[BE] Politie flitst niet onder 145 km/u (maar is het waar?)

De flitsrichtlijn

  • Onmiddellijk uittesten

    Stemmen: 6 7,7%
  • Geloof er niets van

    Stemmen: 66 84,6%
  • Alleen in België

    Stemmen: 6 7,7%

  • Totaal aantal stemmers
    78
_O- nahhhh lijkt me niet jongens. dat gaat em echt niet worden.....ik blijf gewoon braaf O-) 120 rijden waar de flitspaaltjes staan.....
 
Ik was twee weken op weg naar Gent (met de auto) en reed ongeveer 140. Ik reed op het linkse vak, en opeens zie ik een flitsauto staan in de middenberm. Hij was goed verborgen, jammergenoeg, te laat gezien ... Pas opgemerkt toen ik er naast passeerde ...

Ik was eventjes totaal gebiologeerd in mijn achteruitkijkspiegel aan het kijken naar die kleiner wordende golf met zwarte paddenstoel op zijn bumper, en toen ik een paar seconden later ontdooide zag ik mijn snelheidsmeter net onder de 135 zakken. Ik reed te hard, punt.
Tot op vandaag geen boete ontvangen! Bomdiggidie! :-D
 
Laatst bewerkt:
hahaha, kijk! jij snapt wat het bomdiggidie gevoel inhoudt :Y :}


edit: maar die mannetjs van het centraal justitieel incasso bureau zijn nogal langzaam :X
 
Laatst bewerkt:
vanaf 100 km/u is er een correctie van 12prct

dus 120 +12prct is 132 km/u

als ik op mijn eigen moto af ga , als ik 130 op de teller rij zijn dat 120 echte kilometers.

dus 132 +10 km/u afwijking = ik mag ongeveer 140 (op de teller) op de autostrade rijden zonder geflist te worden.

(deze cijfers kloppen want een vriend van mij is inspecteur ,geld wel voor belgie he )
 
Laatst bewerkt:
hahaha, kijk! jij snapt wat het bomdiggidie gevoel inhoudt :Y :}


edit: maar die mannetjs van het centraal justitieel incasso bureau zijn nogal langzaam :X

Normaal gezien krijg je binnen de week bericht in de bus dat je geflitst bent. Zeker nu met dat gat in de begroting ;)

Als het ernstig is en je naar de rechter mag dan kan het tot 2 jaar duren voordat alles inderdaad geregeld is ...

Ik begrijp niet dat die incasso zo traag gaat, er bestaat al software voor het uitlezen van nummerplaten. Die zou via de DIV het adres kunnen opvragen en automatisch een brief opstellen. Geen mensen meer nodig, buiten de postbode O-)
 
kan normaal gezien niet, voor de eerste 10km/u buiten de bebouwde kom overschrijding betaal je 50€. dan komt er per km overschrijding 5€ bij, en in de bbk 10€

dus 130 is : 130-50= 80 ; 80/5: 16

dus reed je 146 gecorrigeerd of 154 gemeten.


hier in dit apenland is er zoveel wat normaal niet kan... moeten ze me ook even uitleggen wat nu volgt: nog geen 50 meter achter mij reed mn baas met zijn wagen, ook geflitst. gecorrigeerd 132 km/u..... 70 euro.... vreemd he... ik kijk hier van niets meer op..
 
vanaf 100 km/u is er een correctie van 12prct

dus 120 +12prct is 132 km/u

als ik op mijn eigen moto af ga , als ik 130 op de teller rij zijn dat 120 echte kilometers.

dus 132 +10 km/u afwijking = ik mag ongeveer 140 (op de teller) op de autostrade rijden zonder geflist te worden.

(deze cijfers kloppen want een vriend van mij is inspecteur ,geld wel voor belgie he )


in theorie wel... alleen stond mij teller ergens tussen de 125 en 130 toen k geflitst werd.. met een doodgewone ford van 2 jaar oud.. denk dat mijn tellers minder afwijken dan hun flitskassatoestellen dikwijls... :r
 
Flitsen werken anders bij elke arrondisement in belgie.
Is onlangs nog op het nieuws geweest.
Bv op waar 120 geldt, flits A vanaf 144kmph, en bij B vanaf 127km/h.
 
nou, even wachten op de eerste belg die dit even wil proberen.
zal wel niet lang duren :+
*O* *O* *O*
Strakke actie van de Belgen. Hier hebben ze politieauto's die ivm de remmen(volvo's)beter niet harder mogen dan 140 km/h. Bij onze zuiderburen begint het feestje dan pas.
 
kan normaal gezien niet, voor de eerste 10km/u buiten de bebouwde kom overschrijding betaal je 50€. dan komt er per km overschrijding 5€ bij, en in de bbk 10€

dus 130 is : 130-50= 80 ; 80/5: 16

dus reed je 146 gecorrigeerd of 154 gemeten.

154 gemeten ... dus 160 op teller ... . :?

Tzou natuurlijk ook kunnen dat ie 120.6 reed op een stuk waar een beperking tot 90km/u was zoals op de Gentse viaduct
90+10+16 = 116 of 123 gemeten ... of 130 op teller, wat precies de grens is op teller dat je veilig kan aanhouden bij een klassiek 120/u limiet ...
Wat dan weer klopt met de bewering van Cwalker dat ie op teller tussen 125&130 zat.

Kijk nog es dat pv na? Er MOET op staan hoeveel je op die plaats mocht rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik was twee weken op weg naar Gent (met de auto) en reed ongeveer 140. Ik reed op het linkse vak, en opeens zie ik een flitsauto staan in de middenberm. Hij was goed verborgen, jammergenoeg, te laat gezien ... Pas opgemerkt toen ik er naast passeerde ...

Ik was eventjes totaal gebiologeerd in mijn achteruitkijkspiegel aan het kijken naar die kleiner wordende golf met zwarte paddenstoel op zijn bumper, en toen ik een paar seconden later ontdooide zag ik mijn snelheidsmeter net onder de 135 zakken. Ik reed te hard, punt.
Tot op vandaag geen boete ontvangen! Bomdiggidie! :-D

Ben jij belg?
Dan hoor de brief verstuurd te zijn binnen de 10 werkdagen na vaststelling.
maw als je als belg binnen de 2.5 weken nadat je zou geflitst zijn nog niets in de bus hebt: op 2 oren slapen.
Geen ID hoe lang het duurt voor NLers versus belgische flitskasten ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan