Beeline GPS apparaat

Werkt super makkelijk. Alles wat je vraagt is in de app in te stellen.
 
Werkt super makkelijk. Alles wat je vraagt is in de app in te stellen.
Ik ben al heel de voormiddag de app aan het bestuderen en testen maar momenteel niet veel succes. Alle hulp is welkom :3

Hij lijkt totaal niet te herberekenen bij gebruik van een GPX-route. 4G of geen 4G maakt geen verschil. Herberekenen staat standaard aan. Hij pikt de route ook niet terug op als je ergens anders op de route terug inpikt. Het wil je altijd terugsturen naar het punt waar je er af ging. Problematisch als je daar niet geraakt omwille van privé-terrein, verboden richting of werken. In de app kan ik ook geen viapunten terugvinden om eventueel manueel te verwijderen.

Hij lijkt wél te herberekenen als ik een route in de app zelf maak die van A naar B gaat. Het doet vermoeden dat ie niet herberekent bij een GPX-route die geimporteerd is?
 
Vandaag heb ik het eerste ritje gemaakt met de beeline moto. Een bekend rondje hier in de buurt meer om even te bekijken hoe alles werkt en hoe de richtingen aangegeven worden.

Online had ik een GPX bestand gemaakt met een aantal globale punten om te kijken hoe de navigatie mij stuurde. In de route heb ik 1 punt gemist, bij terugkomst op de route voorbij het gemiste punt werd ik doorgestuurd naar het volgende punt, uiteindelijk heb ik niet hoeven keren om het gemiste punt te raken. Hemelsbreed kwam dichterbij het volgende punt dan het gemiste punt terug op de route.
Alle instellingen in de app had ik nog standaard staan.
 
Hij stuurde jou wél naar het volgende punt als dit dichterbij was dan het punt dat je gemist had als je op de GPX-route zat? Dat is goed nieuws. Werd je ook terug naar de route geleid als je van de route afging of niet?

Sorry voor alle vragen. :? Ik vind de Beeline documentatie zelf niet echt nuttig. Zou toch handig zijn als ze ergens de functionaliteiten van het toestel zouden uitlichten. Zo merk ik dat ik GPX-routes éénmaal ingeladen ook niet meer kan wijzigen in de Beeline app zelf.
 
In eerste instantie werd ik inderdaad terug geleid naar de route. Doordat ik als test route een bekende route ingeladen had heb ik bewust verder gereden, eenmaal terug op de route pakte de beeline het gelijk op maar tot dat punt stond te instructie op terug naar het punt waar ik afweek.

Ter indicatie, de witte stippen zjin de geplaatste gpx punten, de zwarte lijn is de route die de beeline app ervan maakte, de blauwe lijn is de afwijking die ik gereden heb.
testrondje-route.png


Naast dit eerste ritje heb ik nog geen ervaring, hopelijk is het komend weekend goed weer om nog een testritje te doen maar dan met een voor mij nog niet bekende route.
 
Ik denk dat je inderdaad onderscheid moet maken tussen 2 verschillende situaties. Degene waarbij je zelf een GPX file inlaadt of een route die je zelf maakt (laat maken) met behulp van de zelf te plaatsen waypoints in de Beeline app.

Bij de import van GPX files is het in mijn ervaring inderdaad het geval dat hij je niet automatisch terug navigeert naar de route, maar na de laatste verkeerssituatie in je GPX file, lees afslag, splitsing, kruispunt of rotonde. Als je op een verder punt weer terug op de route komt zou hij automatisch de route weer voor je op moeten pakken en de navigatie dus weer voort moeten zetten.

Als je zelf waypoints plaatst in de app zal navigeren naar het volgende waypoint bij afwijken van route automatisch moeten gebeuren, mits je dit instelt. Omkeren behoort tot de mogelijkheden, maar vaak is het ook mogelijk om middels een omweg die de Beeline aangeeft het volgende waypoint te bereiken. Als ik het juist heb zou je middels het indrukken van de knoppen, volgens mij de knop aan de onderzijde, het waypoint over kunnen slaan waardoor je automatisch naar de volgende navigeert.

Wat betreft je 4G, dat zou het verschil ook niet moeten maken. Ik heb in het buitenland wel eens zonder gezeten en ook bij grensovergangen wil de verbinding wel eens wegvallen, dat heeft bij mij in ieder geval nog nooit tot problemen geleid. Zoals al aangegeven, is de optie automatisch omleiden noodzakelijk om de functionaliteiten waar je om vraagt werkend te krijgen.
 
Ik ben ook wel benieuwd naar de stats van anderen in de app trouwens. Totale afstand, of hoeveel ritten er zijn gereden met behulp van de Beeline app en navigatie?

De heatmap is in ieder geval in positieve zin aangepast met de laatste update. Waar voorheen een route die je slechts eenmaal reed in het niet viel met bijvoorbeeld de route die je dagelijks aflegt, is dat nu een stuk duidelijker zichtbaar. Ik vind het in ieder geval erg leuk om de kaart steeds verder gevuld te zien raken en steeds meer mooie wegen te ontdekken met behulp van Beeline :)
 
Ik ben ook aan het twijfelen om deze navigatie te kopen. Op de racefiets een vergelijkbaar apparaat en dat werkt prima.
Wat ik mij nog afvroeg; als de accu van je telefoon leeg is, blijft de navigatie dan nog wel werken of ben je echt afhankelijk van je smartphone?
 
Ik heb totaal geen ervaring met navigatie op de motor, wel in de auto, en vind dit wel een interessante optie.
Grote vraag is of data op je smartphone aan moet staan?
Op een lange rit kan je dan toch aardig wat data er doorheen jagen lijkt me.
Iemand die hier iets meer over kan zeggen?
 
Deze navi lijkt me wel wat.
Erg minimalistisch dus minder afleiding.
Ben onder de indruk van de gebruikers ervaringen op internet: hier op het forum zijn nog niet veel gebruikers lijkt het...
(of word iig dit topic niet overspoeld)
 
Deze navi lijkt me wel wat.
Erg minimalistisch dus minder afleiding.
Ben onder de indruk van de gebruikers ervaringen op internet: hier op het forum zijn nog niet veel gebruikers lijkt het...
(of word iig dit topic niet overspoeld)
Klopt, het is net de oude vertrouwde routerol, je hoeft alleen niet aan het knopje te draaien.
 
Vanmorgen mijn Beeline ontvangen.
Morgen een eerste testrit maken.
Als mijn verwachtingen worden vervuld zal mijn TomTom Rider 550 hier gauw in de
Te Koop sectie te vinden zijn.
 

Bijlagen

  • 98630A04-EF36-4FA2-9D64-25265016FFC1.jpeg
    98630A04-EF36-4FA2-9D64-25265016FFC1.jpeg
    123,2 KB · Weergaven: 50
  • 78F9F9B9-DB45-4757-9A6C-E83AE7A3936F.jpeg
    78F9F9B9-DB45-4757-9A6C-E83AE7A3936F.jpeg
    122,9 KB · Weergaven: 48
  • 7F927FAB-6B98-4CD7-821F-66D000A1611E.jpeg
    7F927FAB-6B98-4CD7-821F-66D000A1611E.jpeg
    141,3 KB · Weergaven: 47
  • 2E9A92BA-9E74-45BA-95B0-35AA12588A74.jpeg
    2E9A92BA-9E74-45BA-95B0-35AA12588A74.jpeg
    98,5 KB · Weergaven: 52
Vanmorgen dus een proefrit gemaakt met de Beeline.
Route van 100 km gemaakt. Eerst door wat wijken van Sittard.
Daarna door naar Duitsland en via Koningsbosche, Echt, terug naar huis.
Eén keer raakte hij van slag. Moest ik stoppen.
Bleek, dat de vpn-verbinding van mijn foon verbroken was.
Dat hersteld en hervatte meteen.
Die basic instructies blijken inderdaad voldoende voor 95% van de situaties.
In de overige 5% was een blik op de kaart handig geweest.

Neem bv. een groot kruispunt waarvan de wegen niet in elkaars verlengde liggen, maar iets getrapt.
Ik stond voor het stoplicht en twijfelde of ik moest oversteken, of juist afslaan.
Op een kaart had ik de blauwe knik rechtdoor gezien.
Omdat er verkeer achter me kwam kon ik niet langzaam rijden.
Want toen ik nét voorbij de knik was, zag ik de pijl verdraaien.
Toen maar gauw aan de rechter kant omgedraaid.

Al met al inmiddels goed gewend aan de basic instructies en erg content met de Beeline. 😁
Nu nog alle plaatsen en routes van de TomTom trekken en die dan verkopen.
 
Die basic instructies blijken inderdaad voldoende voor 95% van de situaties.
In de overige 5% was een blik op de kaart handig geweest.

Neem bv. een groot kruispunt waarvan de wegen niet in elkaars verlengde liggen, maar iets getrapt.
Ik stond voor het stoplicht en twijfelde of ik moest oversteken, of juist afslaan.

herkenbaar!
 
Ik heb totaal geen ervaring met navigatie op de motor, wel in de auto, en vind dit wel een interessante optie.
Grote vraag is of data op je smartphone aan moet staan?
Op een lange rit kan je dan toch aardig wat data er doorheen jagen lijkt me.
Iemand die hier iets meer over kan zeggen?
Je foon moet inderdaad aan staan, omwille van het gps-signaal.
Je hoeft niet persé met internet verbinding te rijden. Je kunt je foon zelfs in vliegtuig modus zetten. Maar dan is herberekening niet mogelijk. Wat dan wel weer beschikbaar blijft is een eventueel gemist waypoint overslaan. Dan zoekt de Beeline gewoon het volgende Way point op je gemaakte route.
 
Ik begreep uit de reviews dat je dmv de knoppen aan de zijkant tijdens het rijden je huidige locatie kunt ‘liken’ toch? Kan je dan later ook makkelijk in de app door deze locaties heen scrollen? Of is het puur zodat de app bij het plannen van een route bepaalde stukken wel of niet meeneemt?
 
Ik begreep uit de reviews dat je dmv de knoppen aan de zijkant tijdens het rijden je huidige locatie kunt ‘liken’ toch? Kan je dan later ook makkelijk in de app door deze locaties heen scrollen? Of is het puur zodat de app bij het plannen van een route bepaalde stukken wel of niet meeneemt?
Dat ”liken” heb ik nog nergens kunnen terugvinden.
 
Je kan volgens mij na afloop van de rit een beoordeling geven van de rit.
 
Met drukke punten zoals een rotonde is het soms wat lastig, je ziet wel van te voren of het de 2e of de 3e afslag is. Het is even anders denken maar ik ben er dik tevreden mee, vooral design en eenvoud
 
Terug
Bovenaan Onderaan