Bedankt meneer met uw aanhanger vol zand!

Marve

MF veteraan
21 aug 2007
2.782
2
Bergen op Zoom
Ik wil even die meneer bedanken die vanmiddag omstreeks 5 uur in z'n luxe wagen met aanhanger over de thoolse brug reed.

Ik reed achter u, met een bloedsnelheid van 85 km/h per uur tot de wind ineens aan begon te trekken en mijn Ducati en ik plotseling in wat leek op een zandstorm terecht kwamen.

Gelukkig had ik mijn vizier een stukje open waardoor mijn ogen direct een behandeling kregen, m'n neusgaten nu ook weer schoon zijn en m'n tanden hoef ik ook niet meer te poetsen want die zijn nu mooi parelmoer wit. Damn, had ik toch maar een bijpassende Ducati in die kleur gekocht!

Toen ik m'n vizier sloot en weer enigzins kon kijken zag ik in uw aanhanger een paar kub van dat fijne stuifzand, met daarop een kruiwagen. Schijnbaar vond u het niet nodig om het geheel even met een zeiltje af te dekken.

Dat snap ik ook best want dat is natuurlijk erg veel moeite op zo'n warme dag, bovendien was het vast maar een klein stukje en ach, alleen degene die er achter rijdt heeft er last van, bovendien, welke idioot gaat er dan ook motorrijden op een dag als deze of stapt er uberhaupt nog op zo'n ding na al die negatieve berichtinggeving de laatste tijd? Nee precies, mijn fout volledig!

Als ik dan vervolgens (dit vertel ik met het schaamrood op m'n kaken zo asociaal) even naar uw flits om u erop te wijzen dat u van de natste provincie die ons land rijk is een sahara probeert te maken beantwoord u dit door even de rem aan te tikken waarop vervolgens de laadklep open flikkert en de kruiwagen op het punt staat zijn 'benen' te strekken en richting wegdek schuift.

Was ik even blij dat het een enkelbaans 80 km weg was met aan weerszijde vangrails en een 'bumperklever' achter me. Op die manier hoefde ik helemaal niet meer na te denken hoe ik uw kruiwagen zou moeten ontwijken maar was er slechts één optie over: over de reling heen het kanaal in; het was wel een eindje vallen maar ik had toch m'n leren pak aan dus als ik goed zou mikken en m'n kneesliders als eerste het water zouden raken was de landing vast wel zacht geweest en hadden we er achteraf om kunnen lachen tijdens het nuttigen van een biertje!

Ja ach, dit alles kan natuurlijk de beste overkomen. We zijn tenslotte allemaal mensen en aan het lot verander je toch niks, als ik was verongelukt was het vast mijn tijd geweest toch?!

Gelukkig dacht god er deze keer anders over want zoals het een ervaren koekblikchauffeur betaamt had u al na zeker 30 seconden door dat er iets loos was en parkeerde u de combinatie net voor het mis dreigde te gaan een eindje verder op de uitvoegstrook. Ik lees nog de verbazing van uw gezicht af toen u naar de aanhanger keek. Hoe is dit nou toch in hemelsnaam mogelijk??

Ik reed langs u met een glimlach op mn gezicht, stak m'n duim in de lucht en dacht ach, de dood lacht je heel de dag toe, het enige wat je kunt doen is teruglachen.

Gelukkig zonder nat pak thuis aangekomen heb ik direct de KNMV gebeld of ze ook VRO cursussen hebben waarbij je met 80 km/h over een kruiwagen moet rijden maar daar reageerden ze nogal vreemd op :?

Nogmaals bedankt meneer, voor deze unieke ervaring en mijn welgemeende excsuses voor mijn asociale rijgedrag!
 
Hinderlijk ja zulke gasten.

Als ik die kruiwagen had zien schuiven had ik hem er echt wel langsgeknald. Tussen de auto en de vangrail door is een risico, maar een kruiwagen koppen betekend je dood.....
 
Laatst bewerkt:
Wat een geweldig verhaal heb je ervan gemaakt ! :}

Goeie manier om je frustraties van je af te schrijven en het toch voor de lezer ook nog leuk te houden. :)
 
Sorry.................kun je het zand nog even terugbrengen wat op je motor en tussen je tanden zit?
Ik moet nog drie tegels leggen namelijk.
 
2 seconden was het toch?

Bij 85 km/u resulteert dat in 46 meter


En dan natuurlijk nu zeggen dat je dat ook deed....
 
Ben ik nu de enige die zich afvraagd waarom die koekblikker nu niet onder die berg zand ligt?
 
2 seconden was het toch?

Bij 85 km/u resulteert dat in 46 meter


En dan natuurlijk nu zeggen dat je dat ook deed....


Ik zeg niet dat het 2 sec. was, ik zit niet constant te tellen op de motor maar als het om aanhangers gaat houd ik altijd wel gepaste afstand idd.

En denk je dat dat zand de 40m niet haalt als het met de wind meelift?

WTF doe je met je duc achter een slome aanhanger dan?

Kon niet inhalen :(, zie: Google Maps

Ik ben A, aanhanger B. één baan met aan weerszijde vangrails.
 
Anticiperen heet dat, nooit geleerd dat je niet achter vrachtauto's,caravans,
aanhangwagens enz moet blijven rijden? Ducati onwaardig B|
 
zeur niet zo man. toen je erachter reed had je niet het idee dat het vroeg of laat aan de wandel kon gaan?

Dat was zeker gebeurd ja als die beste man niet gestopt was, maar dan was het wel gebeurd op het moment dat we de brug over waren dus dan had ik wellicht nog uit kunnen wijken.

Ik ging ook al dik van het gas af, maar die blikker achter me snapte natuurlijk weer niet waarom en die zat vervolgens 1 cm op m'n achterwiel dus eigenlijk was ik ingesloten door twee gevaarlijke situaties, kon niet naar links of rechts :/
 
Heerlijk geschreven. Heerlijk om je frustraties er even af te schrijven he?
_O- _O-

Lucht vast op :)
 
Ducati onwaardig, was het wel goed geweest om erachter te blijven als Marve Suzuki reed?

Mensen moeten gewoon nadenken voordat ze de weg op gaan, zeker met losliggende lading op een aanhangwagen of iets dergelijks! Maar nadenken betekent in veel gevallen rekening houden met anderen en dat gebeurt steeds minder vaak lijkt het wel.

Overigens een lekker geschreven stukje, leest makkelijk weg!
 
Terug
Bovenaan Onderaan