Bedenkingen voor aanschaf motor..

Furbed

Rookie
2 aug 2006
6
0
Antwerpen - België
Binnenkort ga ik hoogst waarschijnlijk beginnen aan mijn Theoretisch examen voor de motor direct gevolgd door een volledige praktijkcursus met examen.

Ik wil mij ook een mooie passende motor aanschaffen (wss een Kawasaki ZX-6R) en wat mooie motorkledij erbij. Maar ik woon momenteel in hartje Antwerpen (België) en heb geen garage om hem te stallen. Dus hij zou hier gewoon op de straat moeten staan. Aan welk soort sloten of andere beveiliging zou ik dan moeten denken? Of moet ik toch maar op zoek gaan naar een parkeeroplossing in de buurt?

Verder had ik ook nog vragen ivm de aanschaf van moterkledij, aangezien het een primair voertuig wordt voor dagelijks gebroek zoek ik kleding die hier ook voor geschikt is. Ik zou graag een 2-delig lederen pak hebben, maar is dat wel OK in de regen en warm genoeg in de winter? En wat zijn de betere merken qua motorkledij en op welke zaken moet ik zeker letten?

Verder was mijn ook gevallen op een Caberg Urban Tribe helm met ingebouwde zonnenbril. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
full
 
let op want ze hebben de mijne een keer omgegooid in Antwerpen B| B| Krassen '( Mooi klote.

Moet het persee een ZX6R zijn. Wil mn GSX 600 R SRAD verkopen, niks voor jou?? is van 97 en moet er 2750 voor hebben :Y

Neen het moet helemaal geen ZX-6R zijn hoor :)
Was alleen een beetje aan het zoeken binnen de sportreeksen van Kawasaki, Suzuki, Yamaha en Honda

Die GSX 600 klinkt wel mooi en de prijs is ook wel aardig 8-)
Ben je van het antwerpse trouwens? Anders moeten we eens afspreken of moet ik eens contact met je opnemen. Mijn emailaders is filip@furbed.net
 
Als je van plan bent binnen een jaar te verhuizen naar huis met garage of schuur dan zou ik zolang iets aanschaffen wat ze niet willen stelen.

Als de stoep niet zo groot is en er lopen vaak mensen langs zou ik hem daar niet plaatsen ivm omvallen beschadigen. Zet hem liefts op een plaats waar er veel zicht op is uit omringende woningen. Alarm er op en vastzetten aan een paal o.i.d. met goed slot. Verzekeren tegen diefstal.
 
oi

Leer voor continu is geloof ik niet zo handig (droogt slecht?) dus voor jaar-door en regen raadt men je wss toch textiel aan. Gewoon 's een motor-zaak binnenlopen en vragen.

Ik heb zelf een Caberg (systeem) Justisimo Mirage ook met ingebouwde zonneschermpje.
Dat werkt prima, je schuift 'm zo naar benee met hand tijdens rijden en 't is een fijne verduistering, maar wel naast je zonnebril op een zonnige dag.
Maar vertrek je zonder zonnebril en breekt ie door, dan heb je 'm toch maar mooi mee. Hoelang 't meegaat kan ik je nog niet vertellen.
 
Als je van plan bent binnen een jaar te verhuizen naar huis met garage of schuur dan zou ik zolang iets aanschaffen wat ze niet willen stelen.

Als de stoep niet zo groot is en er lopen vaak mensen langs zou ik hem daar niet plaatsen ivm omvallen beschadigen. Zet hem liefts op een plaats waar er veel zicht op is uit omringende woningen. Alarm er op en vastzetten aan een paal o.i.d. met goed slot. Verzekeren tegen diefstal.

Heb hier wel een soort carport naast mij, een ingespaarde ruimte uit de woning eigenlijk om een auto in te zetten, maar waar er nooit eentje staat, dus daar zou hij eventueel kunnen staan. Wel zijn hier geen palen ed. om hem aan vast te maken.

Diefstalverzekering is echt wel een serieuze kost, dat zou mij 350 euro per jaar extra kosten, maarjah je wilt je mooie motor ook natuurlijk niet voor niets kwijt :N

//Edit : Een verhuis zit er voorlopig nog niet in want ik heb net voor een jaar huur bijgetekend, en blijf hier waarschijnlijk nog iets langer met oog op een mooi herenhuis hier in de stad (met garage O-) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan