Becker Mamba.4 Navigatie

Kun je hem niet gewoon aan laten staan? Je kunt via Windows ce dat aanpassen. Stuur me even een privé bericht anders dan loods ik je er even doorheen....
Ik heb alles al geprobeerd, maar nog niet jou een PB gestuurd met deze vraag. Nu wel :)
 
Wat mij betreft mocht mijn ExelVan wel de optie hebben om het apparaat NIET automatisch aan te zetten zodra het contact ingeschakeld wordt.
Bij heel veel ritten ben ik geen navigatie nodig. Ik had natuurlijk een schakelaartje in de voedingsdraad kunnen (laten) zetten, maar een softwarematige oplossing was wel handig geweest.
Misschien een kleine aanpassing in de SYS ?
 
Volgens mij niet hoor. Deze grapjurkerij zit voor het opstarten van de applicatie.
Wordt waarschijnlijk geregeld in CE.

Marten
 
Klopt. Doet het apparaat zelf (of CE). Heeft niets met Mamba te maken. Apparaat (CE) kent wel de optie van al dan niet automatisch uitschakelen. Had wat mij betreft ook voor het inschakelen gemogen.
Overigens bevalt mij de combinatie ExelVan/Mamba prima tot nu toe. Ben heel benieuwd naar de degelijkheid. Apparaat heeft toch nog wel wat trillingen te doorstaan onderweg.
De GPX mogelijkheid werkt uitstekend (maak routes in "Kurviger") en de bochtige route mogelijkheid is gewoon erg leuk. Zonder vooraf gegoochel op de pc toch een verrassend tochtje rijden.
 
Mooi dat er nu een Becker Mamba stuk is. Ik ben al een tijdje aan het stoeien met de software maar krijg het niet werkend. Ik heb een Fodsports 5" navi. Ik heb de Becker software van iemand van het forum gekregen, maar ben bang dat die niet compleet is. De iGo software bevat namelijk veel meer mappen dan de Becker map. Tevens krijg ik een aantal fouten:

Ten eerste kreeg ik onderstaande foutmelding. Na het kopiëren van de ui_igo9 map en hernoemen naar ui_becker_hd kwam ik weer wat verder.

Photo%2027-09-16%2021%2041%2014.jpg


Bij het aantikken van Navigation krijg ik eerst een tijd dit beeld:

Photo%2027-09-16%2021%2046%2030.jpg


Vervolgens kreeg ik onderstaande melding. De volgende punten heb ik reeds geprobeerd:
- \media_libs gekopieerd
- \content\Voice gekopieerd
Photo%2027-09-16%2021%2047%2013.jpg


Kortom, zou mij misschien iemand een andere versie willen sturen per DM, ik vermoed dat ik er eentje heb waarvan de helft mist.
 
~
Mooi dat er nu een Becker Mamba stuk is. Ik ben al een tijdje aan het stoeien met de software maar krijg het niet werkend. Ik heb een Fodsports 5" navi. Ik heb de Becker software van iemand van het forum gekregen, maar ben bang dat die niet compleet is. De iGo software bevat namelijk veel meer mappen dan de Becker map. Tevens krijg ik een aantal fouten:

Ten eerste kreeg ik onderstaande foutmelding. Na het kopiëren van de ui_igo9 map en hernoemen naar ui_becker_hd kwam ik weer wat verder.


[afbeelding]~
Ik krijg dezelfde melding alleen dan met de resolutie 480x272. Als iemand een linkje via PM heeft naar een werkende versie graag!

:)
 
Ik had bij de eerdere user interface foutmelding de interface bestanden van de iGo map gekopieerd. Hierdoor zie je dit opstartscherm.
 
Afgelopen week de bochtige route mogelijkheid gebruikt in Sauerland en bij de Moezel, en beide keren werd ik positief verrast
 
Inmiddels meerdere Becker versies gekregen, maar op de een of andere manier krijg ik het niet werkend. De crash log heb ik hieronder neergezet. Zou iemand stap voor stap willen uitleggen hoe hij de software installeert?

Ik dacht dat ik weer wat verder was, maar blijf de volgende melding krijgen:
Photo%2027-09-16%2021%2041%2014.jpg


Wat ik doe is het volgende:

1. Kopieer de volgende inhoud naar een MicroSD kaartje:
Screen%20Shot%202016-09-29%20at%2020.50.00.png


2. De volgende Maps gebruik ik:
Screen%20Shot%202016-09-29%20at%2020.51.29.png


3. De volgende Sys.txt gebruik ik:
[config.unav.cockpit]
fontsize_distance_to_maneuver=28
fontsize_infobox=28
fontsize_position_info=28
size_infobox=20

[debug]
reserve_memory=1048576
max_memory=134217728
experimental_features=1

[interface]
show_exit=1
showexitnum=1
extra_settings=1
save_checksum=0
exit_on_restart=0
phone=0
traffic_voice_recalc=1

[rawdisplay]
screen_x=800
screen_y=480
highres=0
driver="GX"
class="landscape"

[gps]
port=auto
baud=auto
send_init=0
set_messages=0
min_valid_heading_speed=0.0

[other]
demo_enabled=0

[other.becker]
capacitive_panel=0

[folders]
has_secondary_root=0

[feature]
tunnel_guidance=0

[loading]
show_statustext=1
show_progressbar=1
progressbar_end_bmp=loading_progressbar_end.bmp
progressbar_x=130
progressbar_y=453
progressbar_end_x=130
progressbar_end_y=453

[debug]
skip_eula=1
experimental_features=1

[sound]
key_sound="click"
mute_os_key=0
os_muted=0
queue_length=200
sound_muted=0
nocontrol_sound="invalid"
disabled_sound="invalid"
mapclick_sound="mapclick"
incall_sound="incall"
sound_on_click=0
vu_meter=0
recording_starting_gain=220
speech_delay=4000
guidance_distance_offset=20
noise_sampler_mic_gain=255
csv_voice_enabled=1

[tts]
allocate_through_buffer_manager=1

[sound]
csv_voice_enabled=1
pool_size=4096
speech_delay=4000
config="maximum"

[vr]
disabled=0
use_low_conf_question=0
timeout_trailing_silence_ovde=2000
Microphone scratch
open_microphone_early=1
microphone_early_delay=150
after_ding_delay=300
ding_file_name="!msgbox"

[map]
kml="ResidentFlash\EU o9 4.3\content\USERDATA\ROUTE"



Current System time: "2016-09-29 19:13:42"
Build version: 9.18.17.628193
Build configuration: Product--ARCHFAM
OS version: 6.0

Uptime: 0 h 0 m 6 sec 0 msec

Memory Stats:

FreeMemory: 125 MB, 584 KB, 0 B
TotalUseableMemory: 128 MB, 0 KB, 0 B
MaxMemory: 128 MB, 0 KB, 0 B
ReservedMemory: 1 MB, 0 KB, 0 B
ActualCacheSize: 0 MB, 209 KB, 373 B
GarbageSize: 0 MB, 0 KB, 0 B


Exception: 0xc0000005
At address: 0x00a961b0
Access violation reading address: 0x00000000
0x00a961b0 (A)


WinCE CallStack snapshot (function names unknown - map file \SDMMC\Becker\navigator.map not found):
 
Laatst bewerkt:
Waarom gooi je dat [rawdisplay] er niet even uit.
Het lijkt dat ie daar over valt.

Inhoud van de kaartmappen toch wel in 1 folder maps gedaan?
Maar goed, dan krijg je een andere foutmelding.

gr Marten
 
Voor alle duidelijkheid; Becker Mamba is alleen beschikbaar voor 480x272. Andere resoluties worden niet ondersteund.

Verder worden veel 'out of memory' problemen veroorzaakt door de licenties in de map 'license'. Het is een uitdaging om deze map op te ruimen; sommige licenties (bijv. Android en iPhone licenties) zijn absoluut niet nodig. Ik draai alleen met deze:

full
 
Laatst bewerkt:
Dit weekend een trip naar Noord-Frankrijk gemaakt, Verdun en omgeving. De hele rit de Mamba software gebruikt. Dit is op zeker een blijvertje. De bochtige wegen optie voegt daadwerkelijk wat toe. Hij maakt daadwerkelijk een andere route dan de overige opties. Verder is er ook verschil tussen de verschillende keuzes van bochtige wegen. Echt een meerwaarde voor mij. Een leuke toevoeging is dat je tijdens het rijden kan kiezen voor bochtige wegen. Met een paar keer drukken rekent hij een nieuwe route uit. De interface is duidelijk. De kaartkleuren komen goed uit en de bediening kan tijden het rijden vanwege de duidelijke knoppen.

Al met al een goed alternatief voor de motorcycle edition.
:)
 
Laatst bewerkt:
Yep, als je hem op deze manier gebruikt, zeer zeker.
Maar ik heb even getest met een rondje (17 km) waarbij de route hetzelfde begin en eind heeft. Er twee overlappingen zijn.
De GPX track heeft 400 punten, maar vergeet het maar. Je bent meteen weer thuis, rijd je door dat moet je regelmatig omdraaien, etc. Waarschijnlijk komt dat omdat de Becker blijft herberekenen. Hij dus automatisch richting finish en neemt/wil shortcuts nemen.

Met de Track blijf je de 'route in beeld houden', dat wel. En natuurlijk maak ik het ook wel extra moeilijk, maar als een track zichzelf kruist... wees bedacht.

Dan is dus de Motor-editie beter. Want daar kunnen we herberekenen uitzetten.
De route van de Becker doet het uiteraard ok, daar moeten de punten bezocht worden.

Maar ja, dan missen we de Skip Waypoint. Wat in Motoreditie wel zit, ja ... zelfs nagenoeg automatisch.


Eigenlijk snap ik niet waarom de Becker zulke hoge waarderingen krijgt in de motorscene in Duitsland. Tenzij zij inderdaad geen voorgekookte routes rijden. En een wat A->B en leuke Zondagse kronkel ritjes doen.

Iemand andere ervaringen?

gr Marten
 
Laatst bewerkt:
Dat van A naar B rijden zonder vooraf routes te maken is voor mij juist de reden om ook de Mamba er naast te hebben. Ik heb nog geen vooraf gemaakte routes of tracks gereden.

Voor de Mamba zou ik zelf graag nog wat meer infovelden willen zien. Tijdens het navigeren zijn er nu maar 2 zichtbaar. Dat mag wat meer zijn. Is dit in de sys.txt aan te passen?

Overigens het is dat de software op internet rondzwerft, anders zou ik denk ik voor de nieuwe TomTom Rider gaan. Of gewoon de motorcycle edition blijven gebruiken.
 
Hoi,

Even terugkomen op de start melding over veiligheid e.d.
Je moet dus op ok en dan start hij door naar het algemene scherm met instellingen route e.d.

Ik melde dus dat hij bij mij circa 5 minuten dan blijft hangen op die melding.

ik heb het een en ander veranderd: nl
ik heb becker op het interne geheugen geplaatst (voorheen op het sd geheugen.
IGO heb ik nu op de sd staan ipv op het interne geheugen.

bij de eerste opstart klik OK en gelijk door naar het algemene scherm Toppie.

toen in de navigatie software wat instellingen veranderd.
Opstarten hehe weer circa 5 minuten de veiligheids-melding keer op keer.

Terug naar fabrieks instellingen en ja hoor weer gelijk door (Na het OK klikken)????

dus iedere keer een aanpassing in de instellingen dat ging goed tot ik haedset aan zette. en toen was de melding dus weer 5 minuten in beeld.
Zet ik de headset uit loopt i weer gelijk door.

Headset werk/communiceert er gewoon goed mee. en ook al is het haedset op de helm uit is het probleem er ook

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

alvast bedankt.
GerVenlo
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag een leuke rit gereden. Een plaats van bestemming ingevoerd en de optie bochtige route gekozen. Kreeg 4 routes op het scherm voorgeschoteld en heb de langste gekozen. Hoewel ik plaatselijk best goed bekend ben heb ik toch weer wegen en buurtschappen gezien waar ik het bestaan niet van wist.
Nog even iets over het gebruik van bestaande GPX tracks. Als ik zo'n track in MyRoute (Tyre) laad om het verloop van de route te bekijken is het soms een rommeltje op het scherm met extra verbindingen en moet ik heel veel bewerkingen doen. Als ik dezelfde GPX track in "Kurviger" laad ziet te route er meteen goed uit.
 
Vanmiddag een leuke rit gereden. Een plaats van bestemming ingevoerd en de optie bochtige route gekozen. Kreeg 4 routes op het scherm voorgeschoteld en heb de langste gekozen. Hoewel ik plaatselijk best goed bekend ben heb ik toch weer wegen en buurtschappen gezien waar ik het bestaan niet van wist.
Nog even iets over het gebruik van bestaande GPX tracks. Als ik zo'n track in MyRoute (Tyre) laad om het verloop van de route te bekijken is het soms een rommeltje op het scherm met extra verbindingen en moet ik heel veel bewerkingen doen. Als ik dezelfde GPX track in "Kurviger" laad ziet te route er meteen goed uit.

Beide progammas zijn niet ideaal voor het plannen van routes. Kijk eens naar een myroute app die kun je instellen op welke kaarten hij de route moet maken dus op de here kaarten zoals de meeste hier hebben klopt de route dan 1 op 1 met wat je op de computer hebt samengesteld.
 
Hallo,

een beetje offtopic (waarvoor mijn excuus):

Heeft iemand een Firmware voor mij voor mijn MeKaGo 256MB device? Die heeft nl een Chinese WinCe.
Ik heb van Grumphy reeds een werkende Firmware van een Gorider Extensa SE gebruikt (waarvoor dank Grumphy) wat een hele verbetering is echter die GoRider firmware is voor een 128MB intern geheugen device.
Zoals meerderen al ervaren hebben werkt Mamba niet erg lekker op een 128MB device. Vooral het opstarten duurt erg lang.

Ben dus op zoek naar Firmware met een Engelse/NL WinCe voor device met specs:
  • 256MB intern geheugen
  • 8GB NAND
  • 480x272 display
Het liefst van die nieuwe 256MB Fodsports/Excelvan

Alvast enorm bedankt,... Erwin
 
Laatst bewerkt:
Hoi Marten,
ik ben heel erg tevreden over het Device! MeKaGo 256MB (https://nl.aliexpress.com/item/Free-DHL-Shipping-4-3-inch-256MB-Waterproof-All-Terrain-Motorcycle-GPS-Navigation-BT-8GB-2016/32652500422.html?spm=2114.13010608.0.0.75Q503)
.... Echter van de ROM wordt ik niet blij... het geheel draait op een Chineestalige WinCe en verder is de shell/applicatie "Apical" niet geweldig en heeft ook niet zo n mooie Navigatie Autostart modus als de GoRider software heeft. Vermoedelijk is die FodSports ROM ook veel moderner ...
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Nee, ik bedoel, de WinCE van de GoRider Excalibur proberen. Niet het apparaat zef. ;)

gr Marten

PS: De mijne heb ik de WinCe van de TwoNav Delta op gehad en later dus de Excalibur. Origineel was de Holux. En dat startscherm is altijd gebleven. Maar Win CE's verschilden.
Maar wellicht kan het niet op de MeKaGo.

gr Marten
 
Marten,

als je andere Firmware op je device zet wordt naast de WinCe ook de in die Firmware "meegekookte" software op je device aangepast in ROM ,... zoals bijvoorbeeld de shell (het zgn startscherm).
Dat laatste kan heel goed exact dezelfde software zijn als je in firmware van andere devices tegenkomt.
Op dit moment heb ik een nagenoeg perfecte Firmware op mijn Mekago 256MB lopen. Het enige nadeel nog is dat die firmware bedoeld is voor een device met 128MB intern geheugen waardoor tijdens de Firmware upgrade dan ook niet meer dan 128MB vrij wordt gemaakt voor gebruik van het device. Dat betekent per saldo dat ik ook na die Firmware-upgrade beschikking de beschikking heb over max 128MB intern geheugen terwijl hardwarematig die 2 keer zo groot is. Ik mis dus 128MB.

Met die Firmware van de Excalibur schiet ik niets op, die is ook voor een 128MB device.

Gr.Erwin
 
Laatst bewerkt:
Helder.

Even weer wat anders. De MotorEditie en de originele IGO Primo software hebben een OffRoad stand. In de MotorEditie heet die navigatiemodus: Hemelsbreed.

Het is zeer spijtig dat men deze in de Becker Software eruit heeft gesloopt.

Wellicht moeten we een oproep doen voor een IGO programmeur of dat iemand een IGO-programming for Dummies heeft of weet te liggen :)
Jammer dat Hozzira niet meer online is. Hoop dat het goed met hem gaat.

gr Marten
 
Terug
Bovenaan Onderaan