Beeline GPS apparaat

Ik heb er vorige week 1 gekocht. Ik was snel gewend en had niet het gevoel dat ik iets mis.
De aanwijzingen zijn logisch en werken goed.
Uiteindelijk wil je van A naar B en af en toe een route rijden. En daar is hij prima toe in staat.
Een aanrader
 
@InKeesOfEmergency heeft net m'n kapotte Beeline opgehaald. Ik heb nog geen tijd/zin gehad om ernaar te kijken en zie dat op korte termijn ook niet gebeuren dus ik wens 'm er veel succes mee. })

In ander nieuws heb ik een tijdje geleden een Ali steun op m'n Versys-X 300 geschroefd, waar het scherm dan weer op moet (maar zelfs dat komt er niet erg van...). Daar had ik ook een elastiekjessteun opgezet maar nog niet echt mee gereden. Niet echt een foto van maar het is te zien op m'n TRG foto van zojuist.
Net even naar de bouwmarkt geweest. Even flink te hoog in toeren gedraaid maar 0 last van tollen gehad. Het lijkt er dus op dat de originele steun de trillingen van een hoogtoerige motorfiets voldoende dempt om dat tegen te gaan. :t

Op de ZRX gaat het trouwens met de rammount wel goed, behalve als ik 'm tot in het belachelijke doortrek... mwoah, daar kan ik mee leven. ;)
 
Zo nu en dan heb ik nog wel eens ruzie met de Beeline. Twee kruispunten kort achter elkaar is nog wel eens rottig. Vandaag een groot kruispunt waar die aangaf dat ik op 115 m rechtsaf moest. Was dus het kleinere kruispunt er achter die ik door een bult in de weg nog niet gad gezien.

(Het metershoge HBM waar ik moest zijn viel me ook niet op)

Screenshot_20220110-181828.png


Ook bij een dubbele rotonde een tijdje terug was het lastig want geen idee hoe de Beeline telt.

Screenshot_20220110-182112.png


db
 
Ja dat kan soms lastig zijn, al moet ik wel zeggen dat ik langzaamaan al handiger wordt in het inschatten van die 125m.
 
Zo nu en dan heb ik nog wel eens ruzie met de Beeline. Twee kruispunten kort achter elkaar is nog wel eens rottig. Vandaag een groot kruispunt waar die aangaf dat ik op 115 m rechtsaf moest. Was dus het kleinere kruispunt er achter die ik door een bult in de weg nog niet gad gezien.

(Het metershoge HBM waar ik moest zijn viel me ook niet op)

Bekijk bijlage 1714514

Herkenbaar wel. Maar zo kom je nog eens ergens! En die bocht(en) van de coenecoop brug zijn wel lekker op de motor….

Kruisje is ergens HBM volgens mij.
0A24CB04-50D3-426E-B823-FBA57753A1E1.jpeg
 
Zo nu en dan heb ik nog wel eens ruzie met de Beeline. Twee kruispunten kort achter elkaar is nog wel eens rottig. Vandaag een groot kruispunt waar die aangaf dat ik op 115 m rechtsaf moest. Was dus het kleinere kruispunt er achter die ik door een bult in de weg nog niet gad gezien.

(Het metershoge HBM waar ik moest zijn viel me ook niet op)

Bekijk bijlage 1714514

Ook bij een dubbele rotonde een tijdje terug was het lastig want geen idee hoe de Beeline telt.

Bekijk bijlage 1714515

db
Dat nieuwe pand van HBM is toch niet echt te missen volgens mij... Los van dat ik er elke dag langs rij op weg naar mijn werk.
Maar is dat al in gebruik dan? Foto van @-Tinne- is ergens anders dan het kaartje van Dirtbag. Dacht dat die nieuwe locatie alleen webshop magazijn zou worden?
 
Geen idee. Oud pand? Nieuw pand?

Was wel duidelijk dat ze inspiratie hebben opgedaan uit de middeleeuwen. Slotgracht er omheen. Alleen de ophaalbrug miste.

db
 
Als jouw kaartje klopt, dat is het het net nieuw gebouwde pand waar je bent geweest. De winkel & magazijn staat/stond onderaan de Coenecoop, de foto die @-Tinne- stuurde.
 
Maakt allemaal niet uit, die bochten zijn lekker op de motor. Die hele flauwe langs het weegje daar trouwens ook. 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Een vraagje mbt die foto. In die bocht links onder in de hoek zat heel vroeger Britisch Leyland en later Engelvaart trikot. Is dat nu onbebouwd of zit er een ander bedrijf tegenwoordig? Ik vraag dit omdat ik vroeger bij Engelvaart gewerkt heb, 17 jaar geleden. Ben benieuwd wat er nu zit.
 
Een vraagje mbt die foto. In die bocht links onder in de hoek zat heel vroeger Britisch Leyland en later Engelvaart trikot. Is dat nu onbebouwd of zit er een ander bedrijf tegenwoordig? Ik vraag dit omdat ik vroeger bij Engelvaart gewerkt heb, 17 jaar geleden. Ben benieuwd wat er nu zit.

Onbebouwd nog (alles plat). Heeft een tijd GGD teststraat gezeten en daarvoor zelf even een festivalterrein geweest.

1641926535181.jpeg
 
Bedankt voor je info en foto. Leuk om te zien. Alleen het toegangshek staat er nog zo te zien.
 
Gisteren teruggekomen van een 6 daagse door de Alpen van 3600 km, met alleen de Beeline. Hierbij een korte review.

Ik heb bakken ervaring met normale motor navigatie; Garmin én Tomtom, maar ik ga nooit meer terug. In al die KM’s ben ik slechts 3x fout gereden, waarvan twee keer na 100m keren weer op de goede route. Mijn eigen foutjes, zat niet op te letten. Ik weet zeker dat dit ook gebeurd was met een Tomtom.
De andere keer was op de snelweg met twee afslagen erg dicht achter elkaar. Lastig om dan de afstand te schatten. Kostte me ook slechts 3 minuten om weer op het goede pad te komen.

Wat verder opviel:
  • Als de zon op het scherm valt, lijken de symbolen alleen maar sterker te reflecteren, waardoor het scherm nog beter zichtbaar wordt.
  • LCD achtergrond verlichting gaat aan/uit op tijd, niet op licht. Tunnels dus even slecht zicht
  • Gisteren 10 uur lang in moezon regen door Duitsland teruggereden en ik kan zeggen; hij is waterdicht.

Ik geef het ding een 9/10, zeker de beste koop van het afgelopen jaar!
Je kan dus rustig op vakantie met dit apparaat.
Bedankt voor deze recentie. Kan je me vertellen met welk programma/app/site je de routes in elkaar hebt geknutseld? Ik ben niet zo kapot van de Beeline-app, dat werkt gewoon niet zo handig. Ik heb wat expirementen gedaan om met kurviger en routeyou GPX bestanden te maken, die ik dan naar Beeline ge-upload heb. Maar als gezegd, nog niet 100% tevreden. Ben benieuwd naar jouw ervaring.
 
Ik heb wat expirementen gedaan om met kurviger en routeyou GPX bestanden te maken, die ik dan naar Beeline ge-upload heb. Maar als gezegd, nog niet 100% tevreden.
Kurviger heeft meerdere opties voor het formaat waarin je exporteert. Het maakt nogal wat uit welke je kiest. Ik kies zelf voor 'Track' met veel 'ondersteuningspunten'. Dat geeft mooie routes en wordt netjes geïmporteerd door Beeline. Heeft mij al een paar hele mooie ritten opgeleverd.

Maar misschien vind jij de routes van Kurviger minder?
 
Bedankt voor deze recentie. Kan je me vertellen met welk programma/app/site je de routes in elkaar hebt geknutseld? Ik ben niet zo kapot van de Beeline-app, dat werkt gewoon niet zo handig. Ik heb wat expirementen gedaan om met kurviger en routeyou GPX bestanden te maken, die ik dan naar Beeline ge-upload heb. Maar als gezegd, nog niet 100% tevreden. Ben benieuwd naar jouw ervaring.
Ik deed het onderweg wel gewoon met de beeline app, maar ik moet daarbij zeggen dat mijn maatje ernaast zat met google maps op zijn telefoon. Dat maakte het wat makkelijker.
Thuis gebruik ik nu ook gewoon de Beeline app, en als ik een ritje van iemand krijg in GPX, dan upload ik die gewoon. GPX importeren is een makkie (zoals je wellicht al weet).
Zoek gewoon iets dat goed werk voor jezelf zou ik zeggen.
 
Dank je, pippen. Importeren gaat prima. Ik loop er soms tegenaan dat de eerder genoemde apps (vb Routeyou) je weleens over een fietspad laat rijden of een verbodsbord (bv alleen bestemmingsverkeer) niet kent. Inderdaad, met Google Maps ernaast gaat het bijna altijd goed.
Goede tip over de ''ondersteuningspunten'' van mhe.
Nu wachten op iets beter weer en testen maar!
 
Goedemorgen, ik overweeg ook om een beeline aan te schaffen. Het groepje waar ik altijd mee ga rijden is lekker van het ff op de kaart kijken en dan beetje op de gok de goede kant op gaan😅 dus lijkt me een handig hulpmiddel.
Ik vroeg me af hoe geeft de beeline een rotonde aan? Als je bijvoorbeeld de derde afrit moet hebben?
En als ik het goed begrijp (sorry ben een leek op dit gebied) kan je dus bijvoorbeeld een route die iemand al gemaakt heeft gewoon via de app gebruiken dan?
 
Goedemorgen, ik overweeg ook om een beeline aan te schaffen. Het groepje waar ik altijd mee ga rijden is lekker van het ff op de kaart kijken en dan beetje op de gok de goede kant op gaan😅 dus lijkt me een handig hulpmiddel.
Ik vroeg me af hoe geeft de beeline een rotonde aan? Als je bijvoorbeeld de derde afrit moet hebben?
En als ik het goed begrijp (sorry ben een leek op dit gebied) kan je dus bijvoorbeeld een route die iemand al gemaakt heeft gewoon via de app gebruiken dan?
Je aanname is juist: een route van iemand anders uploaden in de Beeline app is super gemakkelijk.

De Beeline laat je een cirkel zien met daarin een cijfer.
De 3e of 4e afslag geeft ie dus aan met een 3 of 4 in dat cirkeltje.

9ECEBFC0-9E61-4B85-8017-02EE688C5115.jpeg


Hier zie je dat je over 3,8 km de (Engelse!!!) rotonde bij de 3e afslag moet verlaten.
Dus “driekwart”, en omdat dit een rotonde in Engeland is, naar rechts afbuigen.
 
Je aanname is juist: een route van iemand anders uploaden in de Beeline app is super gemakkelijk.

De Beeline laat je een cirkel zien met daarin een cijfer.
De 3e of 4e afslag geeft ie dus aan met een 3 of 4 in dat cirkeltje.

Bekijk bijlage 1716505

Hier zie je dat je over 3,8 km de (Engelse!!!) rotonde bij de 3e afslag moet verlaten.
Dus “driekwart”, en omdat dit een rotonde in Engeland is, naar rechts afbuigen.
Aha duidelijk! Bedankt voor je snelle reactie 👍
Maar uh een rotonde in Engeland verlaat je toch links? 😉
 
Aha duidelijk! Bedankt voor je snelle reactie 👍
Maar uh een rotonde in Engeland verlaat je toch links? 😉
Indeed zet je je linker knippert aan om daar de rotonde te verlaten.
Maar op hun roadmap is;
3e afslag <=> naar rechts.
In de rechts rijdende wereld geldt;
3e afslag <=> naar links.

Of praten we nu langs mekaar heen?
 
Indeed zet je je linker knippert aan om daar de rotonde te verlaten.
Maar op hun roadmap is;
3e afslag <=> naar rechts.
In de rechts rijdende wereld geldt;
3e afslag <=> naar links.

Of praten we nu langs mekaar heen?
Haha denk dat we het anders bekijken. Ik zou zeggen als ik t plaatje zie, derde afrit op de rotonde verlaat je rechtsaf dus daarom dat stipje op de rechterkant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan