ronnyextreme
MF'er
zal ik dit zeggen ,de motor was niet verlicht en heeft de wagen geraakt op het linker voorwiel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Is dat een feit, of een aanname?zal ik dit zeggen ,de motor was niet verlicht en heeft de wagen geraakt op het linker voorwiel.
Als dat een feit is, Neanderzal ik dit zeggen ,de motor was niet verlicht en heeft de wagen geraakt op het linker voorwiel.
Spijtig, maakt ze het goed?de vrouw die reed is mijn neefje zijn vriendin
Als dat een feit is, Neander
Valt niet mee he nu je verhaaltje steeds belachelijker wordt, je zet jezelf steeds meer voor paal en je hebt het zelfs niet eens door. Ik vraag mij ook af of je een volwassen man bent of gewoon een eigenwijze jonge kerel, ik hoop dat laatste anders is het echt slecht met je gesteld.Maakt het voor de botsing uit of 1 van de 2 voorwerpen niet verlicht is?
Op een voorrangsbaan rijden en bijgevolg voorrang hebben op kruisend verkeer, hangt niet af van het voeren van licht.
Als het voeren van licht ongevallen zou voorkomen, dan vraag ik me af hoe het komt dat politiewagens met toeters en bellen nog steeds aangereden worden.
Valt niet mee he nu je verhaaltje steeds belachelijker wordt, je zet jezelf steeds meer voor paal en je hebt het zelfs niet eens door. Ik vraag mij ook af of je een volwassen man bent of gewoon een eigenwijze jonge kerel, ik hoop dat laatste anders is het echt slecht met je gesteld.
Ik heb het niet over de schuldvraag.Hij reed 's nachts op een 1) onverzekerde en 2) niet geregistreerde motor met 3) gestolen kentekenplaten, 4) een stopteken negerend, 5) met hoge snelheid, 6) op de vlucht voor de politie en zijn motor was 7) onverlicht (dus onzichtbaar), heeft 8) de auto op de linker voorhoek geraakt (misschien heeft zij uiteindelijk nog geremd toen ze hem op het laatste moment met absurde snelheid heeft zien aankomen) en tóch blijf je volhouden dat de mevrouw uit het verhaal fout was.
Triest. Zoals ik eerder gemeld heb, ben ik blij dat jij niet in de rechterlijke macht zit.
Ik heb het niet over de schuldvraag.
Ik heb het over de oorzaak.
De mevrouw bracht haar voertuig in de (voorrangs)baan van de motorrijder
Je hebt het niet over de oorzaak van het ongeluk, je hebt het over 1 specifieke handeling waar je maar op blijft terugkomen.Ik heb het niet over de schuldvraag.
Ik heb het over de oorzaak.
De mevrouw bracht haar voertuig in de (voorrangs)baan van de motorrijder
Iedereen weet dat de stand van de maan de oorzaak was hier.
Iedereen weet dat de stand van de maan de oorzaak was hier.
Inderdaad, net omdat ik (blijkbaar als enige) die handeling véél zie gebeuren in het verkeer, meestal gaat het goed (en dan enkel omdat het "slachtoffer" reageert op de hinder veroorzaakt door een andere weggebruiker), maar minstens 47924 keer per jaar gaat het fout en wordt een ongeval veroorzaakt.Je hebt het niet over de oorzaak van het ongeluk, je hebt het over 1 specifieke handeling waar je maar op blijft terugkomen.
Niet akkoord.Een ongeluk heeft over het algemeen niet maar 1 oorzaak, maar meerderen. En dit dit geval liggen de oorzaken van het ongeluk toch echt een paar stappen terug.
Het ongeval werd niet veroorzaakt door de dame, maar was een gevolg van te hoge snelheid en onverlicht rijden.
Hoe dan ook: haar manoeuvre had hem gehinderd.De dame in kwestie is niet de oorzaak van het ongeval omdat zij op dat moment met haar neus op de kruising reed, immers wanneer de motorrijder normale snelheid had gereden, had hij of tijdig kunnen stoppen of kunnen uitwijken
Dat kun je niet met 100% zeggen. Er zijn genoeg situaties gefilmd (niet enkel door mij) waaruit blijkt dat weggebruikers zich niets aantrekken van het recht op voorrang van een ander.en ik ben er ook zeker van dat de dame in kwestie de motorrijder dan had KUNNEN zien en dus niet met de neus op de kruising had gestaan/gereden. Daar hij met te hoge snelheid reed kon zowel hij als de bestuurster van de auto geen actie meer ondernemen om het ongeval te vermijden.
Waar jij naar kijkt is puur en alleen naar de botsing zelf, de allerlaatste stap in dit proces, maar zoals je ziet had die laatste stap heel anders kunnen zijn als er een aantal gebeurtenissen hiervoor anders hadden gelopen.
Dan komen we terug op Adam en Eva.Omdat gebeurtenissen voor deze laatste handeling dit ongeval had kunnen voorkomen, ligt de oorzaak van het ongeval bij die gebeurtenissen voor de laatste gebeurtenis en niet bij de allerlaatste gebeurtenis.
Je moet kunnen stoppen in de afstand die je kunt overzien.Voorbeeld:
Ik rij snachts zonder verlichting met te hoge snelheid over een weg. Plotseling bots ik op een boom die op de weg is beland. Volgens jouw redenatie is de oorzaak van mijn ongeval de boom die op de weg ligt. Terwijl de werkelijke oorzaak van mijn ongeval toch echt mijn te hoge snelheid en geen verlichting voeren is. Immers had ik normale snelheid gereden en verlichting gevoerd, dan had ik de boom tijdig waargenomen, had ik op tijd kunnen remmen of uit kunnen wijken en had ik geen ongeval met de boom gehad.
Of ben je nu nog zo stellig dat de oorzaak van een ongeval alleen in de laatste stap ligt?
Je moet kunnen stoppen in de afstand die je kunt overzien.
Dat wil dan omgekeerd niet zeggen dat iemand zijn voertuig dan maar in de baan van een ander voertuig mag gooien "omdat de ander toch moet kunnen stoppen in de afstand die hij kan overzien"!!!
Irrelevant, ik neem aan dat niet iedereen in die gevallen onverlicht (en dus niet zichtbaar voor anderen) in het donker met te hoge snelheid rond scheuren (achtervolgd door de politie)?Inderdaad, net omdat ik (blijkbaar als enige) die handeling véél zie gebeuren in het verkeer, meestal gaat het goed (en dan enkel omdat het "slachtoffer" reageert op de hinder veroorzaakt door een andere weggebruiker), maar minstens 47924 keer per jaar gaat het fout en wordt een ongeval veroorzaakt.
http://economie.fgov.be/nl/binaries/verkeersongevallen_2011_nl_tcm325-205245.pdf
Inderdaad, net omdat ik (blijkbaar als enige) die handeling véél zie gebeuren in het verkeer, meestal gaat het goed (en dan enkel omdat het "slachtoffer" reageert op de hinder veroorzaakt door een andere weggebruiker), maar minstens 47924 keer per jaar gaat het fout en wordt een ongeval veroorzaakt.
http://economie.fgov.be/nl/binaries/verkeersongevallen_2011_nl_tcm325-205245.pdf 1.Niet akkoord.2. Hoe dan ook: haar manoeuvre had hem gehinderd.3. Dat kun je niet met 100% zeggen. Er zijn genoeg situaties gefilmd (niet enkel door mij) waaruit blijkt dat weggebruikers zich niets aantrekken van het recht op voorrang van een ander.
Heb het onlangs nog meegemaakt, zal het hier nog posten
4. En net die stap is de rechtstreekse oorzaak. Je blokkeert het pad van een andere weggebruiker.Dan komen we terug op Adam en Eva.5. Je moet kunnen stoppen in de afstand die je kunt overzien.
Dat wil dan omgekeerd niet zeggen dat iemand zijn voertuig dan maar in de baan van een ander voertuig mag gooien "omdat de ander toch moet kunnen stoppen in de afstand die hij kan overzien"!!!