[BE] Motorrijder die 300 km/u reed moet vier maanden brommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neanderthaler

MF veteraan
6 jul 2003
16.043
17
Brugge (West-Vlaanderen)
Privacy settings

Motorrijder die 300 km/u reed moet vier maanden brommen
Een 32-jarige man uit De Haan heeft van de politierechtbank van Brugge acht maanden celstraf gekregen omdat hij met zijn motorfiets een zwaar ongeval veroorzaakte terwijl hij 300 kilometer per uur reed. De helft daarvan is met uitstel. Hij kreeg ook een rijverbod van 3 jaar en een boete van 2.200 euro.

Op 5 augustus 2009 verloor de motorrijder de controle over zijn voertuig bij een inhaalmanoeuvre op de Nieuwe Steenweg in De Haan. Hij reed twee tegenliggers aan, kwam ten val en gleed zeker 100 meter door. Hij werd in kritieke toestand overgebracht naar het ziekenhuis.

Zijn kilometerteller stond na het ongeval geblokkeerd op 300 kilometer per uur, terwijl op die weg slechts een maximale snelheid van 90 kilometer per uur is toegelaten. De man werd al meermaals veroordeeld voor snelheidsovertredingen. (belga/svm)
 
Broodje aap... kan helemaal niet op die weg

Google Maps


300 km/h binnen 1 mile vanaf die rotonde tot aan het eind van de weg |( het is geen dragracer
 
CSI-Brugge :Z

.. wat 'n padvinders jôh :N Toen ik me om 14:50 uur me horloge liet vallen, sprong de grote wijzer ook naar de '6'.. dus heb ik me horloge om 18:50 laten vallen :/

.. dat is toch geen bewijs.. kom dan met sporen van het door glijden van het voertuig o.i.d.
 
Zo wat een rechters daar in Belgie. Omdat de teller geblokeert is op 300 heeft hij dat ook gereden? Kan me voorstellen dat als er een klapper is en de teller los schiet ofzo hij gewoon naar een uiterste gaat omdat de weerstand weg is. Of dat nou naar 0 of 300 (waarschijnlijk max op de teller) is zal wel te maken hebben met op welke kant dat ding ligt. Hebben ze geen VOA in Belgie ofzo...

Oh nee was echt vergeten wat voor achterlijk kut land dat is met verkeer, sorry hoor maar ze sporen daar echt niet met verkeer.

Trouwens 300 km/h dan blijft er niets van zo'n motor over, ook niet van het tellertje.
 
Er staat toch nergens dat hij (alleen) op basis daarvan is veroordeeld? Sjongejonge, wat een vooroordelen weer :N
 
Laatst bewerkt:
Er staat toch nergens dat hij (alleen) op basis daarvan is veroordeeld? Sjongejonge, wat een vooroordelen weer :N


Als ik België kan plagen zal ik het zeker niet laten. ;)
Al het andere lees ik maar even niet. :P







Hij zal niet voor niets vastzitten, en niet alleen daar op veroordeeld zijn natuurlijk, maar het is wel typisch dat ze het zo in de krant zetten.
Maar zoals gezegd, het laatste nieuws is de belgische variant van de telegraaf. ;)
 
tja had ik ook een keer met een koekblik toen ik bovenop een auto was geknald die ineens op de rem ging ('ohja, ik moet hier links!') - ik reed netjes 80 maar mn bijrijder zei meteen 'kijk even naar je snelheidsmeter of die niet naar de 120 is geknald want dan ben je de lul!' - huh? Is dat een algemeen bekend iets ofzo? :? Slaar toch nergens op :P
 
STEL dat hij idd excessief hard gereden heeft op een plak waar dat echt nietg kan en daarbij een dodelijk ongeluk veroorzaakt hefet, dan vind ik de straf nog mild.

Nee ik ben geen moraalridder, mijn ZZR1400 krijgt echt wel met regelmaat de sporen :)
 
Whahaha wat een belgen :') je km-teller staat op 300kmpu dus dat heb je gereden.


Gefeliciteerd, jullie doen je naam weer eer aan.
 
Broodje aap... kan helemaal niet op die weg
...

:^

Ik ken dat weggetje ... 300 is daar onmogelijk !!!!

Gazettepraat !!!
Dat ie veroordeeld is voor te rap te rijen daar, kan best, en dat ie dan 8maand waarvan 4 voorwaardelijk heeft gekregen (die 4 effectieve moet ie toch niet zitten trouwens) zal wel veel te maken hebben met zijn recidivisme. Mara ik geloof er geen snars van dat de rechter zijn uitspraak zal baseren op de 300-op-kapotte-teller.
Maar 'tis een veel leukere krantenkop natuurlijk om te zeggen dat ie 300 reed ...
De idioot is hier de krant/redacteur en de lezer van zo'n sensatiekranten.

Met 300 tegen paar tegenliggers knallen zoals in dat artikel stond zou veel meer kapotte dingen opleveren ...
 
Laatst bewerkt:
= delen door 3,6 toch voor m/s ?
Dan heeft hij iets van 1,2 seconde gegleden.... Lijkt me sterk met 300km/h ^^
 
CSI-Brugge :Z

.. wat 'n padvinders jôh :N Toen ik me om 14:50 uur me horloge liet vallen, sprong de grote wijzer ook naar de '6'.. dus heb ik me horloge om 18:50 laten vallen :/

.. dat is toch geen bewijs.. kom dan met sporen van het door glijden van het voertuig o.i.d.
:N je horloge is gewoon 4 uur onderweg geweest :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan