Bedankt meneer agent!

als de regering besluit dat er meer bekeuringen uit geschreven moeten worden (dit om inderdaad de staats kas te spekken) zijn er MENSEN die dit uit moeten voeren maar je kan als uit voerende macht kan je ook MENSELIJK zijn af en toe. en dat er bepaalde bonussen aan je quotum bekeuringen vast zitten is zeker niet waar?!
KEUZE: een bonus binnen halen aan het eind van het jaar OF een poging doen om een crimineel (zware al dan niet) op te pakken/sporen. O-)
 
Art 99 RVV: Bestuurders van een motorfiets moeten ten allen tijden beide handen aan het stuur houden. 8-)

Dan ZOU je dus ook bekeurd KUNNEN worden als je een andere motorrijder op een reguliere wijze groet?

Wow :+ !

[me]Xenon rijdt rond zonder E-keur benzine :+ . Zou dat wel mogen B| ?
[/me]


:+
 
Allemaal afgooien, die lawaaierige rommel.

Koop een HD als je gehoord wil worden. B|
 
[moraalmodus]
Het Burgerlijk Wetboek stelt dat 'iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen'. Dat betekent in dit soort gevallen dat je dus wordt geacht eerst te informeren wat je wel en wat je niet aan je motor mag monteren. Het excuus 'Ik wist niet van de E-keur' zal niet stand houden. En als je dan rondrijdt met spullen waarvan je niet weet of het al dan niet toegestaan is neem je dus per definitie het risico dat je een keer een bekeuring moet betalen.
[/moraalmodus]

Wat betreft bijvoorbeeld ouder materiaal dat gemonteerd is voordat een bepaalde eis van kracht werd: dat mag je laten zitten, maar als je het verwijderd mag je het niet opnieuw monteren (let wel: een keer demonteren om een wiel te los te halen of zo is geen punt, het gaat om 'duurzaam' verwijderen en dan na een half jaar weer terugzetten), of het op een andere motor zetten. In principe zal je wel moeten kunnen aantonen dat het betreffende onderdeel al lang aan de motor zit, maar ik weet niet wie dat moet aantonen (eigenaar of politie, ik denk de politie, omdat de wetgever uitgaat van je onschuld tot schuld bewezen is)

Rijden op bijvoorbeeld een oldtimer zonder knipperlichten is geen probleem, als die knipperlichten er ook al niet waren toen de motor voor het eerst de weg opging. Als je zelf hebt verwijderd heb je wel een probleem. Hetzelfde geldt voor handen aan het stuur. De wet stelt dat je altijd beide handen aan het stuur moet hebben (letter van de wet), maar als de motor niet te besturen is met beide handen, mag je je handen best ergens anders hebben, zolang dat noodzakelijk is (geest van de wet). Dat geldt voor schakelen op een ouwe bak, maar ook voor het benzinekraantje oid.
 
De wet stelt dat je altijd beide handen aan het stuur moet hebben (letter van de wet), maar als de motor niet te besturen is met beide handen, mag je je handen best ergens anders hebben, zolang dat noodzakelijk is (geest van de wet). Dat geldt voor schakelen op een ouwe bak, maar ook voor het benzinekraantje oid.

Uhh, dat van RVV art 99 handen aan het stuur was meer een vaRaVriend Verzinsel 99.

Er staat nergens in de wet hoe je op je motor moet zitten, hoor. Was maar een geintje, daarom gebruikte ik deze 8-) ook
 
160 euro is wel heeeeeeel erg veel.

Ik heb ff in de boete-base gezocht, en die zegt 95 euo. Ook schofterig, maar scheelt wel ff 65 euro!

of zou dat de toeslag voor meneer agent zelf zijn :X
 
Ik reed laatst door oosterbeek. tuf een beetje rond de 40-45 met het verkeer mee. Linkerhand los zoals ik dat vaker doe als ik lekker aan het cruisen ben. Zie ik daar opeens een motoragent tegen het verkeer in flitsen of iets dergelijks of met een camera opnemen. Ik maar gauw zwaaien naar die gast. Hij zwaaide terug volgens mij. Voor hetzelfde geld had hij me denk ik een boete kunnen geven omdat ik met maar een hand aan het stuur rijdt of niet?
Ik rijd vaak met losse handjes (kan met cruise control)
Ik vind het een vorm van motorbeheeersing, die je vaak moet oefenen :+
Maar 1 hand los is echt geen probleem hoor, hoe wou je anders je vizier om laag doen tijdens het rijden etc. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan