Bedradings vraagje..!!

Aze

MF veteraan
25 mrt 2007
1.793
46
Leeuwarden
Even een bedradings vraagje m.b.t. de renovatie van mijn Suzuki Intruder VS750 uit 89. Zullen er wel meerdere volgen.. ;)

Op dit moment actueel Vraagje: (8) op pagina
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/317617/1/Bedradings-vraagje-2.html


Gezien ik hier de komende tijd nog wel wat meer vragen zal gaan stellen, hier het schema voor de hulpverleners.. :+

Suzuki+VS750+Intruder+motorcycle+1988-1991+Complete+Electrical+Wiring+Diagram+(UK).jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo oma even.. :W

Was ik weer eens.. *D

Vraagje: (5)

Ik ga binnenkort mijn kabelboom monteren maar wil hem eerst even wat fatsoeneren. Welk type connectoren kan ik het beste gebruiken. En eventueel een (webshop) adres waar ik die krijgen kan..??

Al vast bedankt.

~[EDIT] p.s. reeds beantwoord.. :}
 
Laatst bewerkt:
Zo oma even.. :W

Was ik weer eens.. *D


Ik ga binnenkort mijn kabelboom monteren maar wil hem eerst even wat fatsoeneren. Welk type connectoren kan ik het beste gebruiken. En eventueel een (webshop) adres waar ik die krijgen kan..??

Al vast bedankt.
Rick Donkers heeft veel.

Stekker hangt een beetje af van de plek / doel / onderdeel.
 
Tja het moet vast (en eventueel ook weer een x los) en vochtbestendig.

Het zijn nu veel van die steekstekkertjes (mannetje / vrouwtje) met daar een rubber bescherming :o :+ omheen.

Maar zal even op www.rickdonkers.nl kijken.. die heeft idd veel.. thanks.
 
Laatst bewerkt:
Nou was ik weer eens, oma ff een zetje geven…

Vraagje: (6)

Eindelijk toe aan de kabelboom.

EB9006A4AD.jpg


Reeds begonnen aan het fatsoeneren en de nodige zaken besteld bij Rick Donkers. Vraag me alleen af waarmee ik bestaande delen schoon kan maken. Dus waarmee vuil te verwijderen en de connectiviteit te optimaliseren.

Al vast bedankt maar weer.. :]
 
Laatst bewerkt:
Nou was ik weer eens, oma ff een zetje geven…

Vraagje: (6)

Eindelijk toe aan de kabelboom.

[afbeelding]

Reeds begonnen aan het fatsoeneren en de nodige zaken besteld bij Rick Donkers. Vraag me alleen af waarmee ik bestaande delen schoon kan maken. Dus waarmee vuil te verwijderen en de connectiviteit te optimaliseren.

Al vast bedankt maar weer.. :]

Contactspray denk ik.
 
Contactspray denk ik.


Heb ik nog staan en gebruikte ik 15 jaar geleden ook al.. bedoel zijn er intussen geen modernere stoffen voor dit soort doeleinden ontwikkeld..??

Aanvullend: Heb even geGOOGLEd, en er zijn ook nogal wat verschillende soorten. Zo heb je een spray die je bijvoorbeeld spaarzaam in schakelaars en potmeters moet spuiten. Andere moet je weer royaal gebruiken om residu achtergelaten door de eerste te verwijderen. Ook zijn er nog die alleen een coating aanbrengen. Welke moet ik hebben of is er een bepaalde volgorde..?? Werkplan zeg maar..??
 
Laatst bewerkt:
Contactspray alleen voor de contacten natuurlijk. De rest kan je best met WD40, lampen olie, of andere schoonmaakmiddelen doen.

Volgens mij hoef je er echt geen ingewikkeld verhaal van te maken hoor.

Is ook zo maar voor de contacten me toch maar eens verdiepen in deze tip..

Stekkers en contacten; corrosie en vuil oplossen met Kontakt 60, vuil wegspoelen met Kontakt WL, vervolgens smeren en beschermen met Kontakt 61.

Top thanks.. hier kan ik wat mee.. :)
 
Voor de verandering even een vraag over mijn andere Intruder, maar goed zelfde type en zelfde draadboom.. :+

Vraagje: (7)

Ik heb andere achterknippers gemonteerd, zijn gewoon originele en dezelfde als ik gedemonteerd heb, zien er alleen beter uit. Nu knipperen ze goed alleen brand mijn linksvoor nu constant (zoals het hoort) maar mijn rechter brand dus niet constant. Draadjes enkele malen nagekeken maar zitten aangesloten zoals het hoort c.q. was.

~[EDIT] p.s. reeds opgelost.. :}
 
Laatst bewerkt:
Meten is weten.
Heb je een constante +12V?
Met knipperen wel een wisselende +12V?
Of wordt de massa onderbroken voor het knipperen?

Heb je 2 of 3 kabels lopen naar de knipperlichten?
 
Beetje late reactie maar veelal op een andere Intruder rondgereden. Nu, zo vlak voor de winter, dus weer op mijn pekel versie.

Er lopen drie draden naar de voorste knippers en zal straks even kijken of wellicht het linkerlampje deels is doorgebrand. Had ik laatst ook met mijn achterlicht waardoor het remlicht niet meer werkte en het achterlicht wel.

Wordt vervolgt..!!
 
Ik had op mijn Kawa iets soortgelijks na het monteren van nieuwe voorknippers. Volgens mij worden de knippers over de massa geschakeld. Bij mij lopen er twee massadraden naar de knippers. Als je de ene splitst en gebruikt voor beide knippers staan ze standaard uit, als je de andere gebruikt branden ze constant.
Daar kwam ik achter omdat ik eerst de beide knippers aan een andere massa had geknoopt. Toen brandde de rechter knipper dus contant en de linker niet...
 
Bedankt, dat wist ik niet, want wil ze eigenlijk beide wel constant uit hebben. Ook bij de andere 2 modellen.

Maar het vreemde is dat er aan de voorste knippers niets is verandert. De achterste zijn vervangen en nu heb ik dit probleem met de voorste. Vooral nu het morgens wat donkerder is wordt het echt een probleem gezien mede weggebruikers nu denken dat ik constant rechtsaf wil.. :+ :o
 
Bedankt, dat wist ik niet, want wil ze eigenlijk beide wel constant uit hebben. Ook bij de andere 2 modellen.

Maar het vreemde is dat er aan de voorste knippers niets is verandert. De achterste zijn vervangen en nu heb ik dit probleem met de voorste. Vooral nu het morgens wat donkerder is wordt het echt een probleem gezien mede weggebruikers nu denken dat ik constant rechtsaf wil.. :+ :o
Wat gebeurt er als je de oude achterknippers weer aansluit?
Werkt het dan weer goed?
Ik vermoedt dat het met het wattage (stroomverbruik) te maken heeft.

Je hebt vaak van die clignoteurs die dienst weigeren (lees die laten knipperlicht continu branden) als er te weinig Watt wordt gevraagd.
Het kan dus zijn dat er een klein verschil tussen beide voorste knippers zit en dat daarom 1 kant het wel doet.
 
Kan idd zo zijn, maar bij dit USA model horen de voorste knippers constant te branden.

~[EDIT] p.s. reeds opgelost.. :}
Nieuw lampje in de rechter en probleem opgelost.. thanks allemaal maar weer voor het meedenken.. *D
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: (8)

Wie weet waar deze draden heen gaan. Ze steken onder uit het blok en heb er geen aansluiting voor op de draadboom. Dit is zowel het geval bij mijn VS700 en VS750 in opbouw. Bij die laatste had ik tijdens de demontage alles goed gedocumenteerd maar bij deze draden staat “Onbekend”… :o

De bovenste is Groen/Wit & Zwart/Wit en de onderste is Blauw & Zwart en denk dat die laatste naar respectievelijk mijn neutraal- en oliedruk sensor leiden.

6B649EB888.jpg


481BE99658.jpg


~[EDIT] p.s. reeds opgelost.. :}
 
Laatst bewerkt:
Beetje schema lezen is toch niet zo moeilijk. :? :+

Neutraal switch en zijstandaard switch hebben veel met elkaar te maken (o.a. afslaan van de motor als me zijstandaard uit neutraal wordt geschakeld.
Er zit dus nog iets van 2 diodes en een zijstandaard relais.

Volg de kleuren in je schema en kijk waarheen ze gaan of waar ze vandaan komen.

Voor de neutraal switch zul je bij neutraalstand een lage weerstand (bijna 0 ohm) moeten meten.
Oliedrukschakelaar waarschijnlijk lage weerstand bij te weinig oliedruk, want dan moet het lampje gaan branden.
 
Klopt en normaal red ik me ook wel aardig met het schema maar kwam nergens de kleur Groen/Wit tegen. Heb de kabels vanaf het dashboardje terug gelopen en kwam erachter dat er diep in de kabelschoen nog twee stekkertjes zaten verstopt met de juiste kleur. Had dat toch al enkele malen gecontroleerd maar toch gemist. Thanks..!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan