Bedankt: automobilist!

Freakie_1

MF veteraan
11 apr 2009
5.277
273
Houten
Na velen calimero topics de laatste tijd waarin wij motor rijders klagen over koekblikkers wil ik bij deze even de tijd nemen om een automobilist uitgebreidt te bedanken.

Maar laten we beginnen bij het begin der beginnen. Namelijk afgelopen maandag:

Afgelopen maandag was ik met een groepje aan het rijden. Ik had met dit groepje afgesproken rondom Delft en het was de eerste keer sinds ik mijn RBW A heb vanaf begin maart dat ik buiten Noord-Holland dijkjes ging pakken. Ik dus met dat groepje over de lekdijk. Afspraak was om op gezette punten weer op elkaar te wachten, aangezien ik wist dat zij veel sneller waren en ik me eigen tempo wil aanhouden te meer ik mijn RBW net heb. Dus ik reed daar zeer rustig totdat ik een een gegeven moment werdt neergeschoten... door een fietser wel te verstaan. Hij balde zijn hand als een wapen en schoot twee keer op mijn. Gelukkig miste hij beide keren. En dit terwijl ik toch echt rustig reed.

(Beetje overdreven, maar de man maakte echt een 'schiet' gebaar |( )

Ik vandaag vrij en dacht ik heb het volgende week enorm druk, dus ga nu ff toeren. Ikke in mijn eentje rijden en had een route hier in Noord-Holland/Utrecht uitgestippeld met o.a. over de Amsteldijk-Zuid. Ik heb ergens tijdens de route een weg die ik volgens de planning had moeten inslaan niet gevonden en reed dus op een stuk weg waar je dan wel 60 mocht maar het niet breder was dan 3 meter ofzo. En man wat stikte het daar van de tractoren, kortom geen leuke weg. Steeds met slippende koppeling achter een traktor rijden terwijl als er ergens iets aankomt je de lul bent omdat je echt die bochten daar niet door kon kijken.

Kom ik uiteindelijk ook nog op een doodlopend stuk uit, dus ik draaien en stukje terug en bij de volgende kruising naar links (op intuitie). Dus ik kom uiteindelijk hier uit

En dit terwijl ik volgens mij planning hier

Maar na iets van 10 a 15 minuten op een zeer onoverzichtelijke landbouw drukte weg te hebben moeten gereden met 10 a 20 km per uur was hier eindelijk overzicht. Ik kon eindelijk een beetje gas geven, een recht stuk zonder boom, zonder uberhaupt iets. Alles was te overzien. Dus ik rij verder en kom een auto tegen, ik heb dan wel de vaart er in zitten maar het ging niet bepaald veel harder dan mocht. Helemaal omdat die auto mij te gemoed kwam minderde ik vaart. Toch knipperde de bestuurder en toen ik hem aan keek deed hij een gebaar van langzaam aan.

Ik dus snel kijken of er verder op ergens politie kan staan maar je kan zo ver kijken en ik zie helemaal niets. Ik rij verder maar hij wel de maximum snelheid aan. De weg draait zich +- 1km verder naar links en verdomd weer een tractor voor me. Ik wil hem in halen, en denk ondertussen was die man nou zo iemand die een hekel had aan motorrijders en een moraalrider is die mij maande tot rustig rijden of wilde hij me toch verhoeden voor een beschikking. Maarja ondertussen was dat al iets van 2 km geleden maar ik besluit toch rustig achter de tractor te blijven. Vervolgens slaat hij af richting een weiland en ik heb weer zicht op de weg voor mij, ik zie een kruising en verhip daar staat een politie wagen, verstopt achter de bomen. Ik kijk naar mijn snelheids meter, maar ik rij toch niet te hard. Ik nader de kruising, ik kijk de agenten aan, zij kijken mij aan en denken kut die hadden we moeten hebben. Ik sla af naar rechts en keer de agenten de rug toe, ik schakel terug wacht even en ga volgas richting de max snelheid.

Hierbij wil ik de automobilst die mij tegemoet kwam op de Kousweg tussen 15:30 en 16:30 (geen klok op de motor) uitgebreid bedanken voor een goede kostenbesparing.

Na dit ritje heb ik dus geleerd dat er automobilsten zijn die zeer goed rekening houden met motoren, zie deze man en nog een andere automobilist die aan de kant ging voor een busje en ook geduldig bleef staan toen ik er aan kwam (meeste auto's neggeren bord F5 al als je met de motor aankomt). Uiteraart heb ik deze laatste ook bedankt tijdens het rijden.

Het balletje heb ik terug gekeerd door alle auto's die mij vervolgens tegemoet reden ook het 'rustig rijden' gebaar te tonen en naar achter te wijzen. Tja da's nou het voordeel van een motor he, hoef je niet te knipperen. Uiteraard heb ik die verlaagde Golf rijder overgeslagen hiermee :Y .

Als laatste had ik nog iets geleerd, politie draagt tegenwoordig steeds vaker geel fluco materiaal. Helemaal als zij binnen het verkeer dingen doen. Maar tijdens het laseren waren deze vestje op :X :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Speciaal voor Champshof, en andere mensen die niet van lezen houden:
Vandaag gewaarschuwd door koekblik voor flitser. Nog andere koekblik hield rekening met mij. Agenten dragen geen geel vestje tijdens het laseren. Einde
 
Laatst bewerkt:
geinig,, dat is hier 1 kilometer vandaag..
ze staan steeds vaker te controleren hier in t groene hart,, bijna niet leuk meer.
Maar goed dat iemand jou heeft behoed.

ps. aan welke kant van de kousweg stonden ze?
 
Ze stonden op de kruising Achterweg/Jonge zevenhovenseweg alle drie de kanten op. Met 2 agenten.
 
dus je bent gewaarschuwd door een automobilist voor een flitser

goed verhaal lekker kort :9

jij bent wel van de lange verhalen zoals hier en hier of niet?

prima heur, maar t is mij net te lang af, volgende keer pas ik :W
 
Laatst bewerkt:
Wat een calimero topic weer hier moet ik echt van kotsen. TS je moet gewoon niet zo zeiken, je had gewoon harder moeten rijden en een boete moeten krijgen in plaats van dit huiltopic te openen :r
 
Wat een calimero topic weer hier moet ik echt van kotsen. TS je moet gewoon niet zo zeiken, je had gewoon harder moeten rijden en een boete moeten krijgen in plaats van dit huiltopic te openen :r

Normaal zou ik een bepaalde vraag stellen naar de aanleiding van dit gedrag, maar bij jou weet ik het antwoord al :+ .

Ohja niet zo boos zijn, omdat jij bent gepakt he met je rondjes bij Eindhoven. Ik ben dit jaar al aan de beurt geweest in Belgie (€85 voor 34 te hard, koopje)
 
Normaal zou ik een bepaalde vraag stellen naar de aanleiding van dit gedrag, maar bij jou weet ik het antwoord al :+ .

Ohja niet zo boos zijn, omdat jij bent gepakt he met je rondjes bij Eindhoven. Ik ben dit jaar al aan de beurt geweest in Belgie (€85 voor 34 te hard, koopje)


Nee ik vind dit topic gewoon nutteloos, snap ook helemaal niet waarom je het opent, wil je dat we je gaan complimenteren of automobilisten gaan toewuiven? Het heeft totaal geen meerwaarde en zit alleen maar vol gejank :')
 
Dit is me al echt vaak overkomen, automobilisten, fietsers, scooters, iedereen waarschuwt me :P
 
Nee ik vind dit topic gewoon nutteloos, snap ook helemaal niet waarom je het opent, wil je dat we je gaan complimenteren of automobilisten gaan toewuiven? Het heeft totaal geen meerwaarde en zit alleen maar vol gejank :')

Haha ken echt lachen met jouw. Daarom adviseerde ik jou ook die MF Joker tag. :Y

Toch vind ik het jammer dat je de moeite niet doet om mijn literatuur te lezen, er zit namelijk geen gejank in alleen maar blijdschap :Y. Daar moet je dus grappjes over maken.

Of ben je boos omdat ik op FS DE vraag stelde? ;)
 
ga afvallen/neuken joh B|

successful-troll-is-successful.jpg
 
Haha ken echt lachen met jouw. Daarom adviseerde ik jou ook die MF Joker tag. :Y

Toch vind ik het jammer dat je de moeite niet doet om mijn literatuur te lezen, er zit namelijk geen gejank in alleen maar blijdschap :Y. Daar moet je dus grappjes over maken.

Of ben je boos omdat ik op FS DE vraag stelde? ;)

Nee ik was je maar aan het plagen :')
 
En man wat stikte het daar van de tractoren, kortom geen leuke weg. Steeds met slippende koppeling achter een traktor rijden terwijl als er ergens iets aankomt je de lul bent omdat je echt die bochten daar niet door kon kijken.

Je zal wel een nieuwe koppeling moeten nu, of niet?

www.ishetalvrijdag.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan