Be-He Landmarkrally 2017

Ik WIST het!
Applaus, goed gevonden. Die punten en dat blauwe huisje lukten mij echt niet.
Beeldjes op muurtje blijven onopgelost...

Gefeliciteerd.

Groeten van Michel en Willem, en nog vier andere MF-ers, vanuit de Eifel
(Gisteren helemaal verregend helaas, vandaag belooft een mooiere dag te worden)
 
Prachtig :Y precies waar ik al op hoopte

De Landmarkrally 2017 is bij deze officieel geeindigd.
Ik moet aanstonds nog wat sociaals doen, als ik terug ben (om een uur of twaalf) zal ik alle ingestuurde foto's goed bekijken; Het bolletjeshek is een instinker, dus je zou best het verkeerde hek gevonden kunnen hebben. Het echte hek staat in den Helder, naast station den Helder zuid.
 
Dacht ik al van dat bolletjeshek. De begroeiing klopte niet. Verder is het wel precies hetzelfde hek.
En dan bij station Den helder zuid... Alsof ik daar niet iedere dag kom
 
De officiële uitslag:

1. Eddytoo 35 punten *O* *O* *O* na een fantastische eindsprint
2. Willem1979 33 punten
3. Artemecion 29 punten
4. Bor-S 24 punten
5. Braaap 19 punten
6. Dash 8 punten
7. D-S 6 punten
8 Jacco02 4 punten

Mensen, ik vind dat jullie het allemaal fantastisch gedaan hebben. Ik ga nu eerst ff een hapje eten, strax kom ik met de foto's en de locaties
 
De fotoos van Mei

full

De slaperige Beer staat in Amsterdam, Ottho Heldringstraat

full

Het kipje staat in Alkmaar, aan de Landman

full

De roestpaal staat in Enkhuizen, Nelson Mandeladreef

full

De roestige ketel staat in Halfweg, achter de suikerfabriek

full

En het uitkijkpunt is bij Kolhorn, an de West-Friese zeedijk
 
Laatst bewerkt:
De fotoos van Juni;

full

Geleverd door; Jacco02 in Scharwoude, aan de ijsselmeerdijk

full

Geleverd door; Artemecion in Rijssenhout op de Werf

full

Geleverd door; Baron van Braap langs de N512, tussen Egmond-Binnen en Bakkum

full

Geleverd door; Dash in Scharwoude, aan de ijsselmeerdijk

full

Geleverd door; D-S De Koning van Heemskerk, rotonde Beneluxlaan, Hoflaan

full

Geleverd door; Eddytoo Bij Haringhuizen, Muggenburgerweg

full

Geleverd door; Willem1979 in Heemskerk, maar ik ben zo gauw ff vergeten waar precies

Ik heb me rotgelachen dat Dash en Jacco02 ieder een kant van hetzelfde huisje ingestuurd hebben. Dacht nog ff dat het een opzetje was
 
Fotoos van Juli; Paerdn

full

Stompetoren, voor de kerk

full

Alkmaar, bij het volkstuincomplex aan de Hoornsevaart

full

Alkmaar, bij de Ringersbrug

full

Alkmaar, Achter het NS-station

full

Alkmaar, bij de Vest

full

Alkmaar, Molen van Piet

full

Alkmaar, AZC, Picassolaan

full

Het verdwenen paard van Egmond, ik heb Jan van Dalen er op aangesproken, maar die zegt dat hij van nix weet

full

Heiloo, bij de voormalige psychiatrische inrichting

full

Zuid-Schermer, bij het zwarte kerkje (mijn favoriete paardje)

full

Op de grens tussen Graft en de Rijp


De meeste paardjes waren gemakkelijk te vinden, ze zijn dan ook eigenlijk bedoeld voor diegenen onder ons die het vinden nog niet zo onder de knie hebben; als je helemaal nix vindt ontmoedigt dat nogal. Bovendien vond ik de serie te mooi om er nix mee te doen
 
Augustus had een valse start; door een foutje van mij stonden de exup-data nog in de fotoos, waar ik gelukkig door Rob-S direct op gewezen werd, zodat ik een nieuwe serie kon plaatsen. hier de oude fotoos

full

Het grafveld bij de prins-Hendrik stichting, in Egmond aan Zee

full

Een deurtje van het Museum voor de luchtoorlog boven N-H. Ik weet ff niet zo secuur hoe het dijkje heet, maar als je vanuit Krommenie bij het fort op den Ham Busch en Dam op rijdt, en je rij het dijkje af naar Beverwijk, kom je er vanzelf langs

full

Langs de weg van Beverwijk naar Wijk aan Zee

full

Langs de N242, tussen Alkmaar en Heerhugowaard. Ik heb geen idee wat het is, ik denk aan een vliegtuigtank ui WO2. Ding ligt er al minstens vijftig jaar

full

Enkhuizen, Zeevaartschool

De nieuwe fotoos van Augustus;

full

Amsterdam, Tafelbergdreef/Schoonhovendreef, Schaijkstraat

full

Enkhuizen, Westerstraat

full

Bergen, Binnenhof

full

Het Kopje van Bloemendaal

full

Bruggetje over de Beemsterringvaart, Kwadijk

Nogmaals mijn welgemeende excuses aan diegenen die al onderweg waren om de eerste Landmarks te scoren, mijn enige excuus is dat ik op mijn computers de info niet uit de fotoos kon halen, ondertussen heeft mijn zoon me een en ander bijgebracht
 
Tot slot September;


full

Het Bolletjeshek staat in den Helder-zuid, pal naast het station

full

Het Volkspark is in Zaandam, naast het station

full

Het blauwe hek staat in Westwoud, aan de binnenwijzend. Het is niet mijn adres; Wij wonen in Broek op Langedijk, Ik moest het adres van de architect toch weghalen, en gekken en dwazen...

full

De kindertjes op het muurtje zijn in Bovenkarspel, aan de Bloementuin

full

Het rode hek is in Egmond aan Zee, Doctor Wiardi Beckmanlaan


full

Het bootje in het vijvertje ligt aan de Beemsterringdijk, tussen de Rijp en Schermerhorn.

Ik hoop dat we jullie veel zoek vind plezier hebben mogen bezorgen.
Etentje bekijk ik morgen
 
Het is best lastig om het niet te makkelijk te maken voor de ouwe rotten, zonder het ontmoedigend te maken voor beginners.

Maar af en toe moet er iets echt moeilijks tussen zitten, anders is er geen barst aan
 
Het hek is zichtbaar op streetview, als je op de uiterste hoek van de parkeerplaats gaat staan.
De kindertjes op de muur waren zichtbaar in de vorige versie van streetview, maar nu niet meer?
 
Het is best lastig om het niet te makkelijk te maken voor de ouwe rotten, zonder het ontmoedigend te maken voor beginners.

Maar af en toe moet er iets echt moeilijks tussen zitten, anders is er geen barst aan

Vond het een geslaagd evenenment, ga volgend jaar zeker weer meedoen... , maar waarom eigenlijk pas volgend jaar? Geen wintereditie? Zijn er zoveel mooi weer rijders onder de deelnemers? O-)
 
Als we in de winter doorgaan ben ik zo gauw door mijn Landmarks heen.

Ik moet ze zelf ook zoeken, kijken of ze nog niet gebruikt zijn, fotograferen en op MF knallen. En ik moet nog werken ook.

Veel rijders vinden het nu al te koud of te nat of ze trouwen en zitten in New York.

Volgend jaar is er weer een Landmarkrally ondertussen kun je alvast van alles fotograferen zodat je er komend jaar niet meer op uit hoeft
 
Wild Idea appears:

Bonuspunt voor landmarks die op unieke dagen gescoord worden!
Te bewijzen met een metro van die dag en ook te posten op die dag.
De eerste met Laatste foto is 2 extra punten.

* Zorgt voor meer ritjes
* Oude rotten worden geremd in massaal scoren, want meer ritjes.
* Meer spelelement, ga ik gelijk 1 rit doen 5 foto's halen met dus 1 bonuspunt plus 2 voor de laatste, dus totaal 8, of 5 unieke ritjes verdeeld over de maand voor totaal 10 punten.

Wild Idea disappears
 
Heb MEDELIJDEN!
Ik heb nu al moeite met bijhouden van de score. Een vergissing is gauw gemaakt (vooral door mij)

Ik ben geen gesjeesde machinist; ik ben eerst gesjeesd, daarna werd ik machinist.

Zolang mijn excel-sheet helemaal op mijn beeldscherm past gaat het nog wel, als het groter wordt raak ik makkelijk de weg kwijt. :?
Daarom probeer ik de puntentelling zo simpel mogelijk te houden. Bovendien wordt de telling al snel te ingewikkeld om duidelijk te maken aan nieuwe deelnemers. En ik vind de startpost al veel te lang, :z maar ik weet niet hoe ik het korter moet stellen met behoud van duidelijkheid.

Ik vindt het trouwens wel fijn dat er meegedacht wordt.

Komend weekend willen we bepalen wanneer we gaan eten :9
Is iedereen akkoord met de Victorie wok in Alkmaar? Mevrouw Strikkie wil graag wokken omdat dat makkelijk is met haar gluten allergie
 
Laatst bewerkt:
Het lukt mij even niet om aanpassingen te doen op de datumprikker maar ik kan ook op 14 en 15 oktober.

Die 2 bonuspunten ipv 1 voor de laatst gevonden foto (dus de vijfde voor het eerst ingestuurde landmark van die maand) vind ik een prima idee.
Ook het unieke dagen idee ben ik voor.

Ik wil trouwens weer hetzelfde idee als vorig jaar opperen: als er landmarks zijn die in hun maand nog niet gevonden zijn, worden ze daarna meer waard voor de eerste vinder. Het is dit jaar geloof ik niet eens voorgekomen, maar dat kan het allemaal nog spannender maken denk ik. Voor elke maand die erbij komt, een punt extra. Dus een landmark opgegeven voor de maand de juni die voor het eerst in augustus wordt gevonden, is dan 3 punten. Is het ook de laatste van de vijf van juni, dan komt dat bonuspunt er ook nog steeds bij, dus 4 punten. Etc.
Voor de landmarks van de laatste maand zou je dan het volgende kunnen doen: het eerste gevonden landmark is 1 punt waard, het tweede 2, het derde 3, etc. (mits gepost op unieke dagen! met krant) natuurlijk telkens alleen voor de eerste vinder van dat landmark.

Strikkie niet wanhopig worden, gewoon de stand in een computerbestand goed bijhouden 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan