Beeline GPS apparaat

Dankje! Zou mooi zijn als ze dat mee kunnen nemen, misschien biedt OpenStreetMaps dat niet aan of enkel tegen betaling. Al zou je dat dan kunnen doorbelasten via dat Beeline Plus abonnement. Maar goed, als anderen het gratis kunnen aanbieden...
ja precies, anderen hebben het gratis, er is geen navigatie systeem wat het niet gratis heeft (mits er internet is, maar dat heeft de telefoon meestal wel).

Denk dat heel veel klanten dit gevraagd hebben, wellicht komt het met een update?!

Dankje! Zou mooi zijn als ze dat mee kunnen nemen, misschien biedt OpenStreetMaps dat niet aan of enkel tegen betaling. Al zou je dat dan kunnen doorbelasten via dat Beeline Plus abonnement. Maar goed, als anderen het gratis kunnen aanbieden...
Blijkbaar weet je niet wat OpenStreetMap precies is...
Het is een database, vrij toegankelijk en samengesteld door kaartenmakers die er vrijwillig (en onbetaald) aan meewerken. Iedereen kan meedoen, jij dus ook als je ontdekt dat er iets niet klopt in de kaart. Iedereen kan ook gebruik maken van de database, Beeline hoeft daarvoor dus niet te betalen.
Uiteraard zit daar geen verkeersinfo bij. Om dit aan te kunnen bieden heb je toegang nodig tot diensten die verkeersdata verzamelen, zoals bijv. Google of TomTom. Die doen dat uiteraard niet gratis, en aangezien OpenStreetMap afhankelijk is van donaties (dat is doorgaans geen vetpot) is dat geen optie om aan te bieden.

ja precies, anderen hebben het gratis, er is geen navigatie systeem wat het niet gratis heeft (mits er internet is, maar dat heeft de telefoon meestal wel).

Denk dat heel veel klanten dit gevraagd hebben, wellicht komt het met een update?!
"Gratis" bestaat niet hè, het kost een hoop om die informatie te verzamelen. Uiteindelijk betaal je er toch voor.

"Gratis" bestaat niet hè, het kost een hoop om die informatie te verzamelen. Uiteindelijk betaal je er toch voor.
al is het eenmalig via de aanschafprijs van de unit....
verder zitten er geen abonnementen aan gekoppeld. Dan is het dus "gratis". Met gratis bedoel ik dus: zonder extra abonnement.

Overigens zou ik best geld over hebben aan het abonnement wat ze al hebben, als ze daar verkeersinfo bij zouden voegen.

Vergeet al die data niet die bedrijven als Google van je verzamelen, terwijl je hun 'gratis' diensten gebruikt.
Abonnementsopbrengsten zouden in het niet vallen bij wat ze verdienen aan het verzamelen en verkopen van die data.

Als je daarentegen als bedrijf gebruik wilt maken van de data van Google, dan betaal je daar de hoofdprijs voor... De klant verwacht het immers wel (want: "gratis"), dus Google gaat zijn afnemers flink uitmelken.
In het begin was het gratis of met heel gunstige voorwaarden, maar later niet meer. Net drugsdealers...

OpenStreetMap heeft het niet en moet het van een externe partij komen. Dan komt er meestal wel geld bij kijken... dus of het er ooit komt?

Blijkbaar weet je niet wat OpenStreetMap precies is...
Het is een database, vrij toegankelijk en samengesteld door kaartenmakers die er vrijwillig (en onbetaald) aan meewerken. Iedereen kan meedoen, jij dus ook als je ontdekt dat er iets niet klopt in de kaart. Iedereen kan ook gebruik maken van de database, Beeline hoeft daarvoor dus niet te betalen.
Uiteraard zit daar geen verkeersinfo bij. Om dit aan te kunnen bieden heb je toegang nodig tot diensten die verkeersdata verzamelen, zoals bijv. Google of TomTom. Die doen dat uiteraard niet gratis, en aangezien OpenStreetMap afhankelijk is van donaties (dat is doorgaans geen vetpot) is dat geen optie om aan te bieden.

Ja precies, ik wist dat het opensource was, niet dat het was samengesteld door kaartenmakers zelf.
TomTom haalt z'n data geloof ik toch van de gebruikers die onderweg zijn met de TomTom? Google waarschijnlijk hetzelfde met Android-gebruikers met locatie aan (wat ook niet altijd klopt).

Anyway, het moet dus van extern komen en dat kost geld.

Als je daarentegen als bedrijf gebruik wilt maken van de data van Google, dan betaal je daar de hoofdprijs voor... De klant verwacht het immers wel (want: "gratis"), dus Google gaat zijn afnemers flink uitmelken.
In het begin was het gratis of met heel gunstige voorwaarden, maar later niet meer. Net drugsdealers...

Dat is precies wat ik bedoel met "wat ze verdienen aan het verzamelen en verkopen van die data".
;)

Geen enkele kaartmaker is perfect, maar het mooie van OpenStreetMap is dat je er zelf wat aan kunt doen!

Dat is wel mooi idd. Ik vraag me alleen af als het dus 4 jaar niet is aangepast, of het nu nog zin heeft als we straks weer naar 130 km/u gaan. Maar ik ga ook eens kijken of ik wat kan bijdragen, een bepaalde weg die ik gister tegenkwam en bijv. 60km/u is geworden sinds ongeveer een jaar geleden, stond er nog in als 80 km/u.

• Leuk
Waarderingen: KvM
Beeline gebruikt mapbox, kijk maar op Beeline Maps

Mapbox legt z'n kennis bovenop de data van OpenStreetMap. En heeft ook verkeersinfo in de aanbieding: Traffic Data | Mapbox

Maar goed, dat kost dus geld. En je moet het dan ook nog in je software verwerken. Misschien dat het ooit komt, Misschien ook niet.

Mapbox legt z'n kennis bovenop de data van OpenStreetMap. En heeft ook verkeersinfo in de aanbieding: Traffic Data | Mapbox

Maar goed, dat kost dus geld. En je moet het dan ook nog in je software verwerken. Misschien dat het ooit komt, Misschien ook niet.
denk dat er genoeg mensen zijn die nu een beeline hebben, of willen kopen die er geen problemen mee hebben hiervoor te betalen (via abonnement).

ik zou er iig geen problemen mee hebben.

Ik heb er geen probleem mee dat hij is zoals hij nu is. Minimalistisch en alleen de hoognodige informatie. Als ik al die andere zooi wil zien had ik wel een TT of Garmin gekozen 🤷

Maar in de Beeline app zie je weer vermoedelijk Google Maps... (het lijkt er sterk op, ik kan alleen die info niet zien omdat de layer met ritinfo er overheen zit. Maar iemand hier zei dat al eerder. Dus via de app waarschijnlijk zoeken via Google Maps en dan door via OSM met Mapbox als base layer? Als het maar werkt. Maar wel mooi om te zien dat eventueel verkeersinfo mogelijk is, maar dat zou dan in een abonnement moeten.

Maar wat @Ray3446 ook zegt, het is een apparaat wat minimalistisch is, dus eigenlijk moet ik 'm daar ook wel weer gelijk in geven. Ga je opeen grote wereldreis, dan pak je beter een Garmin oid. Die heeft ook geen dataverbinding nodig om routes te herberekenen.

Ik pakte vandaag mijn TomTom VIO er nog eens bij, misschien dat ik die nog kon verkopen. Maar helaas, in de app kan je niet eens meer bij de kaarten komen. Ze hebben die kaartserver voor de VIO compleet verwijderd en ook de app uit de appstores gehaald. Ik koop in elk geval nooit meer TomTom. Zo lang mijn telefoon het nog doet kan ik 'm gebruiken (met verouderde kaarten), maar ik heb nu natuurlijk de Moto II die veel langer mee gaat en verschrikkelijk snel van de ene op de andere motor te zetten is (wat voor mij wel handig is).

Nu was in 2022 oid al wel bekend dat ze zouden stoppen met de VIO, maar daarna is de app toch nog in de store blijven staan voor lange tijd en kon je ook nog kaarten downloaden. Vanwege dat de VIO te weinig geheugen had voor bepaalde functies, hebben ze 'm uit de support gegooid.

Dat horlogebandje is een goed idee! Eigenlijk moet je er dan nog een wandelmodus op kunnen hebben. Het kaartmateriaal is er... en in Nederland hebben we het goed met de stoepen. In elk geval al handig dat de Moto II ook op de fiets te gebruiken is.

Even back on topic: ben benieuwd wanneer de eerste Beeline's (in NL) daadwerkelijk worden uitgeleverd.

Bij Louis.nl staat vanaf week 26 leverbaar, dus vanaf 24 juni. Dat is dan de plastic variant, de metalen variant pas ergens in juli.
Maar goed, dat staat los van de backers op Kickstarter...

Bij Louis.nl staat vanaf week 26 leverbaar, dus vanaf 24 juni. Dat is dan de plastic variant, de metalen variant pas ergens in juli.
Maar goed, dat staat los van de backers op Kickstarter...
Begin deze week was aangekondigd, ik denk dat de week na woensdag begint want ik heb nog niks gehoord _O-

Het laatste nieuws over levertijden is dat de plastic versie morgen in Duitsland moet aankomen, en vanuit daar worden ze dan doorgestuurd naar de rest van Europa.

De metalen versie moet de 13e vanuit China verscheept worden naar het VK, en dan vanuit daar ook eerst naar Duitsland en dan pas naar ons. Ik heb de gunmetal Moto II besteld en ik hoop dat 'ie er eind van de maand is. De makers zeggen wel dat winkels als Louis.de hem niet eerder gaan krijgen dan de mensen die Kickstarter hebben gebruikt.

Zolang hij er eind volgende week maar is, dan vertrek ik 3 weken op vakantie met de motor :]

Ik hoop het voor je!

Vandaag nog even getest met een opgeslagen route en dan geen dataverbinding. De eerste test was nog geen succes. Zelfs toen ik exact op de route zat, werd de weg niet getoond en kreeg ik geen goede instructie. Moet het nog eens uitgebreider proberen.

Ik hoop dat de mounts ook snel beschikbaar zijn, op mijn motorscooter wil ik 'm aan de spiegel hangen. Had 'm nu op de terugweg van de Triumph-importeur via de universele mount aan de spiegel (op het laagste deel waar het rubber over de moeren zit) en dan is de kijkhoek niet top.

Terug
Bovenaan Onderaan