch in ieder rijden en fotograferen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het idee dat ik al op allerlei manieren gezocht heb.
Maar dit was ook gewoon even de frustratie die eruit moest ;)
Als ik binnenkort tijd heb, ga ik rijden ja..
 
Ik dacht dat de molshopen voor een automaterialen-winkel lagen, dat het logo daarvan was maar op de telefoon kan ik het niet vinden :N

Straks thuis maar ff kijken
 
Laatst bewerkt:
Ja het logo was van die automaterialen-winkel die onderdeel was van dat winkelcentrum, Ravelijn...had met veel zoomen en extrapoleren uitgedacht dat er Ravelijn in de spiegeling van dat hokje zou kunnen staan.
Nu ik weer met google dat logo probeer te zoeken weet ik ook weer wat hier de ellende was...je kreeg alleen maar resultaten van de Efteling, die kennelijk ook iets hebben wat Ravelijn heet...ik kan het nu weer niet vinden...

edit: Wilms! Dat was het! Ik herken het logo weer.
 
Laatst bewerkt:
Haha grappig om te lezen, inderdaad die kleine dingetjes, die doen het hem inderdaad vaak! In eerste instantie Google je op dat wat je gelijk ziet. Maar daarna vind je vaak De hint erin. Die spiraal, die wisten wij vorig jaar meteen, rijden daar heel vaak langs. Die hadden we nog even snel gefotografeerd voordat we op vakantie gingen haha.
Al hebben we vorig jaar ook een landmark gehad die we maar niet konden vinden. Hoe we ook zochten. En ineens reden we er op een ochtend langs. En echt niet op een plek waar we nog nooit hadden gereden...
 
Waar moet ik in hemelsnaam op zoeken? Heb al meerdere avonden wat uurtjes gezocht, online. Maar niks, noppes, nada. Ik weet er 3 + mijn eigen |(

Wordt een beetje vervelend -O-
Wij konden ze ook vinden, beetje toegepaste outofthebox denken, vaak rondjes rijden, weten waar welk landschap is, welke sfeer in welke stad is...
 
Tja, Julianadorp was het toch? en de spiraal staat langs een van de hoofdtoegangswegen naar den Helder

Ik was niet echt verbaasd dat jullie die als eerste hadden :N
 
Die er al lang niet meer staat...

Misschien verraai ik teveel maar...
Heel vaak vind ik een stuk of wat Landmarks als ik een rondje rij. Die zet ik natuurlijk niet in dezelfde maand neer, maar wel op een later tijdstip.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag eindelijk wat vrije tijd en dus op pad gegaan:

IMG_20170623_181652_zps8b2wqrkj.jpg

Beeldje

IMG_20170623_102741_zpsvoelixsi.jpg

Beertje

IMG_20170623_112815_zpsaquudbki.jpg

Ijzerwerk

IMG_20170623_114659_zpsroc8dlhg.jpg

Bloempje

IMG_20170623_120907_zpswkqwtetn.jpg

Kipje
:)
 
De stand;
Eddytoo met 13 punten
Willem1979 met 12 punten
Braaap en een ijzersterke D-S ieder 6 punten
Dash en Jacco02 ieder 4 punten
Artemecion heeft 2 punten
 
Deze keer pakken we het een beetje anders aan; In en om een wat grotere gemeente in Noord-Holland staan 11 paardjes. Wie ze allemaal post, krijgt een extra punt, dus je kunt deze maand maximaal 12 punten scoren. Één paard staat op een plaats die niet openbaar toegankelijk is, misschien moet het nog verplaatst worden, ik heb geen idee.

Succes

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

Dit harige paardje staat in een privé-tuin waar je met de motor niet in mag
full
 
Laatst bewerkt:
Zow.. zie ineens vier paardjes die ik ken of de locatie herken. Ik kan mij vergissen maar zijn er meerdere paarden of echt 11? Er staat mij iets van bij dat er nog een wit paard is..
 
Terug
Bovenaan Onderaan