Bedrading van nieuwe snelheidsmeter

8 sep 2018
47
3
Hoi Allen,

ik heb een Yamaha xt600e waarvan ik de snelheidsmeter wil vervangen. Ik heb een Daytona Verona meter gekocht, maar (je raad het al) het bedraden vindt ik toch nog een lastig klusje.
ik heb het bedradingschema op internet opgezocht. Ik dacht dat er 12v stroom al liep naar de oude kilometerteller liep, maar als ik de nieuwe aansluit en de stroom en aarde aansluit (vanuit de oude teller) dan gebeurd er helemaal niets :(

Ik dacht dat de BR kabel naar nummer 18 een stroomvoorziening was.
zou iemand mij kunnen helpen aub? Een als het kan in Jip en Janneke taal :)
 

Bijlagen

  • 79B1DA5A-6EB8-4D5C-A4B4-32CA4FE13EDB.png
    79B1DA5A-6EB8-4D5C-A4B4-32CA4FE13EDB.png
    743,4 KB · Weergaven: 6
Hij kan hem toch gewoon aansluiten op + en - en dan kijken of hij wat doet? Je gaat er bij een nieuwe teller toch niet vanuit dat hij niet zal werken?
 
Er staat heel duidelijk in de eerste post, dat hij de meter al heeft aangesloten op BR bruin geschakelde +, en -.
Dus meter kapot, of bedrading niet in orde.
Wil je mijn leesbril even lenen? Ik lees dat hij hem heeft aangesloten op aarde en dat hij denkt dat de BR de stroomvoorziening is. Vind jij dat heel duidelijk?
Waar lees jij dat hij hem daar op heeft aangesloten? Aarde op een motor? wat is stroomvoorziening?
Het enige wat duidelijk is is dat Ts er geen verstand van heeft en dat de kans erg klein is dat hij hem juist heeft aangesloten.
 
Wil je mijn leesbril even lenen? Ik lees dat hij hem heeft aangesloten op aarde en dat hij denkt dat de BR de stroomvoorziening is. Vind jij dat heel duidelijk?
Waar lees jij dat hij hem daar op heeft aangesloten? Aarde op een motor? wat is stroomvoorziening?
Het enige wat duidelijk is is dat Ts er geen verstand van heeft en dat de kans erg klein is dat hij hem juist heeft aangesloten.
Wat is volgens jou de BR draad? juist ja de geschakelde +, dat zeg je zelf ook in je post.
Als hij denkt dat BR + is, en dat is dus ook de +, heeft hij het dan verkeerd aan gesloten? dacht het niet he.

Geeft niks hoor, het allemaal niet makkelijk, ik leg het je wel uit, schijnt nodig te zijn
 
Wat is volgens jou de BR draad? juist ja de geschakelde +, dat zeg je zelf ook in je post.
Als hij denkt dat BR + is, en dat is dus ook de +, heeft hij het dan verkeerd aan gesloten? dacht het niet he.

Geeft niks hoor, het allemaal niet makkelijk, ik leg het je wel uit, schijnt nodig te zijn
Waar zie jij in zijn post dat hij hem heeft aangesloten op BR?
Stel dat hij hem daar op heeft aangesloten, wat meet je dan tussen BR en aarde?
Ik zeg niet dat hij hem niet goed heeft aangesloten maar TS komt met een heel wazig verhaal waar echt niks van klopt en jij vind dat heel duidelijk.
 
F7D4046E-7818-43C3-B61E-8C67FB04C08E.jpeg

voor de snelheidslimiet is je motor niet uitgerust met een pulsgever dus je zult zelf een contact moeten plaatsen en die aansluiten aan de witte draad van de teller in de rood,zwart,wit,gele combi en niet op de zwart,wit,groen,blauw,bruine combi.
 
Volgens het schema heeft hij standaard een toerenteller en die zit op grijs aangesloten. De vraag is of deze werkt in combinatie met de nieuwe teller.
Kwestie van proberen.
 
Toerenteller is standaard ook met een kabel, dus niet digitaal. Ik zal dat draadje moeten linken aan de plus van de bobine.
Hmm, zal wel met het bouwjaar te maken hebben. Ik zou toch het schema aanhouden(grijs), en als dat niet werkt je tellergegevens aanhouden en gewoon 5 windingen om de bougiekabel.
 
Meeste e monteurs krijgen uitslag wanneer ze een kroonsteen zien in bedrading. Ik weet dan ook zeker dat de helft flauwvalt zodra ik m’n zadel optil.

zit er een reed contact bij de teller en een magneetje?
Nee deze draai ik op de originele aansluiting bij het voorwiel en dat zet dan de beweging om in een signaal. Als het goed is dan
image.jpg
 
Toerenteller is standaard ook met een kabel, dus niet digitaal. Ik zal dat draadje moeten linken aan de plus van de bobine.
Je ziet in het schema alleen maar draadjes naar verklik lampjes gaan.
Zover istie nog lang niet mannen..
. Eerst beeld
klopt, daarvoor moet hij rood en zwart uit de kabel waar deze beide uitkomen even van spanning voorzien.

ik heb zo’n teller van daytona een tijdje geleden op mn motor geknoopt. Alleen zonder toerenteller
 
Terug
Bovenaan Onderaan