Beeline GPS apparaat

Nee. Tracks zijn tracks en daar zitten geen afwijkingen in, mits goed gemaakt en goed geladen in TT, Garmin of welk ander navigatiekastje of software die daar goed mee om kan gaan. Rerouting moet uit staan, anders kan de navigatiesoftware er weer zijn eigen sausje overheen gooien. Maar dit is offtopic uiteraard, als de Beedinges de track gewoon weer oppakt is het goed uiteraard, maar dat leek jijzelf tegen te spreken een paar posts terug?
Dat klopt, maar je moet wel zelf even terug gaan naar de oorspronkelijke track
 
Hmmm.. vreemd. Als ik naar de Engelse site ga van Beeline en klik op een link, dan wordt ik doorverwezen naar een website van een Nederlandse distributeur/webshop/iets van dat maar zie alleen dat ding als fietsnavigatie. Terwijl de Engelse site ook tekst en uitleg heeft voor de motorfiets. Wel apart trouwens....

Was benieuwd wat dat ding kost. Gevonden!!! Gewoon op de Engelse site blijven :t
 
Heb de Beeline Moto nu al een week in gebruik en het werkt gewoon. Is wel enoooooorm wennen in vergelijking met een traditionele GPS.
De Beeline doet dus wat hij belooft maar ik moet toegeven dat het niet echt mijn ding is. Denk dat ik nogal snel ga overschakelen naar een deftige motor GPS van Tomtom of Garmin...
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Heb de Beeline Moto nu al een week in gebruik en het werkt gewoon. Is wel enoooooorm wennen in vergelijking met een traditionele GPS.
De Beeline doet dus wat hij belooft maar ik moet toegeven dat het niet echt mijn ding is. Denk dat ik nogal snel ga overschakelen naar een deftige motor GPS van Tomtom of Garmin...

Laat weten als hij voor een prijsje weg gaat toevallig...
Ik ben aan het twijfelen om eentje te kopen...
 
Wist niet dat er een topic over was, bij deze mijn bijdrage. Ik gebruik de Beeline naar volle tevredenheid op mijn motorscooter. Voor 5 tientjes overgenomen van marktplaats. Met name de compactheid is fijn en het inladen van Gpx routes. Ik kan het iedereen aanraden. Mijn accu gaat bij constant gebruik 4.5 uur mee.
 
Wist niet dat er een topic over was, bij deze mijn bijdrage. Ik gebruik de Beeline naar volle tevredenheid op mijn motorscooter. Voor 5 tientjes overgenomen van marktplaats. Met name de compactheid is fijn en het inladen van Gpx routes. Ik kan het iedereen aanraden. Mijn accu gaat bij constant gebruik 4.5 uur mee.
4,5 uur maar, dat klinkt als heel weinig. Ik heb er 3.000 kilometer mee gereden in Zwitserland in een week tijd. Kon makkelijk 2 dagen rijden zonder opladen. Mijn telefoon zijn batterij gaat sneller naar beneden dan de Beeline 😉.

Al met al wel een super apparaatje. Tuurlijk zorgt enkel navigeren op een pijl af en toe ervoor dat je een verkeerd pad inslaat, maar dat maakt het ook avontuurlijk. Zeker in Zwitserland was het absoluut geen straf om even te stoppen om de route op mn telefoon bekijken (en de omgeving).

Volgens de app heb ik er nu bijna 16.000 kilometer opzitten, bevalt nog steeds prima.
 
Ik heb ook een Beeline (moto, van de kickstarter nog). En het is een prima apparaatje, als ik een keer moet navigeren is het op zich helemaal prima.

Het grootste gemis is echter een klein notificatie geluidje zodat je, zonder te kijken, weet dat je iets moet doen. Dus stel je hebt al lang gezien dat je straks rechtsaf moet, dan zou het mooi zijn als ie een -ploink- geeft wanneer het bijna zo ver is. Nu moet ik de hele tijd naar het apparaatje zitten te kijken en dat voelt toch wat minder lekker.
 
Bekijk bijlage 15460002 weken terug gekocht voor een weekend Moezel, geweldig apparaat welke lang meegaat op zijn accu.
De telefoon gebruik je voor het navigeren en instellen. Zodra je deze uit zet blijft de app actief voor het navigeren.
Doordat het scherm op je telefoon niet aan staat gebruikt het zeer weinig energie uit je batterij.
Rerouting berekenen gaat snel. Met GPX bestanden werkt rerouting niet en dien je terug te rijden naar je verkeerde afslag.

Als met al erg blij mee en hij ziet er goed uit. Neemt weinig ruimte in...

Je hoeft niet perse terug te rijden. Als je op de onderste knop, gaat hij herberekenen. Werkt bij prime.
zie : Using and understanding auto rerouting for Beeline Moto

Op een naked fiets, vindt ik het mooi dat je niet met zo'n grote navigatie rond rijd.
Ook voor op de fiets, vindt ik hem prefect. Zelf mijn vrouw gebruikt hem regelmatig op haar elektrische fiets.
 
Vraagje...wat is het verschil tussen de Beeline Velo en de Moto?
Je kunt toch in de app kiezen voor fiets of motor?
 
Je hoeft niet perse terug te rijden. Als je op de onderste knop, gaat hij herberekenen. Werkt bij prime.
zie : Using and understanding auto rerouting for Beeline Moto

Op een naked fiets, vindt ik het mooi dat je niet met zo'n grote navigatie rond rijd.
Ook voor op de fiets, vindt ik hem prefect. Zelf mijn vrouw gebruikt hem regelmatig op haar elektrische fiets.
Dat vind ik ook. Het zijn allemaal grote apparaten, vooral op een compacte motor geen gezicht. Rerouting werkt niet met GPX bestanden. Normale routes gaan automatisch rerouten als dat aan staan.

de moto kan je op velo zetten maar de velo niet op moto in de app. Snap het verschil verder ook niet
 
Dat vind ik ook. Het zijn allemaal grote apparaten, vooral op een compacte motor geen gezicht. Rerouting werkt niet met GPX bestanden. Normale routes gaan automatisch rerouten als dat aan staan.

de moto kan je op velo zetten maar de velo niet op moto in de app. Snap het verschil verder ook niet

Bij mij ging het rerouten prima met de gpx files.

De velo is specifiek voor de fiets, en geeft volgens mij geen afslagen aan, wat de moto versie wel doet.
De moto kan je ook voor de fiets gebruiken.
 
Yep.. zie bovenstaande. Voor mij werkt het prima. Lekker klein en licht en hij laadt gewoon eens in de 30 uur thuis, waardoor ik gewoon op alle vier de motoren een houdertje heb waar ik hem op kan gebruiken. Geen gedoe met installeren en zo.

Enige minpunt is dat je een beetje moet trucen als je zowel tolwegen als veerpunten als snelwegen wilt vermijden. En dat het apparaatje zo klein en licht is dat ik bang ben dat ik het vandaag of morgen ergens neerleg en het niet meer terug kan vinden. :+
Hallo,
Ik sta ook op het punt om een Beeline aan te schaffen om mijn Zumo 660 te vervangen. De app heb ik al op mijn Android telefoon staan en ik kan maar 1 keuze aanvinken van de 3. Vermijd snelweg of tolweg of veerpont, niet alle 3.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
 
Inmiddels de Beeline in bezit. Nog niet met het apparaatje zelf gereden, wel met de app in de auto. Ben benieuwd
 
Wat gespeeld met de Beeline.
Ik heb het apparaatje niet, maar de (gratis) smartphone app laat precies hetzelfde displaytje zien, zodat je de werking kan evalueren zonder geld uit te geven.
Ben er niet stuk van.
De pijl zelf draait als het te laat is, je moet op de stip en de afstand countdown letten. In drukke stedelijke omgeving moet je het display scherp in de gaten houden, en dat gaat erg ten koste van ogen op de weg.
Een klassiek map-display geeft je een veel beter overzicht van wat je verwachten kan. Nog afgezien van flits en file waarschuwingen.
De simpele presentatie zorgt ervoor dat je juist *meer* moet kijken.
Voor rustige vakantie ritten in mooie natuur zal het beter werken, de "compass mode" kan dan ook leuk zijn.
Ook de route keuzes (op mijn ww route) zijn soms een beetje vreemd. Zonder map is niet te zien of er alternatieven zijn.
Leuk idee - is het net niet.
 
