Beeline GPS apparaat

Goedemorgen, ik overweeg ook om een beeline aan te schaffen. Het groepje waar ik altijd mee ga rijden is lekker van het ff op de kaart kijken en dan beetje op de gok de goede kant op gaan😅 dus lijkt me een handig hulpmiddel.
Ik vroeg me af hoe geeft de beeline een rotonde aan? Als je bijvoorbeeld de derde afrit moet hebben?
En als ik het goed begrijp (sorry ben een leek op dit gebied) kan je dus bijvoorbeeld een route die iemand al gemaakt heeft gewoon via de app gebruiken dan?

Als je de navigatie logica wilt testen kun je de app al op de telefoon installeren en gebruiken (in de auto) Daar zijn geen kosten aan verbonden behalve wat je lulijzer toch al kost aan data en stroom.

db
 
Vraag aan diegene die al langere tijd met de Beeline rondrijden, en die ook ervaring hebben met andere navigatiesystemen zoals TomTom ; bevalt deze nog steeds,en zouden jullie deze aanraden als een goed navigatiesysteem ?En dan doel ik op plezierritjes.

Zit zelf ook te denken aan een navigatiesysteem voor op de motor.De eenvoud van de Beeline spreekt mij erg aan,aan de andere kant, de mooie schermen van het TomTom systeem spreken mij ook wel aan .Maar die zijn weer zo groot, en de Beeline zou ik nog mooi onder het kuipje van mijn motor kunnen wegwerken.
 
Vandaag voor het eerst een klein ritje gemaakt met de Beeline, en dat was meteen al een beetje frustrerend.
Ik had even snel een route in elkaar gedraaid van hier in Obdam naar mn ouders in Alkmaar, en al bij het eerste waypoint ging ik de mist in, de beeline had niet opgemerkt dat ik erlangs gereden was.
Toen maar even gestopt en een route gewoon door de app laten berekenen, maar ook daarin was de boel een aantal keer, traag, aan het rerouten.
Op de terugweg de app maar op kompas gezet, en mn standaard route naar huis gereden.
Analyse van de gereden routes brengt aan het licht dat de gps best een aantal keer een eindje naast de eigenlijk gereden route zit.
Nou weet ik dat de gps van mn iphone 7 wel vaker last heeft van een beetje drift, maar hebben meer mensen hier toevallig ervaring mee?
Word het tijd voor een nieuwe(re) telefoon?
 
Word het tijd voor een nieuwe(re) telefoon?
Ik vrees het wel voor je. Ik had een Sony XZ1 compact en heb die ook moeten vervangen. Heb nu een Pixel 4a en die doet het een stuk beter.

Een iphone 7 is ook best oud, ondersteunt misschien nog niet alle satellieten die boven ons hoofd hangen tegenwoordig.
 
Vraag aan diegene die al langere tijd met de Beeline rondrijden, en die ook ervaring hebben met andere navigatiesystemen zoals TomTom ; bevalt deze nog steeds,en zouden jullie deze aanraden als een goed navigatiesysteem ?En dan doel ik op plezierritjes.
Op de motor heb ik geen ervaring met andere systemen, in de auto wel. Een beeline is top voor als het allemaal niet al te spannend is. Ik heb er op afgelegen weggetjes hele leuke ritten mee gemaakt. Maar in de stad vind ik het minder, zeker als er bochten vlak achter elkaar komen, je ziet de eerst volgende afslag, maar als twintig meter daarna alweer afgeslagen moet worden zie je dat niet aankomen. En dat kan wel eens mis gaan.
 
Ik heb op de motor altijd spul van Garmin gehad en na een tijdje met een telefoon als navi ook de beeline geprobeerd. Bovenstaand samen met de nodige weg opbrekingen waar je toch weer moet stoppen om op je telefoon uit te gaan zoeken hoe je eromheen komt, zijn de redenen geweest waarom ik mijn beeline weer verkocht heb. Ik kon er echt niet aan wennen. Een y-splitsing in een weg waarbij links en rechts nog een tijdje naast elkaar blijven lopen en vervolgens rechts buigt af naar rechts en daar sta je dan links bovenop het dijkje. Dit soort situaties zijn vaker gebeurd. 1 keer is niet erg maar na de derde ben je het wel zat. Ik ben dus te visueel waarschijnlijk om met deze Navi fijn te rijden. Het ontwerp daarentegen ….. super ! Vindt het nog altijd de mooiste !!
 
Een iphone 7 is ook best oud, ondersteunt misschien nog niet alle satellieten die boven ons hoofd hangen tegenwoordig.
De GPS-ondersteuning van een iPhone 4 was behoorlijk ruk, maar de latere modellen doen het prima. Zoveel verandert er nu ook weer niet op navgatie-gebied... Je hebt nu wel Galileo, maar met alleen GPS kun je nog prima de weg vinden (GLONASS kun je maar het beste vergeten, heeft geen meerwaarde). Mijn Garmin zumo is tien jaar ouder dan de iPhone 7, en kan nog prima de weg vinden.
 
Ik kon er echt niet aan wennen. Een y-splitsing in een weg waarbij links en rechts nog een tijdje naast elkaar blijven lopen en vervolgens rechts buigt af naar rechts en daar sta je dan links bovenop het dijkje.
Hoe lang is het geleden dat je dit overkwam? Met een update is er een nieuw element in het beeld bijgekomen voor voorsorteer acties, om aan te geven of links danwel rechts moet aanhouden. Moet al weer een aantal maanden geleden zijn dat ik dit voor het eerst zag.
 
Even terug gekeken in de berichten want ik heb hem hier verkocht :-) Ik heb hem eind oktober verkocht dus ergens in de die tijd ervoor. Exact weten doe ik het niet meer. De “problemen” in de stad, opbrekingen, niet altijd duidelijk waar je heen moet, dat waren de redenen voor mij. Ben weer terug naar alles op een mobiel, wel een rugged variant die tegen een stootje en nattigheid kan en dat bevalt me weer prima. Terug naar een tomtom of Garmin zal ik niet snel meer doen.
 
Hier nog steeds dé gelukkige koper... ik had meteen bij pairen een algemeen update.. dus die had jij nog niet gehad.. je hebt hem voor de update verkocht. :+
Dat weet ik zeker, haha
Blij dat jij er nog steeds blij mee bent. Heeft ie in ieder geval een goed nieuw baasje gevonden :-)
 
Ach zo spannend is Drenthe , Groningen, Friesland, en Overijssel niet...
Daar gebruik ik hem het meeste voor,.

Maar ook die keer even in Amsterdam in de auto, verliep het vrij goed moet ik zeggen.. Idd wel even een paar keer iets gemist, als het héél erg druk met (dwars)straten wordt.. Maar eigenlijk ook zo weer de goede kant op gestuurd. Voor de incidenteel ik in de randstad geraak met de motor... geen enkle probleem. Maar zou hem niet als hoofdmiddel gebruiken dáár , als je een bezorgddienst hébt...
 
hallo,
wij twijfelen om deze beeline aan te kopen om op ze scooters te plaatsen die worden verhuurd.
dus per gps moet 1 smartphone zijn aangesloten? mss domme vraag maar moet de smartphone gedurende de rit samen gehouden worden met de gps? of mag de smartphone ook thuis blijven en dient die dus enkel om rit te starten?
mvg
 
hallo,
wij twijfelen om deze beeline aan te kopen om op ze scooters te plaatsen die worden verhuurd.
dus per gps moet 1 smartphone zijn aangesloten? mss domme vraag maar moet de smartphone gedurende de rit samen gehouden worden met de gps? of mag de smartphone ook thuis blijven en dient die dus enkel om rit te starten?
mvg
Je kan de beeline haast beter zien als een extern beeldscherm voor je telefoon.

db
 
hallo,
wij twijfelen om deze beeline aan te kopen om op ze scooters te plaatsen die worden verhuurd.
dus per gps moet 1 smartphone zijn aangesloten? mss domme vraag maar moet de smartphone gedurende de rit samen gehouden worden met de gps? of mag de smartphone ook thuis blijven en dient die dus enkel om rit te starten?
mvg
De beeline is via Bluetooth verbonden met de smartphone dus deze moet inderdaad in de buurt blijven. Huurders zouden dus de Beeline app kunnen downloaden en het apparaat met hun eigen smartphone kunnen koppelen om hem te gebruiken.

Dat is op zich niet heel veel werk, alleen kan de Beeline wel maar met 1 telefoon gekoppeld zijn. Wanneer je met een nieuwe telefoon koppelt ‘vergeet’ hij de oude dus het is niet heel handig om 1 Beeline met meerdere mensen te delen…
 
De beeline is via Bluetooth verbonden met de smartphone dus deze moet inderdaad in de buurt blijven. Huurders zouden dus de Beeline app kunnen downloaden en het apparaat met hun eigen smartphone kunnen koppelen om hem te gebruiken.

Dat is op zich niet heel veel werk, alleen kan de Beeline wel maar met 1 telefoon gekoppeld zijn. Wanneer je met een nieuwe telefoon koppelt ‘vergeet’ hij de oude dus het is niet heel handig om 1 Beeline met meerdere mensen te delen…
Deze tekst vond ik online terug: Test: Beeline Moto navigatiesysteem voor motorrijders

Met de knopjes aan de zijkant kan tijdens de rit nog geschakeld worden naar verschillende 'dashboards'. Hier is tijd, afgelegde afstand, GPS snelheid en achtergrondverlichting in te zien. Daarnaast kan de rit ook gereden worden zonder dat de telefoon gekoppeld is. Wanneer de route geladen is in de Beeline, kan de bluetooth verbinding van de telefoon uit, of verbroken worden. Wat dan weer gunstig is voor de accuduur van de telefoon. Herberekenen van routes is dan echter niet meer mogelijk.

Hier wordt wel vermeld dat de Beeline zonder verbinding kan werken?
 
Deze tekst vond ik online terug: Test: Beeline Moto navigatiesysteem voor motorrijders

Met de knopjes aan de zijkant kan tijdens de rit nog geschakeld worden naar verschillende 'dashboards'. Hier is tijd, afgelegde afstand, GPS snelheid en achtergrondverlichting in te zien. Daarnaast kan de rit ook gereden worden zonder dat de telefoon gekoppeld is. Wanneer de route geladen is in de Beeline, kan de bluetooth verbinding van de telefoon uit, of verbroken worden. Wat dan weer gunstig is voor de accuduur van de telefoon. Herberekenen van routes is dan echter niet meer mogelijk.

Hier wordt wel vermeld dat de Beeline zonder verbinding kan werken?
Ik vermoed dat ze dit verkeerd vertaald hebben.
De Beeline MOET via Bluetooth verbonden blijven met de foon. Anders kan ie niks meer tonen.
Wat wel uitgeschakeld kan worden is de internetverbinding.
Je kunt je foon in vliegtuig modus zetten, Bluetooth aan,
en de Beeline toont je de voorgeprogrammeerde route.
En als je dan van de route afwijkt, dan laat Beeline dat onmiddellijk zien dmv de pijl die dan niet meer dik/vol is, maar leeg/dun.
Kweet effe niet hoe ik die pijl beter kan omschrijven. Maar die gaat dan als kompas werken om je in de richting van de route terug te leiden.
 
Deze tekst vond ik online terug: Test: Beeline Moto navigatiesysteem voor motorrijders

Met de knopjes aan de zijkant kan tijdens de rit nog geschakeld worden naar verschillende 'dashboards'. Hier is tijd, afgelegde afstand, GPS snelheid en achtergrondverlichting in te zien. Daarnaast kan de rit ook gereden worden zonder dat de telefoon gekoppeld is. Wanneer de route geladen is in de Beeline, kan de bluetooth verbinding van de telefoon uit, of verbroken worden. Wat dan weer gunstig is voor de accuduur van de telefoon. Herberekenen van routes is dan echter niet meer mogelijk.

Hier wordt wel vermeld dat de Beeline zonder verbinding kan werken?
Sja. Het zal er vast wel staan, mijn ervaring is anders. Zoals @Jenkins ook al schreef, de telefoon doet de navigatie. Beeline geeft alleen weer.
 
In navolging op @Dirtbag heb ik bij Ali deze glaasjes besteld, in 42mm.

Lijken prima te passen. Jen heeft 'm er vanmiddag al opgezet, die van mij doe ik binnenkort. :)
PXL_20220212_131251393.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan