Beeline GPS apparaat

Wij zijn naar een festival in Drenthe en slapen in een b&b. Fietsen mee om van en naar het festival te komen. Speciaal de Beeline mee en mooi eens kijken hoe dat op de fiets gaat...






.... zetten ze overal borden neer. Festival die kant op. :P
 
Maar toch beetje apart dat je dan niet gewoon een nieuwe krijgt. Aanbieding of niet, hij was niet goed🤷
Ze hadden ook een tegoedbon of restitutie van het aankoopbedrag kunnen geven.
Wat is het voordeel dan?

Maar aan de andere kant;
qua inkoopprijs zal het voor de leverancier niks hebben uitgemaakt. Dus vanuit die hoek bekeken ben ík het wel met je eens.

Egaal: hopelijk is deze frisse Beeline eindelijk 100% betrouwbaar.
 
Ik heb de afgelopen dagen een aantal maal geprobeerd met de beeline een rit te rijden, maar op de 1 of andere manier lijkt het of hij de verbinding met mn telefoon niet goed houd zodra ik mn telefoon vergrendel en in mn zak stop.
Zowel de nieuwste update ín de beeline als in de app, maar zodra ik dus mn telefoon vergrendel werkt ie niet meer.
Meer mensen hier last van?
Ik kan de beeline app in mn iphone alleen gps toestemming geven bij gebruik van app, niet permanent:?
 
Ik heb de afgelopen dagen een aantal maal geprobeerd met de beeline een rit te rijden, maar op de 1 of andere manier lijkt het of hij de verbinding met mn telefoon niet goed houd zodra ik mn telefoon vergrendel en in mn zak stop.
Zowel de nieuwste update ín de beeline als in de app, maar zodra ik dus mn telefoon vergrendel werkt ie niet meer.
Meer mensen hier last van?
Ik kan de beeline app in mn iphone alleen gps toestemming geven bij gebruik van app, niet permanent:?
Misschien een soort slaap of sluimerstand op je tel die de boel id war gooit? Batterij besparing oid?
 
Ik heb de afgelopen dagen een aantal maal geprobeerd met de beeline een rit te rijden, maar op de 1 of andere manier lijkt het of hij de verbinding met mn telefoon niet goed houd zodra ik mn telefoon vergrendel en in mn zak stop.
Zowel de nieuwste update ín de beeline als in de app, maar zodra ik dus mn telefoon vergrendel werkt ie niet meer.
Meer mensen hier last van?
Ik kan de beeline app in mn iphone alleen gps toestemming geven bij gebruik van app, niet permanent:?
De app heeft toch ook alleen maar GPS nodig als de app in gebruik is? Ik neem aan dat je de app niet sluit voordat je je telefoon vergrendelt?
 
Ik sluit de app inderdaad niet af, maar zodra ik mn telefoon vergrendel wil de app niet meer werken. Voor de laatste updates werkte de beeline prima, maar sinds ik em afgelopen maandag wilde gebruiken is het niets dan ellende, dus ik overweeg nu om maar een gebruikte zumo te scoren zodat ik op mn terugreis van het weekend wél gewoon mn eigen navi heb ipv achter een auto aan te rijden.
 
Ik heb de afgelopen dagen een aantal maal geprobeerd met de beeline een rit te rijden, maar op de 1 of andere manier lijkt het of hij de verbinding met mn telefoon niet goed houd zodra ik mn telefoon vergrendel en in mn zak stop.
Zowel de nieuwste update ín de beeline als in de app, maar zodra ik dus mn telefoon vergrendel werkt ie niet meer.
Meer mensen hier last van?
Ik kan de beeline app in mn iphone alleen gps toestemming geven bij gebruik van app, niet permanent:?
Das vervelend!
Vanmorgen heb ik na lange tijd weer eens de mijne ingeschakeld.
Omdat ie helemaal leeg was heb ik ‘m aan de lader gehangen en ben zonder wezen rijden.
Bij terugkomst met mijn iPhone gekoppeld en meteen een update ontvangen.
Het viel me op dat ie de verbinding verbrak als de foon in stand-by ging…
Zal toch niet zo zijn dat die laatste update een bug bevat?
 
Laatst bewerkt:
Zal toch niet zo zijn dat die laatste update een big bevat?
big bug bedoel je? :-)

Het is dan in ieder geval wel iPhone specifiek. Met de laatste Android update geen problemen gehad.

Maar verder, het blijft toch lastig, twee afslagen vlak achter elkaar. Daar zouden ze wat op moeten verzinnen lijkt mij. Stond afgelopen zondag toch weer een paar keer verkeerd voorgesorteerd.
 
Een beetje wennen om de afstand in te schatten
Herkenbaar. De eerste paar keer rijd je afslagen voorbij omdat je denkt dat je er nog niet bent. Helpt ook niet dat de Beeline echt de uiterste punt van de afslag pakt als 0. Vaak heb je volgens de Beeline nog tientallen meters en rijd je al naast het puntstuk (duur geintje om overheen te gaan als ze je snappen, weet ik uit ervaring van een jaar of 10-15 terug ;)).

Maar dat is inderdaad wennen. Even denken: oh nog 150m? Dan is het deze.
 
Hij is binnen. Hopelijk houdt deze het langer vol :)

20220519_183816.jpg
 
Ik heb vandaag maar een Sp Connect hoesje en houder gekocht icm een ram mount voor in de voorvork en die in de linker clipon van de 848 gemonteerd. Dan voorlopig maar met google maps navigeren.
16B2E396-C818-426F-AA26-56BF93CC7A99.jpeg

CADFF6F9-B651-4ED3-9023-F8FF066E822B.jpeg
 
Ondanks dat ik de B- al 9 maand heb candaag eerste tourrondje gedaan er mee.

Beviel prima, alleen rit afgebroken ivm het weer. Uiteindelijk begon het te regenen 5 minuten nadat ik thuis was.

Simpel 4 puntjes gezet op de kaart en thuisloxatie als 5e punt ingesteld en snelweg vermijden ingesteld.

Volgende keer probeer ik dezelfde route nog eens om hem af te maken. Aan 60 wegen geen gebrek dus zo staat die nu opgeslagen.

3 keer verkeerd gereden. Thuis de verkeerde kant op gegaan. 2e keer was ik die verkeerde afslag nam en derde was op een driehoekskruising. Daar ben ik voor gekeerd, overige heeft het ding maar opnieuw gerekend.

Had hem al wel op bekende routes meegenomen en in de auto als navi gebruikt trouwens.

db
 
Gisteren de mijne in mijn lesauto mee genomen.
‘s Morgens gezegd dat we naar Innertkirchen zouden gaan.
Maar gewoon mijn leerlingen laten rijden.
Ondertussen af en toe op de B gekeken: voortdurend een donkere pijl,
Telkens het aantal meters aangeven tot de volgende afslag.
Mijn iPhone 11 (ios 15.5) het display uitgeschakeld.
‘s Avond gekeken naar de gereden route.
Alles keurig genoteerd. Niet 1x de verbinding verloren.
🙂👍🏻
 
Vandaag de Beeline gebruikt,ging goed,een route naar mij favoriete Thaise Toko in Castricum ;) , maar de laatste straat had de Beeline wel moeite mee goed aan te geven. Maar evenzogoed toch er blij met de Beeline ondanks zijn beperkingen.
 
Vandaag de Beeline gebruikt,ging goed,een route naar mij favoriete Thaise Toko in Castricum ;) , maar de laatste straat had de Beeline wel moeite mee goed aan te geven. Maar evenzogoed toch er blij met de Beeline ondanks zijn beperkingen.

Ik kijk ook altijd zelf vooral nog even op de kaart, globaal en bij eindpunt. Wil zelf ook nog blijven nadenken zeg maar.
 
Ik kijk ook altijd zelf vooral nog even op de kaart, globaal en bij eindpunt. Wil zelf ook nog blijven nadenken zeg maar.
Dat probeer ik ook altijd te doen,maar toch vreemd dat de route op de kaart in de Beeline app wel klopt,maar dat de Beeline zelf er weer moeite mee heeft. Maar ondanks zijn beperkingen is het toch een heel leuk ding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan