[BE] Helft verongelukte motorrijders zonder specifiek examen

Ik vind het een beetje sneu... net zoiets als geld vragen voor toiletbezoek; dat doe je gewoon niet bij gasten :N En dan hebben de Nederlanders de naam gierig te zijn :P Ik denk: hoeveel moeten jullie hebben dan, voor dat wegennetje? Dan betalen we dat gewoon ineens, lullen we nergens meer over :z

psies, miljardje meer of minder maakt ook niet meer uit B|

Ik ben trouwens altijd een voorstander van het heffen van belastingen via de brandstofprijzen, en niet met van die k*t vignetjes enzo B|
Gewoon de gebruiker betaald :Y

(ik rijd toch op 1 tank naar Z-France, tank ik daar wel weer ergens O-) )

:^ Ondanks het feit dat de Hollanders natuurlijk superieur zijn, maken we hier geen onderscheid :P

Ik ben geen Hollander B|
 
Laatst bewerkt:
Ik ben Belg, mijn excuses=>blijkbaar aan de reacties hier niet zo geliefd op dit forum B|
Maar wat ik toch even kwijt wil is dat ze in België beter eerst eens hun wegen deftig (her)aanleggen ipv het op dat rijbewijs te steken, dit zou al veel meer uithalen dan de rijscholen nog wat rijker te maken! En wat onze bezoekjes aan jullie land betreft wij gaan s'avonds mooi terug naar huis, kan je niet zeggen van die Hollanders die hier massaal de grens oversteken en hier een huis kopen en komen wonen :9

die gaan toch ook 'savonds naar huis ???
 
Zo rijk zijn die rijscholen niet, als je leest hoeveel Belgen er nog nooit een rijschool van binnen hebben gezien, maar wel op de motor rijden :+

Ik las pas nog ergens dat er 1 of andere politicus had geroepen dat in 2017 ofzo (?) alle Belgische wegen op orde moeten zijn _O-
Stond ook in het stuk dat Belgie niet echt een onderhoudsplan heeft voor haar wegen, maar oplapt waar de allergrootste gaten vallen. Dat vond ik nogal verwonderlijk eigenlijk, hoe wil je een serieus wegennet hebben (en daar tol op willen gaan heffen) zonder fatsoenlijk onderhoudsplan.

Dat van die tol kan ik trouwens nog wel enigzins begrijpen. Iedereen scheurt de wegen daar verrot, maar (behalve de tankstations) worden er niet veel mensen wijzer van.

zit er geen accijns en BTW op de brandstof in belgië ?
 
zit er geen accijns en BTW op de brandstof in belgië ?

Vast wel, maarja alle zuinige Nederlanders rijden door naar Luxemburg om daar in de vakantie-periode gedurende 3 uur in de rij te staan, bij het tankstation.
Maar ja, wel eens effe 10,00 euro uitgespaart *O* *O*

Ik heb nog geeneens een derde van mijn tank leeg bij Luxemburg, dus rij altijd vrolijk door (ik ga zowiezo niet 3 uur in de rij staan voor 10,00 euro :N )
Maar dan denk ik altijd; als je even de snelweg af gaat, dan sta je in 5 minuten ook bij een tankstation, waar je zeer waarschijnlijk direct kunt gaan tanken, en weer weg. Dan sta je alles bij elkaar in een klein kwartiertje weer op de snelweg :P
 
Ik ben Belg, mijn excuses=>blijkbaar aan de reacties hier niet zo geliefd op dit forum B|
Maar wat ik toch even kwijt wil is dat ze in België beter eerst eens hun wegen deftig (her)aanleggen ipv het op dat rijbewijs te steken, dit zou al veel meer uithalen dan de rijscholen nog wat rijker te maken! En wat onze bezoekjes aan jullie land betreft wij gaan s'avonds mooi terug naar huis, kan je niet zeggen van die Hollanders die hier massaal de grens oversteken en hier een huis kopen en komen wonen :9
En daardoor voor ons de prijs van de woningen omhoog drijven zodat ze voor de Vlamingen onbetaalbaar geworden zijn.
 
Vast wel, maarja alle zuinige Nederlanders rijden door naar Luxemburg om daar in de vakantie-periode gedurende 3 uur in de rij te staan, bij het tankstation.
Maar ja, wel eens effe 10,00 euro uitgespaart *O* *O*

Ik heb nog geeneens een derde van mijn tank leeg bij Luxemburg, dus rij altijd vrolijk door (ik ga zowiezo niet 3 uur in de rij staan voor 10,00 euro :N )
Maar dan denk ik altijd; als je even de snelweg af gaat, dan sta je in 5 minuten ook bij een tankstation, waar je zeer waarschijnlijk direct kunt gaan tanken, en weer weg. Dan sta je alles bij elkaar in een klein kwartiertje weer op de snelweg :P

Die 10 euro spaar ik al uit als ik in Duitsland met een lege tank ga aankomen :+

Daar roepen ze al dat het duur is als de liter 95 € 1,60 kost, sta je hier in Nederland een uur voor in de rij als we dergelijke prijzen eens zouden hebben :+
 
Die kom ik gelukkig ook met gele nummerplaten tegen :')

Om maar even te zwijgen van die gele kentekenplaten op de Duitse snelwegen die zonder enige moeite met 80 de linker baan op komen natuurlijk :+

Uiteraard na het aanzetten van het linkerknipperlicht om dan ZONDER kijken binnen de 0,2 nanoseconden naar links uit te wijken, zodat IK (slecht rijdende Belg) vol in de ankers moet.

Is hier wel een xenofobe bende op dit topic, zeg... :N
 
Laatst bewerkt:
Motorrijder overlijdt na harde klap
Motorrijder overlijdt na harde klap

Auteur: Raf Vanmechelen

ALKEN - In Alken is omstreeks 19.30 uur een motorrijder overleden na een aanrijding met een wagen. De MUG-diensten kwamen ter plaatse, maar ondanks alle reanimatiepogingen overleed de man uit Borgloon op de plaats van het ongeluk.



De 31-jarige motorrijder reed in de Musstraat frontaal in op de flank van een tegenligger die onverwacht linksaf de oprit van een woning wilde oprijden. Het slachtoffer werd weggekatapulteerd en kwam met een harde klap op het asfalt terecht. De reanimatiepogingen konden niet meer baten, de man overleed ter plekke. Het parket en een verkeersdeskundige kwamen ter plaatse om de omstandigheden van het ongeval vast te stellen.
Manoeuvre door de koekblikker.
Maar dan is het de motorrijder die een bijkomende cursus moet volgen...
 
Die 10 euro spaar ik al uit als ik in Duitsland met een lege tank ga aankomen :+

Daar roepen ze al dat het duur is als de liter 95 € 1,60 kost, sta je hier in Nederland een uur voor in de rij als we dergelijke prijzen eens zouden hebben :+

Als je in BE wat uit je doppen kijkt kun je E95 tanken aan momenteel 1.495
 
Iemand die het rapport effectief ook gelezen heeft?
http://bivv.be/frontend/files/userfiles/files/motac-rapport-nl-2013.pdf
Het is een flutonderzoek (zoals we wel meer gewend zijn van het BIVV) waar conclusies getrokken worden uit heel simplistische vereenvoudigingen, de steekproef niet representabel is, en overduidelijk gemaakt is door mensen die willen dat het resultaat in het nadeel van de motorrijder komt te staan.
Je kunt beter je eigen onderzoek gaan voeren, het zal representabeler zijn dat dit.
 
En daardoor voor ons de prijs van de woningen omhoog drijven zodat ze voor de Vlamingen onbetaalbaar geworden zijn.


Waarna die vlamingen wegtrekken en er alleen nog maar Nederlanders wonen, zodat uiteindelijk het masterplan om Vlaanderen weer bij Nederland te voegen zonder nog 1 schot te lossen na 200 jaar toch nog uitgevoerd wordt.

Als de vlamingen dan de goedkope huizen in Wallonië opkopen, trekken die ook weg naar Frankrijk en zijn we ook in 1 klap van de Belgische taalstrijd af. :+
 
Waarna die vlamingen wegtrekken en er alleen nog maar Nederlanders wonen, zodat uiteindelijk het masterplan om Vlaanderen weer bij Nederland te voegen zonder nog 1 schot te lossen na 200 jaar toch nog uitgevoerd wordt.
:(





_O-
Als de vlamingen dan de goedkope huizen in Wallonië opkopen, trekken die ook weg naar Frankrijk en zijn we ook in 1 klap van de Belgische taalstrijd af. :+
 
*O* *O* *O* *O*

Een Belgenbashtopic!

Lui zijn allemaal knettergek.

Maar o-o-o wat vind ik het toch lekker als zo'n leuke Belgische mevrouw met haar zwaar Belgische accent wat tegen me zegt....
:j :j :j :j :9~

Belgische vrouwen zijn wel ok.
Behalve in het verkeer |(
 
Iemand die het rapport effectief ook gelezen heeft?
http://bivv.be/frontend/files/userfiles/files/motac-rapport-nl-2013.pdf
Het is een flutonderzoek (zoals we wel meer gewend zijn van het BIVV) waar conclusies getrokken worden uit heel simplistische vereenvoudigingen, de steekproef niet representabel is, en overduidelijk gemaakt is door mensen die willen dat het resultaat in het nadeel van de motorrijder komt te staan.
Je kunt beter je eigen onderzoek gaan voeren, het zal representabeler zijn dat dit.
Heb ik gedaan, mijn onderzoek wijst uit...
 
Uiteraard na het aanzetten van het linkerknipperlicht om dan ZONDER kijken binnen de 0,2 nanoseconden naar links uit te wijken, zodat IK (slecht rijdende Belg) vol in de ankers moet.

Is hier wel een xenofobe bende op dit topic, zeg... :N

Belgische leger gebruikt zoiets dergelijks toch ook als belangrijkste afschud manoeuvre?

Links pinken... rechts afslaan :+
 
ls de vlamingen dan de goedkope huizen in Wallonië opkopen, trekken die ook weg naar Frankrijk en zijn we ook in 1 klap van de Belgische taalstrijd af. :+
maw dan hoeven de Nederlanders niet meer te doen alsof ze Frans verstaan ... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan