Bedrading door stuur, inkorten.

Vulcanrider

MF veteraan
Donateur
1 nov 2008
2.957
1.032
Zaandam
Bij mijn vt1100 wil ik bij mijn nieuwe stuur ook weer de bedrading door het stuur hebben. En aangezien ik geen sjoege heb van electronica hier de vraag maar neer gezet.

Het zit nu in een grote ape en aangezien ik dat veel te hoog vindt moet het daar uit en in een halve ape gepropt worden.

Wat is wijsheid; de bedrading van de bediening, knipperlichtknop, startknop etc afhalen of naar de zekeringskast (zit naar ik meen onder de tank) en daar de de bedrading loshalen.
 
Laatst bewerkt:
Doen wat het minste werk is. Of iets meer werk maar makkelijker.
Dus daar in korten waar het kan. Dus als de schakelaars op je stuur met stekkers en schroefjes zit kort je ze daar in

Ik zou ze gewoon doorknippen en omdat ik fukking goed kan solderen en krimpkauzen, is dat voor mij het simpelste en minste werk.

Was dit een nuttige post?
Of meer een voor in een Sammy topic?
 
Ik wil geen topic van tig berichten. 😋

Maar er zijn volgens mij zat lieden die hun bedrading door het stuur hebben gedaan.

Ik wil het zoals je aangaf zo simpel mogelijk doen en als dat betekent dat ik wat draden door moet knippen, solderen en met krimpkousjes bezig moet zijn dan is dat geen probleem.

Ik weet nl. niet wat het simpelste is.
 
Solderen op de schakelaars is vaak klotemoeilijk omdat het allemaal vet en priegel is en door moeilijke bochten loopt. Voor je soldeer hecht en vloeit moet je zo lang stoken dat de ondergrond verbrand of smelt voor het tin vloeit of hecht. Wegwezen uit die schakelaars. Draad inkorten zoals men zegt door de lassen er uit te knippen of op zoek naar een nieuw multistekkerblok. Das het meest zekere en nette. Bulletconnectors kan je er zo nieuw aanknijpen

Als ik zie wat voor zooi er aan een schakelunit zit kom je automatisch bij losmaken van de hendels uit omdat die connectoren nooit door het stuur passen. Je kan rr wel een weekendje voor uittrekken denk
 
Laatst bewerkt:
Moet je kijken wat een prak connectoren er aan hangt. Met een veiligheidsspeld krijg je die blokjes uitelkaar. Maar dan...
Van huis uit zit het ook niet door het stuur.

honda-vt1100c-shadow-1994-r-germanykph-switchcable_bigecm8h21f__0300_002d.gif
 
Okay
Gewoon tanden op elkaar en door rijden met die apehanger.
Wat een zooitje draden. Of staan andere gas kabels en choke dingen gewoon in de zodiac catalogus?
Gas, koppeling en rem zijn gewoon op maat te bestellen.

Electra zelf verlengen of inkorten.

Zo te lezen is er ooit verlengd. Dus twee lassen ergens in de kabels naar de stuurunits.

Nu weer inkorten ivm lager stuur. Dan zou ik kijken naar waar eerder verlengd is.
 
Gas, koppeling en rem zijn gewoon op maat te bestellen.

Electra zelf verlengen of inkorten.

Zo te lezen is er ooit verlengd. Dus twee lassen ergens in de kabels naar de stuurunits.

Nu weer inkorten ivm lager stuur. Dan zou ik kijken naar waar eerder verlengd is.
Ik ga het spul inkorten en als het even kan daar waar het verlengt is.
Linksom of rechtsom deze apenhanger gaat eraf.🙂
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat jij met knelkoppelingen bedoelt :)

Ik zelf zou soldeer verbindingen gebruiken, en die proberen in het stuur of achter een kap te verstoppen.

t4060001z-soldeerverbinder-rood-10-stuks.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan