Bedankt meneer agent!

pizzaman

MF veteraan
24 aug 2003
1.358
0
Ik was onderweg naar school en ik had al een paar dagen niet gereden dus ik was lekker enthousiast bezig. Rijdt er plotseling een motoragent naast me! Mmmmm dacht ik bijmezelf, ik moet toch es beter opletten.
Afijn, ik wordt dus aan de kant gezet. Dit gebeurt trouwens allemaal in metropool leeuwarden. En ik krijg te horen dat mijn demper niet goed is. Ik dacht aha! daar kom ik mooi weg, want ik had van horen zeggen dat ze een meting moeten doen om je daar een boete voor uit te kunnen schrijven.
Nou mooi niet dus! Meneer de snorremans (waarom hebben ze allemaal een snor?) kijkt naar de demper en begint vlijtig te pennen. Geen E-Keur = sowieso boete. Ik probeer me nog te redden dat m'n andere demper een gouden kleur heeft en dat dat er niet uit ziet. Maar helaas, deze agent had weinig gevoel voor esthetische waarde, en ik krijg de boete gewoon. Wel na controle van alle papieren natuurlijk. En terwijl hij nog even mijn kenteken controleert over de mobilofoon of whatever (dat kon me op dat moment even niets schelen, op zijn zachts gezegd) zet ik mijn helm op en trek ik mijn handschoenen aan. Toen alles goed bleek te zijn mocht ik weer gaan. Wat zeg je op zon moment? Ik wist er zoiets uit te krijgen als: Nou ik ga geen bedankt zeggen en hopelijk tot nooit meer ziens! Voor die 160 euro heb ik hem wel nog ff goed opengetrokken op weg naar school!

Samenvatting: 160 euro boete voor niet E-keur demper, kan ik er nog onderuit komen? Zelf denk ik van niet, en ik zal de lelijke demper er maar weer onderzetten, ze hadden ook mijn kenteken etc in kunnen nemen.
 
Mja tis niet voor niets wel/niet "street legal".

Maar wat een mierenneukert om in deze tijden te schrijven voor een demper.

(Bij assen of natuurgebied ala..maar bij woon/werk) B|
 
honden zijn het....zoeken naar een boete, omdat ie je kennelijk niet echt voor te hard rijden had kunnen pakken zonder meetapparatuur.

drama, dat soort agenten... :r
 
"je valt op door je gedrag" zei de meneer. Nou was ik ook wel lekker bezig, maar verkeer wat langzamer rijdt als 50 mag je inhalen als het kan toch? Nou was ik hem wel vaker tegengekomen en dan hield ik mijn gas gewoon dicht en had ik em in ze 4. Helaas deze keer pech, ik wou alleen dat ik ook echt 10k+ toeren reed, ik zat nog niet eens boven de 6k namelijk.
 
"je valt op door je gedrag" zei de meneer.
Je had moeten zeggen: dat moet toch ook als motorrijder?

160 euro voor een niet E-merk, da's echt balen! Ik zou toch echt ff ergens proberen op te zoeken of dat mag, want 350 ouderwetse hollandse pieken voor zoiets lulligs is echt schandalig.
 
Hmmm zou je er ook nie zelf gewoon heel simpel een E-keur in kunnen graveren

stupid.gif
 
Je kun zeggen wat je wil, maar van een rijdende motor zien dat er geen piepklein E-tje in staat is toch wel knap :P

Blijft wel balen van het geld natuurlijk.

CTRL-C
 
Ik reed laatst door oosterbeek. tuf een beetje rond de 40-45 met het verkeer mee. Linkerhand los zoals ik dat vaker doe als ik lekker aan het cruisen ben. Zie ik daar opeens een motoragent tegen het verkeer in flitsen of iets dergelijks of met een camera opnemen. Ik maar gauw zwaaien naar die gast. Hij zwaaide terug volgens mij. Voor hetzelfde geld had hij me denk ik een boete kunnen geven omdat ik met maar een hand aan het stuur rijdt of niet?

Ik heb iig voor de rest nog geen probleem gehad met jutten. Maar ik denk dat mijn rijgedrag ook dusdanig opvallend is dat ik binnenkort een keertje langs de weg moet parkeren :)
 
honden zijn het....zoeken naar een boete, omdat ie je kennelijk niet echt voor te hard rijden had kunnen pakken zonder meetapparatuur.

drama, dat soort agenten... :r

Zat nog niet aan zijn bekeuringsbonus. Tja, dan ga je maar wat schrijven hè. Je zal bij de beoordeling te weinig geschreven hebben, weg promotiekansen!

Godv"@#&&. Hebben ze nou echt niks nuttigs te doen?
 
Had je het geld dat je nu kwijt bent bij de aanschaf van dat keurloze ding gelegd, had je mooi een demper met E-keur kunnen kopen... ;)


Maar het blijft mooi kl :( te zulke grappen van oom agent... B|
De Zeiksnor had weer niets beters te doen natuurlijk... :X :X
 
honden zijn het....zoeken naar een boete, omdat ie je kennelijk niet echt voor te hard rijden had kunnen pakken zonder meetapparatuur.

drama, dat soort agenten... :r

Zat nog niet aan zijn bekeuringsbonus. Tja, dan ga je maar wat schrijven hè. Je zal bij de beoordeling te weinig geschreven hebben, weg promotiekansen!

Godv"@#&&. Hebben ze nou echt niks nuttigs te doen?

Nou niet om de moraalridder oid uit te hangen.

Maar iedereen weet dat een demper zonder e-keur je een boete op kan leveren. Toegegeven, er zijn er niet veel die ervoor zullen schrijven en je kunt zeggen dat dat flauw is, maar toch.

Feit blijft dat de agent die de bekeuring schrijft gewoon zijn werk doet, want geloof het of niet (dit komt misschien als een schok :P ), er zijn ook mensen die het geluid van een open demper niet kunnen waarderen. Ik heb zelf een sebring racing demper onder mijn VFR en zie mijn buurman toch ook wel eens scheef kijken wanneer ik iets te enthousiast de straat in kom.

Misschien zijn er een hoop klachten geweest uit de buurt over de herrie die door verschillende verkeersdeelnemers wordt veroorzaakt en is besloten om daar strenger op te controleren.

Puntje bij paaltje, als je willens en wetens een "illegale" demper onder je motor zet, kun je moeilijk commentaar hebben als je vervolgens een agent tegenkomt die zijn werk doet.

Is overigens wel een hoop geld B| dus kan me voorstellen dat je baalt
 
idd, als hij nou gewoon zegt: zet je andere demper erop en laat het zien op het bureau, maar nee hoor! er is toch iets mis met ons justitieel apparaat (rara).
ik mag vanaf nu ook wel beter uitkijken met mijn gare demper...

ps. gewoon bezwaar maken hoor! you never know..
 
Ik wist dus niet dat het een illegale demper was, ik wist alleen dat ie een illegale hoeveelheid geluid maakte... Dat ie E gekeurd moest zijn wist ik dus niet.
 
alleerst een beetje lullig zo'n boete. helemaal als die pijp niet extreem lawaaiig is.
Weet iemand misschien hoe het zit met een demper met een E-keurmerk maar zonder DB-killer?
ik heb een Laser Hotcam met een E-keur. alleen rijd ik vaak zonder die db killer erin. wat dan?
 
alleerst een beetje lullig zo'n boete. helemaal als die pijp niet extreem lawaaiig is.
Weet iemand misschien hoe het zit met een demper met een E-keurmerk maar zonder DB-killer?
ik heb een Laser Hotcam met een E-keur. alleen rijd ik vaak zonder die db killer erin. wat dan?

Dan kunnen ze je imo alleen bekeuren wanneer ze een dB-meting doen.
 
...Voor hetzelfde geld had hij me denk ik een boete kunnen geven omdat ik met maar een hand aan het stuur rijdt of niet?
En als je nou eens een hele oude motor zonder knipperlichten rijd ? Dan moet je je pootje ook uitsteken.
Ook naar rechts en dan leer je pas echt rijden ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan