Beeline GPS apparaat

Heb die gele knop bovenop weer ingedrukt,en hij doet het weer! Gek ding.8)7

20220424_144235.jpg
 
Klopt, maar de Beeline app gebruikt de GPS ontvanger van de telefoon. Als die een slechte ontvangst heeft wordt de locatiebepaling onnauwkeurig. Hoe meer satellieten de GPS ontvanger ziet, des te nauwkeuriger. Zover ik weet heeft de Beeline zelf geen GPS ontvanger. Vandaar dat de accu zolang mee gaat.
Nu ik me zo bedenk, ik heb al meerdere malen mijn telefoon voor navigatie gebruikt in de auto, en dan had ik daar nooit dit soort problemen mee, dus ik denk dat het dan toch niet aan de telefoon ligt?
 
Nu ik me zo bedenk, ik heb al meerdere malen mijn telefoon voor navigatie gebruikt in de auto, en dan had ik daar nooit dit soort problemen mee, dus ik denk dat het dan toch niet aan de telefoon ligt?
Inderdaad; dan moet het aan jouw Beeline liggen.
Het feit dat ie zoveel rare storingen laat zien doet die aanname bevestigen.
 
Die storingen zijn pas sinds vandaag,die had ik vorige week nog niet..Zal het ding morgen naar mijn werk op de fiets eens testen, kijken hoe dat gaat.
 
Nu ik me zo bedenk, ik heb al meerdere malen mijn telefoon voor navigatie gebruikt in de auto, en dan had ik daar nooit dit soort problemen mee, dus ik denk dat het dan toch niet aan de telefoon ligt?
Voor GPS-ontvangst is de positionering van de ontvanger ook relevant. Bij gebruik in jouw auto plaats je je GSM waarschijnlijk aan (of in elk geval in de directe nabijheid van) je autoruit hetgeen gunstig is voor de ontvangst. Als je dat dan vergelijkt met gebruik van de Beeline waarbij je telefoon diep in een jaszak of bijvoorbeeld buddy (puur als voorbeelden) zit kun je jouw conclusie mijns inziens nog niet trekken…

Daarvoor zou je eventueel het gebruik van de Beeline-app (dus niet de fysieke Beeline, dit is in feite slechts een extern display) direct na een andere navigatie-app kunnen testen. Dus in beide gevallen de telefoon op dezelfde positie en overige omstandigheden ook zoveel mogelijk gelijk. Als er dan significante verschillen zijn dan zou ik concluderen dat het inderdaad aan de Beeline-app ligt. Maar als er geen verschil merkbaar is zou ik eens gaan experimenteren met de (opberg)plaats van je GSM bij gebruik op de motor.
 
Goedendag allemaal,

Ik heb (mede naar aanleiding van de verschillende comments in dit topic) vorige week een Beeline gekocht.
Daags daarna ben ik meteen drie nachtjes op pad gegaan.
Vanuit Noord Holland naar Friesland, Groningen en een stukje Duitsland ... in totaal 53 POI's aangedaan.
En mijn conclusie; top apparaatje.

Ik heb ervaring met zowel TomTom als Garmin (alsmede enkele mindere merken) op zowel motor auto als vrachtwagen over de laatste tien a twintig jaar ... ooit begonnen met een Nokia Navigator haha!
Dus moet zeggen dat het wel even wennen is om louter en alleen af te moeten gaan op één enkele aanwijzing, zonder enig idee van de omgeving / situatie ter plekke te hebben vanwege het gebrek aan kaart cq overzicht.
Enige moment dat het (over 851km) wat minder ging was in de stad, dat ging zo nu en dan niet lekker.
Echter; je rijd motor, je komt er evengoed wel ... alleen een voetganger is flexibeler toch?

Reden voor deze posting is in eerste instantie om eenieder te bedanken voor de nodige ervaringen / informatie.
En ook om een positieve review achter te laten voor mogelijke "nog niet" Beeliners.
Ik heb de stickypad overigens tussen de tellers op het dashboard geplaatst, en kan bij deze bevestigen dat de mount zelfs na intensief slecht (en soms onverhard) wegdek nog muurvast zit :t
 
Mijn Beeline heeft het weer begeven...Na een korte testrit vandaag weer hetzelfde euvel..Helaas ben ik de bon kwijt, en een kwitantie downloaden van de site waar ik hem gekocht heb zit er niet in,dus omruilen gaat niet lukken..
 
Mijn Beeline heeft het weer begeven...Na een korte testrit vandaag weer hetzelfde euvel..Helaas ben ik de bon kwijt, en een kwitantie downloaden van de site waar ik hem gekocht heb zit er niet in,dus omruilen gaat niet lukken..
Misschien aanmelden met het serienummer?
 
Misschien aanmelden met het serienummer?
Zal ik morgen eens proberen..Wat mij tegenvalt is dat een site als louis.nl het doet voorkomen datj je achteraf facturen kunt downloaden ,terwijl de link naar facturen in werkelijkheid niks anders is dan een link naar je orderhistory..
 
Zal ik morgen eens proberen..Wat mij tegenvalt is dat een site als louis.nl het doet voorkomen datj je achteraf facturen kunt downloaden ,terwijl de link naar facturen in werkelijkheid niks anders is dan een link naar je orderhistory..
Maar daar staat je factuurnummer toch bij?
Kun je je dus gewoon mee melden bij Louis.
 
Zal ik morgen eens proberen..Wat mij tegenvalt is dat een site als louis.nl het doet voorkomen datj je achteraf facturen kunt downloaden ,terwijl de link naar facturen in werkelijkheid niks anders is dan een link naar je orderhistory..
Dan heb je niet goed gekeken.
Hier een skriensjotje van iets wat ik daar online besteld heb.
2A1983B2-73CA-4AB3-9FAB-3A96CB84F181.jpeg


Factuurnummer, datum, artikelnummer… Alles.
 
Dan heb je niet goed gekeken.
Hier een skriensjotje van iets wat ik daar online besteld heb.
Bekijk bijlage 1755724

Factuurnummer, datum, artikelnummer… Alles.
Die pagina ken ik, maar laat nu maar zien waar ik de factuur kan downloaden. Op sites zoals bol.com of nr1motor.nl kan ik wel facturen inzien en downloaden. Deze pagina laat alleen maar gegevens over de factuur zien. En bij retourneren willen ze een factuur hebben.
 
Die pagina ken ik, maar laat nu maar zien waar ik de factuur kan downloaden. Op sites zoals bol.com of nr1motor.nl kan ik wel facturen inzien en downloaden. Deze pagina laat alleen maar gegevens over de factuur zien. En bij retourneren willen ze een factuur hebben.
Ik vermoed dat je te moeilijk denkt.
Als je een screenshot maakt van je factuur,
dus wat ik hierboven liet zien;
Daarmee moet Louis genoeg hebben.
 
Ik vermoed dat je te moeilijk denkt.
Als je een screenshot maakt van je factuur,
dus wat ik hierboven liet zien;
Daarmee moet Louis genoeg hebben.
Ga ik ook proberen, maar zal me niet verbazen als ze het niet accepteren. Maar ik hou jullie op de hoogte :)
 
Dan heb ik niks aan moet je steeds op je scherm kijken en let je niet meer op het verkeer, ik houd ik het wel bij mijn Tom Tom rider 550 gesproken aanwijzingen en de flitser waarschuwingen via de intercom in mijn helm.
 
Dan heb ik niks aan moet je steeds op je scherm kijken en let je niet meer op het verkeer, ik houd ik het wel bij mijn Tom Tom rider 550 gesproken aanwijzingen en de flitser waarschuwingen via de intercom in mijn helm.
Dat valt juist reuze mee, door het formaat kun je hem mooi in t zicht plaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan