(BE) Politie bij ongevallen betrokken

Hoi, er wordt hier een beetje voorbijgegaan dat de mannen/vrouwen in het blauw (of incognito) dikwijls onder ongelooflijk moeilijke, gevaarlijke en stressvolle omstandigheden, met verhoogde waarden van adrenaline ook nog gewoon hun werk onder tijdsdruk moeten verrichten. Gezien alle variabelen lijkt het mij niet mogelijk om een perfecte score te halen, ongeacht de gevolgde training en geselecteerde functionarissen. Hierover vanaf een bankstel te filosoferen is makkelijk praten.
Pet af voor de politie.
:}
Jij weet hélemaal niet wat ik vanaf een bankstel kan filosoferen. })

Maar een "goeie" politieagent, dat zijn toch net dié agenten die onder gelijk welke toestand goed blijven functioneren? De kick van de job, met al zijn aspecten, daar doen de meesten het toch voor?
 
Je hebt wel ergens gelijk. De nadruk in de opleidingen ligt toch wel (tenminste in Nederland) op het defensieve rijden. Verder natuurlijk de normale voertuigbeheersing.
Het is echter altijd zo dat je ook een mens blijft met de normale schrikreacties.
Er kunnen momenten ontstaan dat je de hele opleiding spontaan vergeet en juist doet wat je niet moet doen. Als wij konden leren onvoorziene omstandigheden te voorzien......konden wij concureren met Char het medium.

Het blijft opletten...


Zo beter Astrid ????






:Y :Y








;)
 
Waarom moest er geranimeerd worden? had het slachtoffer net een acceptgiro uit Leeuwarden ontvangen? nou????
en je moet inderdaad wel vet hard rijden om naar een ophande zijnde overval te gaan.
Vechten in een kroeg hoef je echt niet heen, dat lossen ze samen wel op.

en dat Bijlmer gedoe is helemaal nooit gebeurt, sterker nog, die hele flat staat er niet eens.. :z
een grote hoaX. :W


slinger nou je dr'tje maar aan, ken je lekker rondknallen daar. :z
Ik denk dat er toch een paar mensen zijn die mogen van geluk spreken dat ik er was en tussengekomen ben op het moment dat er gevochten werd. Als het méér tegen 1 is, dan lost het probleem zichzelf inderdaad meestal op. Spijtig dat het slachtoffer (schuldig of niet) het dan niet zal navertellen. (en neen, er was niemand anders die tussenkwam)
 
Ik denk dat er toch een paar mensen zijn die mogen van geluk spreken dat ik er was en tussengekomen ben op het moment dat er gevochten werd. Als het méér tegen 1 is, dan lost het probleem zichzelf inderdaad meestal op. Spijtig dat het slachtoffer (schuldig of niet) het dan niet zal navertellen. (en neen, er was niemand anders die tussenkwam)

laat maar joh.


breed inlezen is het toverwoord.
 
ff de balans maken dan maar.
Door rood rijden is dus zinvol als het om tijdwinst gaat.
Je moet wel goed kijken en eerst netjes bijna stilstaan om vervolgens als je alles hebt overzien vol gas weg te planken.

2 Jaar 's nachts gereden en snelheden van 180 BBK zonder die toeters en bellen
waren heel gewoon, wel tijdig vaart minderen bij kruispunten uiteraard.

De gemarkeerde Voertuigen rijden vaak niet hard genoeg waardoor je die trainingen zo in sloot kunt mieteren.
Zelf zou ik daar geen moeite mee hebben als die wagens bijv. altijd 70 BBK zouden rijden. ( rijd ik iedere dag op de doorgaande wegen)

De ongemarkeerde voertuigen denken dat ze niet opvallen maar die zie ik iedere dag lekker knallen en die hoeven "slechts" naar zo'n Ambassade wachthuisje om hun Collega af te lossen dus daar zie ik de haast niet van in.

De schadeafdeling van Haaglanden is een droevenis om te bezoeken.

ok, voertuigen rijden twentyfourseven en draaien denk ik ong. een 100.000 km per jaar maar als je kijkt naar de situatie waar het ongeval plaats vond en de daarbij gereden snelheid denk ik toch vaak; waarom??

Henk de Jong R.I.P.
 
Jij weet hélemaal niet wat ik vanaf een bankstel kan filosoferen. })

Maar een "goeie" politieagent, dat zijn toch net dié agenten die onder gelijk welke toestand goed blijven functioneren? De kick van de job, met al zijn aspecten, daar doen de meesten het toch voor?
Als ik Baksteen zijn reactie erop nalees dan is dat zo. :Y We blijven uiteindelijk wel mens, dus enige relativering is op zijn plaats. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan