Bedrading Garmin

pvdz

MF'er
13 mei 2006
121
1
Haarlem
Ik wil de bedrading vernieuwen voor een Garmin op een Honda Sabre vfr 1100.
Schijnt een lastige klus te zijn om alleen te doen vanwege het verwijderen v d tank dwz de benzineslang ?
Iemand ervaring?
 
Ligt er aan, waar wil je de spanning vandaan halen? Als je via geschakelde plus wil, kun je ook in de koplamp aftappen van het stadslichten.
VF1100 BTW, geen VFR.
En wat betreft de tank, als de constructie hetzelfde principe is al bij z'n broertje de magna, is het een kwestie van zadel er af, 2 boutjes aan voorzijde los en je kunt de tank omhoog zetten met het haakje/steuntje wat onder de tank zit.
 
Vf1100 !!
Ik heb nog eens onder de tank gekeken.
Wel daar begin ik liever niet aan, zo’n wirwar van bedradingen..
Draai ik links en rechts de bouten los v d koplamp, kom ik ook niet verder mee.
Of nog verder van huis; die bouten zijn niet meer vast te draaien.. ze hangen als het ware in het luchtledige
 
Vf1100 !!
Ik heb nog eens onder de tank gekeken.
Wel daar begin ik liever niet aan, zo’n wirwar van bedradingen..
Draai ik links en rechts de bouten los v d koplamp, kom ik ook niet verder mee.
Of nog verder van huis; die bouten zijn niet meer vast te draaien.. ze hangen als het ware in het luchtledige
Je moet ook niet die 2 bouten hebben, maar het kleine boutje of schroefje aan de onderzijde van de koplamp, hiermee haal je de voorzijde van de koplamp los (ook voor vervangen lampje)
Onder de tank hoort geen wirwar te zijn, maar een nette kabelbundel.
 
Nou, ik voel er wel wat voor om jou kant op te komen.
Van ‘mijn motorzaak’ heb ik een beetje de balen nadat hij €70 rekende om de bedrading van de Zumo te controleren.
 
Je moet ook niet die 2 bouten hebben, maar het kleine boutje of schroefje aan de onderzijde van de koplamp, hiermee haal je de voorzijde van de koplamp los (ook voor vervangen lampje)
En als je de reflector uit de koplamp hebt gehaald kan je gelijk de moeren weer op de bouten zetten die door de lamporen gaan. Zit je koplamp ook weer vast.
 
  • Leuk
Waarderingen: pvdz
Een Honda Sabre is elektrisch inderdaad een crime😱

Het stikt van de veiligheidshuppeldepupjes en zinloze extra's wat 2 jaar geduurd heeft.
Toch moet er wel een gaatje te vinden zijn, een stroomvoerende draad.

Pas wel op met dat toentertijd hypermoderne dashboard. Schreeuwend duur om te repareren en nul kennis van iemand, dus dan word het nooit meer wat. (Ook al heb ik er een reparatie gebruiksaanwijzing voor. Nog nooit gebruikt trouwens).
 
  • Leuk
Waarderingen: pvdz
Terug
Bovenaan Onderaan