Wimper
MF veteraan
Het wordt kouder en de bedrijfstemperatuur laat wat langer op zich wachten. Bij kleine cilinderinhouden zoals mijn SH125'tje gaat het wel snel omhoog maar vermits er weinig controle omtrent het toerental bij is vind ik het wat moeilijk om ineens in het verkeer te vliegen.
Met mijn gewone motorfietsen startte ik de motor, deed dan helm en handschoenen aan, jas toe ritsen opstappen en weg. De eerste km's op het gemakje en als de teller van het temperatuurmetertje op zijn plaats stond dan ging er wat meer gas op.
Nu met de scooter is dit eigenlijk onmogelijk. Dus start ik hem al in de garage, rij hem eruit en doe dan pas mijn kledij aan. Zodat hij toch al de kans heeft om wat te draaien vooralleer het gas erop gaat.
De vraag is nu. Hoe pakken jullie dat aan. Het lijkt me sowieso niet goed om ineens door te gaan rijden met een motortje dat relatief koud staat.
Uiteraard is warmdraaien voor een benzine motor niet echt nodig maar vermits dus de cilinderinhoud zo klein is...
Heb maar schrik dat dit de slijtage zou bevorderen.
Met mijn gewone motorfietsen startte ik de motor, deed dan helm en handschoenen aan, jas toe ritsen opstappen en weg. De eerste km's op het gemakje en als de teller van het temperatuurmetertje op zijn plaats stond dan ging er wat meer gas op.
Nu met de scooter is dit eigenlijk onmogelijk. Dus start ik hem al in de garage, rij hem eruit en doe dan pas mijn kledij aan. Zodat hij toch al de kans heeft om wat te draaien vooralleer het gas erop gaat.
De vraag is nu. Hoe pakken jullie dat aan. Het lijkt me sowieso niet goed om ineens door te gaan rijden met een motortje dat relatief koud staat.
Uiteraard is warmdraaien voor een benzine motor niet echt nodig maar vermits dus de cilinderinhoud zo klein is...
Heb maar schrik dat dit de slijtage zou bevorderen.