Wat gespeeld met de Beeline.
Ik heb het apparaatje niet, maar de (gratis) smartphone app laat precies hetzelfde displaytje zien, zodat je de werking kan evalueren zonder geld uit te geven.
Ben er niet stuk van.
De pijl zelf draait als het te laat is, je moet op de stip en de afstand countdown letten. In drukke stedelijke omgeving moet je het display scherp in de gaten houden, en dat gaat erg ten koste van ogen op de weg.
Een klassiek map-display geeft je een veel beter overzicht van wat je verwachten kan. Nog afgezien van flits en file waarschuwingen.
De simpele presentatie zorgt ervoor dat je juist *meer* moet kijken.
Voor rustige vakantie ritten in mooie natuur zal het beter werken, de "compass mode" kan dan ook leuk zijn.
Ook de route keuzes (op mijn ww route) zijn soms een beetje vreemd. Zonder map is niet te zien of er alternatieven zijn.
Leuk idee - is het net niet.
Het is waarschijnlijk hetzelfde idee als die ouderwetse gps-en met stipjes en pijlen, voor off-road.
Dat was voor het display tijdperk. En dan praat je over 30 jaar terug.

Is dus niets nieuws, maar een oud iets in een nieuw jasje gieten.
 
Wat gespeeld met de Beeline.
Ik heb het apparaatje niet, maar de (gratis) smartphone app laat precies hetzelfde displaytje zien, zodat je de werking kan evalueren zonder geld uit te geven.
Ben er niet stuk van.
De pijl zelf draait als het te laat is, je moet op de stip en de afstand countdown letten. In drukke stedelijke omgeving moet je het display scherp in de gaten houden, en dat gaat erg ten koste van ogen op de weg.
Een klassiek map-display geeft je een veel beter overzicht van wat je verwachten kan. Nog afgezien van flits en file waarschuwingen.
De simpele presentatie zorgt ervoor dat je juist *meer* moet kijken.
Voor rustige vakantie ritten in mooie natuur zal het beter werken, de "compass mode" kan dan ook leuk zijn.
Ook de route keuzes (op mijn ww route) zijn soms een beetje vreemd. Zonder map is niet te zien of er alternatieven zijn.
Leuk idee - is het net niet.
Bij mij gaat de pijl wel op tijd dus dat is het probleem op zich niet. Alleen wat je zegt, in stedelijke omgeving moet je veel kijken wanneer je precies af moet slaan etc (eigenlijk overal, het exacte moment). Vandaar dat ik een notificatie geluidje wel echt mis (of piepjes die aftellen). Je kunt best snel zien op het apparaat wat de eerstvolgende actie moet zijn, dat is prima. Maar de timing bepalen, dat is lastig.. Terwijl je juist op de motor meer je ogen op de weg wilt houden.
Ook op de snelweg wil je natuurlijk niet je afslag missen, tuurlijk kun je ongeveer km's bekijken en bijhouden. Maar dat stukje heeft toch altijd net even meer aandacht nodig dan nuttig voelt.
 
Wat gespeeld met de Beeline.
Ik heb het apparaatje niet, maar de (gratis) smartphone app laat precies hetzelfde displaytje zien, zodat je de werking kan evalueren zonder geld uit te geven.
Ben er niet stuk van.
De pijl zelf draait als het te laat is, je moet op de stip en de afstand countdown letten.
Vandaag hetzelfde gedaan...
Vanaf mijn werk de app aangezet en eens gekeken of en hoe hij werkt.
Ik hoop inderdaad dat het apparaatje sneller werkt qua pijl dan nu via de app.
Hij geeft bv aan...na 1,5km rechts en dan blijft de pijl 1,5km rechtdoor wijzen en als je al bij de afslag bent, draait hij ineens naar rechts...
Zou fijn zijn als hij dat wat glooiender zou doen.
Verder hou ik erg van de simpele uitvoering en ben ik nog steeds van plan er eentje aan te schaffen.

Alleen jammer van het grote prijsverschil tussen de velo en de moto.
Zoveel verschil kan er toch niet in zitten.
 
Vandaag toch de eerste rit met de Beeline gereden. Was wat fris maar wel droog. Ik had even snel een route in de Beeline app gemaakt. Op 2 kleine foutjes is de planning na, ging het eigenlijk heel makkelijk. Was een leuke route, met voor de test wat bekende stukken erin. Hij geeft het goed aan en je gaat steeds minder vaak naar het schermpje kijken. Minder dan dat ik op mijn Zumo zou doen. Duidelijk scherm ook, zelfs met de zon er vol op. Het zal nog wel wat wennen zijn, maar na deze rit heb ik er wel vertrouwen in. Ik heb nog een test klaargezet. Een geïmporteerde GPX route van Kürviger. Misschien van de week even rijden en dan zal het vele malen duidelijker zijn of het echt wat is. To be continued.
 
Ik volg graag. Het minimalistisch design spreekt me aan. Vind het helemaal niks om m'n telefoon aan m'n stuur te monteren als GPS. Ooit wel een Garmin gehad die tiptop was maar voor de keren dat ik nu een GPS gebruik mag het ook wel wat goedkoper. Strakjes eens de app installeren.
 
Mij spreekt dat minimalistische design ook aan, was erg benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben. Tegelijk ben ik helemaal niet in de markt voor een navigatieapparaat, maar heb uit nieuwsgierigheid toch even de app getest.

Ik vind het een leuk concept, maar had toch wat issues tijdens gebruik. En dan vooral op de snelweg. Ik denk dat het daar simpelweg niet voor is gemaakt.
Bijv. op de ring A10, komende vanaf de Coentunnel moet je aan het einde richting Den Haag of Utrecht kiezen. In beide richtingen volg je een bocht van zo'n 90 graden. De Beeline geeft dan vrolijk een stipje en pijl recht naar voren aan, dat geeft dus weinig info over de te rijden richting. Als ik de situatie niet zou kennen had ik 50% kans op de juiste richting gehad.
Zo ook op de A6 vanaf Almere, richting Adam. De aansluiting met de A1 werd helemaal niet als kruispunt of afslag gezien, alleen een afstandsaanduiding die zei dat er 5km verderop een afslag volgde. Je moet daar toch echt kiezen tussen ri. Hengelo of Amsterdam. Wat de Beeline als "weg volgen" ziet is dan een raadsel.

Ook met een snel GPX testje ging het wat moeizaam. 1 vd punten stond kennelijk net een paar meter naast de weg, dus toen ik daar voorbij reed bleef de pijl naar achteren wijzen. Pas als je het volgende tussenpunt passeert pakt ie de route weer op (als die niet ook toevallig net naast de weg ligt)

Dat eerste is waarschijnlijk niet waar dit apparaat voor bedoeld is (snelweg ipv kronkelroutes), en het GPX issue is waarschijnlijk op te lossen door her te berekenen op een andere kaart maar het is wel weer een extra stap.

Kortom, ik zou er nog niet direct op vertrouwen. Je moet goed weten wat de limitaties van het apparaat zijn, en misschien niet in stedelijke omgeving willen rijden (wat natuurlijk sowieso niet aan te bevelen is ;) ). En het kan zijn dat het apparaat zelf op details anders werkt dan de app.

(Momenteel gebruik ik de Osmand app op de telefoon, en hiervoor had ik een Tomtom rider 40, kort een Vio en daarvoor een Zumo 550.)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan