[BE] Politie flitst niet onder 145 km/u (maar is het waar?)

De flitsrichtlijn

  • Onmiddellijk uittesten

    Stemmen: 6 7,7%
  • Geloof er niets van

    Stemmen: 66 84,6%
  • Alleen in België

    Stemmen: 6 7,7%

  • Totaal aantal stemmers
    78

Neanderthaler

MF veteraan
6 jul 2003
16.043
17
Brugge (West-Vlaanderen)
"Politie flitst niet onder 145 km/u"

Privacy settings

Een agent van de wegpolitie verklaart in de kranten van de Sud Presse groep dat er niet meer wordt geflitst onder de 136 km/u reële snelheid. Dat betekent dat de snelheidsmeter tot 145 km/u kan aangeven zonder dat er een boete volgt. Nochtans gaat de wegpolitie het aantal snelheidscontroles fors opvoeren.

De agent, die anoniem blijft, maakt zich weinig illusies: "Natuurlijk zal niemand openlijk de flitsrichtlijn bevestigen, dat is een slecht signaal naar snelheidsduivels toe." (belga/mvdb)
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk zal niemand openlijk de flitsrichtlijn bevestigen, dat is een slecht signaal naar snelheidsduivels toe....

hahaha wat wil die agent hier mee zeggen dat als je 140 rijd je een snelheidsduivel bent? (snelweg neem ik aan) :)
 
Ben er zeker van dat dat klopt. Met de auto rijd ik altijd 140 op onze autostrades, nooit word ik geflitst
 
Een agent van de wegpolitie verklaart in de kranten van de Sud Presse groep dat er niet meer wordt geflitst onder de 136 km/u reële snelheid. Dat betekent dat de snelheidsmeter tot 145 km/u kan aangeven zonder dat er een boete volgt. Nochtans gaat de wegpolitie het aantal snelheidscontroles fors opvoeren.

De agent, die anoniem blijft, maakt zich weinig illusies: "Natuurlijk zal niemand openlijk de flitsrichtlijn bevestigen, dat is een slecht signaal naar snelheidsduivels toe." (belga/mvdb)

Des te vreemder dat hij dit aan een krant verteld. Of het is een agent die zijn werk niet serieus neemt, graag zijn 2 minutes of fame heeft of dit gebruikt om mensen die te hard rijden te waarschuwen. Nu lijkt het net alsof de snelheidscontroles er wel waren, maar dat vele wel geflitst zijn maar niet bekeurd. Diegenen lezen nu dit bericht en zien daarna dat de politie meer gaat controleren en zullen het te hard rijden (wat vaker) laten. (dat zou een opzet kunnen zijn)

Vind het een vreemd verhaal, maar de wegen zijn er ruk, dus mij zul je daar niet zien :9
 
Alleszins, pa is geflitst op 127 snelheid,
try it,
niet dat het voor mij verschil uitmaakt,
125je kan zo snel neit,
en met auto rijd ik altijd te snel... maar ik let op flitspaaltjes :)

(hard remmen als je flikken ziet, hypocrieter kan het niet )
 
volgens mij ligt het er net aan hoe druk als dat het is.
soms is het gewoon niet relevant om iedereen achteraan te jagen die niet harder als bv 20 km boven de toegestane snelheid rijd.
 
Er ging/gaat een soortgelijk verhaal de ronde over de flitskasten hier in nederland ook.

Hier zouden de oude flitskasten afgesteld staan om in een bepaalde periode de top 400 honderd van de hardrijders te flitsen. Dit omdat er op het oude flimpje (vroeghur) maar 400 opnamens gingen.

Tegenwoordig is het gewoon digitaal dus is er geen beperking meer van capasiteit. En kunnen ze iedere overtreding flitsen.
 
niet waar, kennis heeft nog een boete gehad van , hou je vast, 121km/u waar 120 was toegelaten(was wel 129 gecorrigeerd, maar je snapt mijn punt wel ;) )
 
Laatst bewerkt:
Er ging/gaat een soortgelijk verhaal de ronde over de flitskasten hier in nederland ook.

Hier zouden de oude flitskasten afgesteld staan om in een bepaalde periode de top 400 honderd van de hardrijders te flitsen. Dit omdat er op het oude flimpje (vroeghur) maar 400 opnamens gingen.

Tegenwoordig is het gewoon digitaal dus is er geen beperking meer van capasiteit. En kunnen ze iedere overtreding flitsen.

Uhm, en hoe willen ze die top 400 gaan berekenen dan ? Ze kunnen toch enkel flitsen als de persoon die te snel rijd voorbij komt, en niet achteraf zeggen: "Oh je zat bij onze top 400, kom je eventjes met precies dezelfde snelheid van toenstraks langs de flitser gereden dan maken we een mooie foto, wel lachen he !"....
:+
 
Uhm, en hoe willen ze die top 400 gaan berekenen dan ? Ze kunnen toch enkel flitsen als de persoon die te snel rijd voorbij komt, en niet achteraf zeggen: "Oh je zat bij onze top 400, kom je eventjes met precies dezelfde snelheid van toenstraks langs de flitser gereden dan maken we een mooie foto, wel lachen he !"....
:+

Als hij te snel flitst dan is de laatste foto weken eerder genomen dan de wisseling van de rol. flits hij te traag dan is de rol niet vol bij wisseling. Dat zullen ze echt wel geweten hebben op ervaring.
 
Natuurlijk zal niemand openlijk de flitsrichtlijn bevestigen, dat is een slecht signaal naar snelheidsduivels toe....

hahaha wat wil die agent hier mee zeggen dat als je 140 rijd je een snelheidsduivel bent? (snelweg neem ik aan) :)

Nou, lach niet te hard... Ik heb een hele tijd geleden een gericht schrijven mogen ontvangen van onze zuiderburen. Trof een bruine envelope aan in de bus en na opmaken las ik het volgende:
"Zwaar delict, vreemdeling in den zaak betrokken"

Echt met grootte zwarte letters. Ik schrok me kapot. Mijn eerste geachte was; ik heb toch niemand omgebracht???. Bleek ik dus 140 gereden te hebben, waar 120 was toegestaan...
 
Als hij te snel flitst dan is de laatste foto weken eerder genomen dan de wisseling van de rol. flits hij te traag dan is de rol niet vol bij wisseling. Dat zullen ze echt wel geweten hebben op ervaring.

Ja, zoals je ook al vast bedoelde in je eerste post, er kunnen maar 400 foto's op en ze nemen die over een bepaalde tijd, maar dan heeft het nog steeds niks te maken met je "top 400" .;) Top 400 zijnde de 400 snelst rijdende voertuigen.....
 
probeer t maar niet... ik heb vorig jaar op de snelweg n boete gekregen van 130 euro voor gecorrigeerd....120,6 per uur ipv 120. :r :r :r en ik heb geeneens t record, dat staat op naam van n vrouw die er eentje gekregen heeft voor gecorrigeerd 50,1 per uur ipv 50... 70 euro.

belgië is n land waar je al betaald om te ademen.. we hebben trouwens heel wat meer flitspalen per km2 dan nederland... en ze beginnen er nu ook aan in wallonië, nog n jaartje en t rijk is helemaal uit.
 
Ja, zoals je ook al vast bedoelde in je eerste post, er kunnen maar 400 foto's op en ze nemen die over een bepaalde tijd, maar dan heeft het nog steeds niks te maken met je "top 400" .;) Top 400 zijnde de 400 snelst rijdende voertuigen.....

Lees bij te snel flitsen "bij een minimale overtreding" en bij te langsaam "men mag te hard rijden voordat er daadwerkelijk een foto wordt gemaakt.
Je probeerd dus de kast zo af te stellen dat hij flitst bij de 400 snelste voertuigen die in de periode tussen de rol wisselingen langskomen.

Maar nogmaals het betreft hier een verhaal waarvan ik niet weet of het waar is/was.
 
Lees bij te snel flitsen "bij een minimale overtreding" en bij te langsaam "men mag te hard rijden voordat er daadwerkelijk een foto wordt gemaakt.
Je probeerd dus de kast zo af te stellen dat hij flitst bij de 400 snelste voertuigen die in de periode tussen de rol wisselingen langskomen.

Maar nogmaals het betreft hier een verhaal waarvan ik niet weet of het waar is/was.


de nieuwste kasten zijn hier trouwens digitaal.... hoeven ze geen rolletjes meer te wisselen, kunnen paar duizenden fotootjes maken...
 
Lees bij te snel flitsen "bij een minimale overtreding" en bij te langsaam "men mag te hard rijden voordat er daadwerkelijk een foto wordt gemaakt.
Je probeerd dus de kast zo af te stellen dat hij flitst bij de 400 snelste voertuigen die in de periode tussen de rol wisselingen langskomen.

Maar nogmaals het betreft hier een verhaal waarvan ik niet weet of het waar is/was.

Dat kan natuurlijk wel, zo had ik je post niet gelezen... De politie stelt hem dus zo in dat hij vanaf een bepaalde snelheid flitst, zodat hij in die bepaalde tijd (de tijd van 1 fotorol) zo dicht mogelijk bij de 400 foto's zit.

Maargoed allemaal achterhaald door nieuwe technologieën of course.
 
probeer t maar niet... ik heb vorig jaar op de snelweg n boete gekregen van 130 euro voor gecorrigeerd....120,6 per uur ipv 120. :r :r :r en ik heb geeneens t record, dat staat op naam van n vrouw die er eentje gekregen heeft voor gecorrigeerd 50,1 per uur ipv 50... 70 euro.

belgië is n land waar je al betaald om te ademen.. we hebben trouwens heel wat meer flitspalen per km2 dan nederland... en ze beginnen er nu ook aan in wallonië, nog n jaartje en t rijk is helemaal uit.


kan normaal gezien niet, voor de eerste 10km/u buiten de bebouwde kom overschrijding betaal je 50€. dan komt er per km overschrijding 5€ bij, en in de bbk 10€

dus 130 is : 130-50= 80 ; 80/5: 16

dus reed je 146 gecorrigeerd of 154 gemeten.
 
Zonder snelheid val je om op een tweewieler (dus niet een driewielige MP3) en vaak is flitsen puur om geld los te kloppen, volgens mij...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan