Beeline GPS apparaat

Ik heb nu 7000 km met mijn beeline gereden en ik was er super tevreden over.
Maar als ik het ding heen en weer schudde zat er op een gegeven moment een rammeltje in.
En even later kon mijn telefoon geen contact meer maken met de Beeline.
Ik heb contact opgenomen met Beeline en het ding teruggestuurd, nu maar afwachten wat er gebeurd.

Ik gebruik het ding op 70 jaar oude eencilinders en die dingen trillen uiteraard flink, ik hoop niet dat het daar door komt.
We wachten af.......
Vandaag heb ik een nieuwe Beeline gekregen.
Uitstekende service dus!
 
Afgelopen week, na lang dubben, ook een Beeline aangeschaft. Ik was al gecharmeerd van dat ding toen het nog een Kickstarter was.

Qua bevestiging was ik alleen niet zo blij.
Mijn stuur en tellerunit hebben geen mooie plekken voor de meegeleverde houders. Dus dan maar zelf aan de slag.
Tekeningetje gemaakt en de 3D printer aan het werk gezet. Na 4 ontwerpen was ik tevreden!

Hij komt nu net boven mijn tellerpartij uit. Dus ik hoef niet ver naar beneden te kijken om hem af te lezen.
De .STL staat op Printables.com

signal-2022-08-21-141737_002.jpeg
signal-2022-08-21-141737_004.jpeg
 
Vanaf welke site halen jullie je gpx routes voor de Beeline en die het meest bevallen?
Ik weet niet of het toeval is (ben nog nog maar kort bezig met gpx downloaden maar vanaf Motorroutes.nl tot nu toe 2 goeie ervaringen gehad terwijl op Routeyou.com 2x achter elkaar routes waarmee de Beeline me om de haverklap het bos in stuurt.
Slordigheidjes die de Beeline niet goed heeft opgepakt lijkt wel als je achteraf de route bekijkt die de Beeline ervan heeft gemaakt tov de originele route op de site.
Vaak kleine onvolmaaktheden die niettemin hinderlijk zijn en meestal zodanig de pret bederven dat ik maar voortijdig de route staak.
 
Of in de Beeline app zelf. Maar ook die moet je even ingezoomd nalopen. Heb er toevallig gisteren 1 gemaakt voor zaterdag. Zaten 3 punten in die raar waren. Verder leek hij wel ok te zijn, maar dat gaan we zaterdag ondervinden. Kurviger is altijd goed.
 
Gewoon zelf maken op kurviger.de
Als alleen bochten je criterium is voor een leuke route, dan kan je dat doen want die zijn zichtbaar op een wegenkaart.
Maar als een van de belangrijkste criteria mooie omgeving is, wordt dat een stuk moeilijker.
Dan laat ik me graag verrassen door met wat anderen ontdekt hebben.
 
Er bestaat ook een programma van eigen bodem, om routepunten welke naast de weg staan er weer op te zetten:JaVaWa | Glitch-verwijderaar
Nou, bij mij verwijderde dat programma net iets meer dan alleen wat glitches. Het verwijderde gewoon alles en ik kreeg een vrijwel lege XML terug. ;-)

Dat was dus dom van deze jongen. Moet je wel GPX bestanden uploaden en geen kurviger files.

excuses.
 
Laatst bewerkt:
Sind een maand ook Beeline nadat ik het ook op telefoon in auto had uitgeprobeerd.
Toch van het weekend maar eens een keer opgeladen. Is een leuke manier v navigeren.
Echter kwam erachter dat er 4 scheuren in de achterkant zitten, is niet gevallen of ander gekke oorzaken. Neem aan dat dit niet normaal is. Iemand idee of dit hoort en zoniet wat de oorzaak kan zijn?
8F067B97-2B2F-4FAD-814F-1B4FEBB129AE.jpeg
 
Sind een maand ook Beeline nadat ik het ook op telefoon in auto had uitgeprobeerd.
Toch van het weekend maar eens een keer opgeladen. Is een leuke manier v navigeren.
Echter kwam erachter dat er 4 scheuren in de achterkant zitten, is niet gevallen of ander gekke oorzaken. Neem aan dat dit niet normaal is. Iemand idee of dit hoort en zoniet wat de oorzaak kan zijn?Bekijk bijlage 1812289
Nou dat hoort niet…
Lijkt wel ergens klem te hebben gezeten.
 
De mijne is al een keer in de wasmachine en daarna wasdroger geweest. Doet het nog prima sindsdien, echter weet ik niet of ik die barstjes (of wat het dan ook zijn) voor die tijd al had of niet...
Vraag me nu wel af wat die doen qua waterdichtheid...
 
Wel grappig, maandagochtend had ik een afspraak in Den Haag. Toen ik daarna thuis kwam (door de regen) ben ik vergeten de Beeline van m'n stuur te halen. Ik was op zolder aan het werk en zag opeens op m'n telefoon dat de Beeline nog verbonden was met 10% batterijlading.
Oh, nou, dan zet ik 'm zo even uit en hang ik 'm aan de lader... oh, hij zit niet in m'n zak. Hmmm, dan zit 'ie zeker nog op m'n stuur... geen zin om door de regen naar de garage te lopen. Komt morgen wel.

Gisterochtend stond ik naast de motor en zag dat 'ie inderdaad nog op het stuur zat. Uit, inmiddels.
In m'n zak gestoken en naar m'n werk in Amsterdam gereden. Eenmaal weer thuis de Beeline uit m'n zak gehaald en aan de lader gehangen. Ging meteen aan. Toen ik op de aan/uit knop drukte kreeg ik de vraag of ik de rit wilde beëindigen. Euh... ja... doe maar. :P

Blijkt dat ding dus de hele tijd alles te hebben geregistreerd! De rit van maandag staat erin maar ook die naar Amsterdam is meegenomen.

Screenshot_20221012-095943.png
 
Op somige gpx-routes-sites heb je ook een knop om de route om te draaien en dan te downloaden. B.v. op Routeindex.nl

Helaas keurt de beeline die routes stelselmatig af met de foutmelding dat alleen gpx files worden geaccepteerd. Maar dat is het ook.
Iemand een idee wat er fout gaat?
 
Op somige gpx-routes-sites heb je ook een knop om de route om te draaien en dan te downloaden. B.v. op Routeindex.nl

Helaas keurt de beeline die routes stelselmatig af met de foutmelding dat alleen gpx files worden geaccepteerd. Maar dat is het ook.
Iemand een idee wat er fout gaat?
Geen idee wat er fout gaat, maar op Kurviger kun je een route ook omdraaien en eventueel een andere startpunt maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan