[BE] Kans om geflitst te worden gaat verdubbelen

Neanderthaler

MF veteraan
6 jul 2003
16.043
17
Brugge (West-Vlaanderen)
http://www.hln.be/hln/nl/921/Kanaal-Nieuws/article/detail/986215/2009/09/02/Kans-om-geflitst-te-worden-gaat-verdubbelen.dhtml (Privacy settings)

Kans om geflitst te worden gaat verdubbelen
Over vijf jaar moet het aantal verkeersdoden per jaar gedaald zijn tot onder de vijfhonderd. Om dit te realiseren gaat de politie nog meer en strenger controleren. Zo plannen ze minstens 40 miljoen bemande snelheidscontroles per jaar. Dat verdubbelt de kans dat u wordt geflitst.

De Vaste Commissie voor de Lokale Politie heeft een aantal richtlijnen op papier gezet. Het aantal bemande snelheidscontroles wordt vastgelegd op minimum 40 miljoen. Het grootste aantal controles zal op snelwegen gebeuren.

Meer alcoholcontroles
De lokale politie moet minstens 15 miljoen auto's controleren op gemeentewegen. Twee chauffeurs op tien zouden eens per jaar een alcoholtest moeten ondergaan. Daarvoor streeft de politie naar 400.000 tot maximum 960.000 controles.

Iedere agent die belast is met verkeersopdrachten zou minstens 575 automobilisten per jaar moeten controleren op het dragen van de gordel. Gemiddeld moet dat 115 onmiddellijke inningen van 50 euro per agent op leveren. (belga/adv)
Gelukkig gaat het over veiligheid. :)

U weze dus gewaarschuwd als u de Vlaamsche wegen durft berijden...
 
http://www.hln.be/hln/nl/921/Kanaal-Nieuws/article/detail/986215/2009/09/02/Kans-om-geflitst-te-worden-gaat-verdubbelen.dhtml (Privacy settings)

Kans om geflitst te worden gaat verdubbelenGelukkig gaat het over veiligheid. :)

U weze dus gewaarschuwd als u de Vlaamsche wegen durft berijden...

40 miljoen bemande snelheidscontroles per jaar :? Dat zijn er 109589 per dag _O- _O-

Hoe gaan ze dat regelen dan??? :W
 
wat een leuk landje worden wij

meer flitsen, fietsrijbewijs, om de 10-15 jaar opnieuw theorie-praktijk afleggen

als het zover komt ga ik gewoon zonder rijbewijs met valse plaat rijden B|

40 miljoen controles lijkt me absoluut haalbaar met het nu al zwaar tekort aan politieagenten :+
 
Als jullie overheid http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/979017/2009/08/24/Geen-300-miljoen-voor-Nederland.dhtml (onze 300 miljoen) nu eens gebruikt voor beter asfalt, gaat het aantal doden ook wel omlaag (en geen pintjes meer bij de lunch).
 
Laatst bewerkt:
http://www.hln.be/hln/nl/921/Kanaal-Nieuws/article/detail/986215/2009/09/02/Kans-om-geflitst-te-worden-gaat-verdubbelen.dhtml (Privacy settings)

Kans om geflitst te worden gaat verdubbelenGelukkig gaat het over veiligheid. :)

U weze dus gewaarschuwd als u de Vlaamsche wegen durft berijden...
Dat is selectief lezen en vetgedrukt maken zeg |( J
e had ook de eerste zin van dat stukje vet kunnen maken maar ja, dan is je stokpaardje zeker weg :P : Over vijf jaar moet het aantal verkeersdoden per jaar gedaald zijn tot onder de vijfhonderd. Om dit te realiseren gaat de politie nog meer en strenger controleren.
 
_O- ( <<-- sarcasme)

Gemiddeld moet dat 115 onmiddellijke inningen van 50 euro per agent op leveren. (belga/adv)

Gaat dat geld naar de slachtoffers/nábestaanden van al die aanrijdingen?
:') Ben benieuwd hoeveel aanrijdingen die controles opleveren!

Maar het mag de suggestie natúúrlijk niet wekken dat de agent op de weg , in dienst is van het grootste incasso-bureau! ;)

Quota is per direct omhoog geschroefd. Leuk voor voortgangs en beoordelingsgesprekken.
 
Laatst bewerkt:
Dat is selectief lezen en vetgedrukt maken zeg |( J
e had ook de eerste zin van dat stukje vet kunnen maken maar ja, dan is je stokpaardje zeker weg :P : Over vijf jaar moet het aantal verkeersdoden per jaar gedaald zijn tot onder de vijfhonderd. Om dit te realiseren gaat de politie nog meer en strenger controleren.
Spidertje, meisje, lieve schat: zoals je weet ben ik voorstander van minder doden op de weg en heb ik al verschillende malen gepost dat er voor mij best mag gecontroleerd worden, zelfs op snelheid. Maar waarom 40miljoen keer op snelheid, en niet op de honderd andere verkeersartikelen?? (ok nu nemen ze alcohol en autogordels?? mee)
 
Als jullie overheid http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/979017/2009/08/24/Geen-300-miljoen-voor-Nederland.dhtml (onze 300 miljoen) nu eens gebruikt voor beter asfalt, gaat het aantal doden ook wel omlaag (en geen pintjes meer bij de lunch).
Beter asfalt??? ben je zot, dan zou dat willen zeggen dat er andere oorzaken van ongevallen dan enkel en alleen snelheidsovertredingen zijn.
Of dacht je dat de politie het asfalt ging controleren op deugdelijkheid??
 
ze kunnen daar beter wat aan dat associale weggedrag doen. het gaat echt wel wat verder dan alleen te hard rijden. het is dat ik er voor mijn werk moet zijn [omgeving antwerpen]. vooral motorrijders vallen mij daar op door gebrek aan disipline en zelfbeheersing.
 
Snelheid is vaak niet de oorzaak van een (dodelijk) ongeluk, maar wat kan je er veel aan verdienen zeg!
 
Beter asfalt??? ben je zot, dan zou dat willen zeggen dat er andere oorzaken van ongevallen dan enkel en alleen snelheidsovertredingen zijn.
Of dacht je dat de politie het asfalt ging controleren op deugdelijkheid??
In nederland heb je verkeer en waterstaat die dat in de gaten houdt.
 
Spidertje, meisje, lieve schat: zoals je weet ben ik voorstander van minder doden op de weg en heb ik al verschillende malen gepost dat er voor mij best mag gecontroleerd worden, zelfs op snelheid. Maar waarom 40miljoen keer op snelheid, en niet op de honderd andere verkeersartikelen?? (ok nu nemen ze alcohol en autogordels?? mee)
Op de andere zaken wordt in nederland ook vrij frequent gecontroleerd
 
Gemideld moet dat 115 enz....
Dus men (Wie dat ook is) gaat op voorhand al uit van een aantal bekeuringen...
Dan dwing je de agenten haast tot mierenneukerij.
Maar ze zouden ook eens kunnen beginnen filmpjes in de uilekasten te steken...
Da's alweer goedkoper, kost minder mankracht!
Ik rij vaak in Belgie, en ik ben vorig jaar gefotografeerd met 54 waar je maar 50 mocht, en dat leverde toch mooi een prent op.
Dus men zij gewaarschuwd...
Tot voor kort kon je in Belgie nog wat relaxter rijden dan in Nederland, maar dat gaat nu afgelopen zijn. :-)
Voortaan ook in Belgie 45 waar je 50 mag, 50 waar je 70 mag, vooral geen gas geven want dat is asociaal... :-)
En dan, net als in Nederland, van alle kanten belaagd worden door aso's met SUV die vriendjes op de goede plek hebben.
Na Nederland, wordt nu ook Belgie een bananenrepubliek!
 
http://www.hln.be/hln/nl/921/Kanaal-Nieuws/article/detail/986215/2009/09/02/Kans-om-geflitst-te-worden-gaat-verdubbelen.dhtml (Privacy settings)

Kans om geflitst te worden gaat verdubbelen

Zo plannen ze minstens 40 miljoen bemande snelheidscontroles per jaar.

Gelukkig gaat het over veiligheid. :)

U weze dus gewaarschuwd als u de Vlaamsche wegen durft berijden...

Goeiedag, dat zijn er nog al wat......
Mogen we in NL nog niet klagen dus.
 
Kijk, dat is toch netjes van de politie: Ze zetten de targets er al bij.
Laat nu niemand meer beweren dat het geen commerciele organisatie is.

Ik kan mij de aankondiging een paar jaar geleden hier nog herinneren, waarin de politie een charmeoffensief inzette:

Zij waren het eens met de nederlandse bevolking die zich ergerde aan de hoge boetes voor lichte vergrijpen.
De nederlandse regering en de politie luisterden uiteraard naar de bevolking :? en besloten om deze boetes omlaag te brengen.
Als tegenprestatie werden uiteraar de zwaardere vergrijpen strenger bestraft.

Gevolg: overtedingen zoals bijv. tot 10 km te hard -3%, zwaardere overtredingen zoals geen handfree bellen e.d tussen de +20% tot +150%

Geweldig toch! Extra inkomsten over de rug van de gemiddelde nederlander verpakken als een cadeau O-) en luisteren naar de bevolking *O*

Je kunt de politie er niet van betichten dat zij geen verstand hebben van PR.
 
In belgie kunnen ze beter controleren op links rijden.
Zo'n beetje iedere belg heeft hier een erg goed houtje van. :X :X :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan