Beeline GPS apparaat

Wat ik er van begrijp is dat het eigenlijk alleen maar een extern display is van de Beeline-App en dus niet zonder de app kan functioneren, maar ik kan het verkeerd gelezen hebben.
Ja, dat dacht ik ook. Maar bijvoorbeeld die stipjes die aftellen voor een afslag zag ik niet in de app. Misschien zijn er meer verschillen, maar kan me bijna niet voorstellen dat er ook routing verschillen zijn.
 
Die was toch ideaal voor een scooter? Volgens de reclame toendertijd van TomTom.
Gaat dus allemaal niet zo hard en dan werkt zo'n ding beter dan op de motor.
Dat ding was bedoeld voor de motorscooters...
Ik heb hem nu zelf gewoon op mijn motor gemonteerd en werkt prima.
Hij werkt als een 2de scherm van de app en geeft gewoon kaartbeeld weer.
 
Dat ding was bedoeld voor de motorscooters...
Ik heb hem nu zelf gewoon op mijn motor gemonteerd en werkt prima.
Hij werkt als een 2de scherm van de app en geeft gewoon kaartbeeld weer.
Ja, ik vond dat ook een ideaal ding. Alleen jammer dat je er geen GPX of route uit myDrive op kon inladen, want dan had ik 'm nog steeds gehad.
 
Dat is inderdaad de grote fout geweest van TomTom bij de Vio...
Dat weet ik niet.
Ik denk eerder dat de verkoopcijfers tegenvallen ofzo.

De Vio was er toch al voordat de nieuwe Rider uitkwam?
Óf was de Rider er toen al?

Ik denk trouwens ook dat de hardware dit niet kan trekken.
Het apparaat is te klein en dat wat erin zit moet goedkoop zijn.
Goedkoop lijkt mij de doelgroep nu ik erover nadenk. Een betaalbaar alternatief.
 
Dat weet ik niet.
Ik denk eerder dat de verkoopcijfers tegenvallen ofzo.

De Vio was er toch al voordat de nieuwe Rider uitkwam?
Óf was de Rider er toen al?

Ik denk trouwens ook dat de hardware dit niet kan trekken.
Het apparaat is te klein en dat wat erin zit moet goedkoop zijn.
Goedkoop lijkt mij de doelgroep nu ik erover nadenk. Een betaalbaar alternatief.
De Vio draaide ook via een smartphone, dus dat had gemakkelijk in de app verwerkt kunnen worden lijkt mij. Ik denk eerder dat er geen prioriteit bij het softwareteam voor de Vio was (markt te klein), of misschien waren ze bang dat deze functionaliteit de verkoop van de Rider zou beïnvloeden.
 
De Vio draaide ook via een smartphone, dus dat had gemakkelijk in de app verwerkt kunnen worden lijkt mij. Ik denk eerder dat er geen prioriteit bij het softwareteam voor de Vio was (markt te klein), of misschien waren ze bang dat deze functionaliteit de verkoop van de Rider zou beïnvloeden.
Ja inderdaad, ik denk dat het meer een probeersel was.
Veel mensen vinden €300 waanzinnig veel geld en misschien leek het toendertijd een leuke onontdekte markt.
Mede omdat anderen weer niet met een dure telefoon op het stuur willen rondrijden.

Denk dat het puur ging om extra omzet. Achteraf investeren in software voor een telefoon is al gauw teveel gevraagd voor TomTom.
Net als een goeie servicedesk.

Maar dat geld ook voor Garmin.
 
Ik heb ook een Beeline gekocht en het werkt prima, best simpel.
Ik heb meerdere motoren met 6volt -aan massa, 6volt +aan massa, maar ook 12 volt.
En de Beeline zet ik zo van de een op de andere motor met het houdertje dat erbij zit.
Ik ben eigenlijk een echte landkaart liefhebber, maar deze gadget leek me wel interessant en het valt me tot nu toe niet tegen.
 
Ik heb ook een Beeline gekocht en het werkt prima, best simpel.
Ik heb meerdere motoren met 6volt -aan massa, 6volt +aan massa, maar ook 12 volt.
En de Beeline zet ik zo van de een op de andere motor met het houdertje dat erbij zit.
Ik ben eigenlijk een echte landkaart liefhebber, maar deze gadget leek me wel interessant en het valt me tot nu toe niet tegen.
Geeft hij afslagen op een snelweg ook goed aan of moet je nog redelijk gokken?
 
Geeft hij afslagen op een snelweg ook goed aan of moet je nog redelijk gokken?
Op het begin zal het ongetwijfeld wennen zijn, maar afslagen worden, voor zover mijn ervaring reikt, altijd aangegeven. Hetzelfde geldt voor splitsingen op de snelweg, daar wordt aangegeven om links of rechts aan te blijven houden. Dat alles gebeurt middels de aflopende afstandindicator en met behulp van een stipje welke richting op te gaan.
 
Vandaag nog mee gereden, ook op snelweg, je krijgt prima op tijd te zien wat je moet gaan doen en hoeveel (k)m dat nog is.

Het is een combinatie tussen de grote pijl, het bolletje aan de zijkant en het icoontje in het midden. Samen met uiteraard de afstand tot de aanwijzing.

Blijf het wel een perfect apparaatje vinden, zeker als ie wat meer in je zicht zit (want nog helaas geen geluidje bij acties :)).
 
DB9EF2FF-32F9-4818-9811-53D18453A8FB.jpeg
 
Gisteren weer eens de Beeline gebruikt om op twee adressen te komen. Lang niet hoeven te gebruiken, maar goed om weer te ‘oefenen’. En snel was het weer heel logisch. Het enige (en eerder al uitgelegd) is het starten met de juiste weg/richting. Dat duurt soms wat lang. Dus lang wijst de peil naar achteren terwijl ik toch echt al richting snelweg (naar D-H eindbestemming) rijd.

het minimalistische en de telefoon/app in de binnenzak is wel erg fijn.
 
Het fijne aan de Beeline is zijn prijs en het is een zeer discreet apparaatje op je stuur. Ik gebruik de Beeline als ik een GPX route wil rijden met de motorscooter.
 
Ik heb erg getwijfeld om er eentje aan te schaffen, maar ben toch bang dat ik een kaart ga missen.
Daarom toch maar een Garmin gekocht.
 
We hebben een update!

WAT IS ER NIEUW

New look and minor improvements: all the same Beeline functionality you know and love, with an updated look and a few tweaks to improve your experience!

-Multiple routes: Choose from up to 3 routes options to get anywhere in the world. Access improved cycle-specific routing in the UK, Netherlands or Germany (and stay tuned for more countries and motorcycling route improvements).

-Journey time and ETA: see how long different routes options will take and when you’ll arrive.


Nog niet uit kunnen proberen, maar dat kiezen uit routes is wel fijn lijkt me.
 
ja het weer is nog niet echt super om te rijden, ik ga donderdag weer opstappen met de nieuwste Beeline update. Ziet er in de app wel gelikt uit nu
 
Tot dusver vind ik de Beeline app heel aangenaam om mee te navigeren. Tegenwoordig verkies ik deze zelfs voor een relaxed ritje. Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik de snelweg mijd als de pest. Dit gaat dan nog eens dubbel op voor de motor. Volgens mij is hij echter daar ook bruikbaar mits je op voorhand het stukje autosnelweg even checkt op afritten.

Het enige dat ik me afvraag is of ie zijn geld waard is voor mij persoonlijk daar ik ook gewoon gesproken instructies kan doorsturen naar m'n headset. Ik verkies op zich wel visuele prikkels.
 
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Beeline Moto en GPX routes?

Zou graag meer info hebben over de gewoonlijke struikelblokken. Hoe herberekent ie? Verschil online en offline? Gaat ie gewoon naar het volgende viapunt van de route, het dichstbijzijnde viapunt of blijft hij je terugsturen naar het gemiste punt tot je het manueel verwijderd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan