Beeline GPS apparaat

Het heeft even geduurd, het bezorgen had blijkbaar nogal wat voeten in de aarde, maar mijn Beeline is toch aangekomen. Het lijkt allemaal simpel en logisch te werken. Morgen met het koekblik op stap, dan meteen maar eens proberen hoe hij werkt.
De eerste kwaliteitsimpressie is wel goed, hij ziet er stevig uit en is iets zwaarder dan gedacht. Ik heb wel de uitvoering met een metalen huis.

Beeline 1 klein.jpeg
 
Van de Beeline ga je een hoop plezier beleven, da's althans mijn ervaring ermee. In ieder geval voor de plezierritten is het een uitstekend navigatiemiddel.
 
Mijn beeline mag eventueel wel weg, amper gebruikt, uiteindelijk tóch gekozen voor navi op de telefoon.
Helemaal compleet, alleen even een nieuw plakkertje scoren voor onder het vaste steuntje, mag weg voor €125,-

Beste brolli, het lukt me niet om je een pb te sturen, maar heb je deze beeline nog steeds? Welke kleur heeft die?
 
Vandaag de eerste testrit gehad met de Beeline. In de auto van mijn vriendin, daar had ik hem verticaal aan het dashboard hangen met een telefoonklemmetje.

In auto mini.jpeg


Hij is dan heel donker en moeilijk af te lezen. Ik kon nergens vinden of je de beeldschermhelderheid in kunt stellen.
Alleen iets over achtergrondverlichting, maar of ik dat in- of uitschakel lijkt geen effect te hebben.
Toen hield ik hem eens buiten de auto en dan wordt het scherm ineens heel helder.

Buiten mini.jpeg


Net weer thuis gekeken hoe helder het scherm in een donkere kamer is, want als ik hem op de motor ga gebruiken zal ik ook wel eens na zonsondergang rijden. Maar daar blijft het schermpje wel helder. Dus ik heb nog niet doorgrond hoe dat met die beeldschermhelderheid werkt.
Een eenvoudige conclusie kan dus zijn dat de Beeline gewoon niet van autorijden houdt.. 😂😂

Het navigeren zelf is even wennen, maar dat gaat zeker goed komen. De aanwijzingen zijn op zich duidelijk, en zonder poespas. Normale kruisingen geeft ie niet aan in het midden, rare T-splitsingen en rotondes geeft ie wel met een plaatje aan, bij een rotonde komt er nog in te staan welke afslag je moet hebben.
 
Vandaag de eerste testrit gehad met de Beeline. In de auto van mijn vriendin, daar had ik hem verticaal aan het dashboard hangen met een telefoonklemmetje.

Bekijk bijlage 1845045

Hij is dan heel donker en moeilijk af te lezen. Ik kon nergens vinden of je de beeldschermhelderheid in kunt stellen.
Alleen iets over achtergrondverlichting, maar of ik dat in- of uitschakel lijkt geen effect te hebben.
Toen hield ik hem eens buiten de auto en dan wordt het scherm ineens heel helder.

Bekijk bijlage 1845050

Net weer thuis gekeken hoe helder het scherm in een donkere kamer is, want als ik hem op de motor ga gebruiken zal ik ook wel eens na zonsondergang rijden. Maar daar blijft het schermpje wel helder. Dus ik heb nog niet doorgrond hoe dat met die beeldschermhelderheid werkt.
Een eenvoudige conclusie kan dus zijn dat de Beeline gewoon niet van autorijden houdt.. 😂😂

Het navigeren zelf is even wennen, maar dat gaat zeker goed komen. De aanwijzingen zijn op zich duidelijk, en zonder poespas. Normale kruisingen geeft ie niet aan in het midden, rare T-splitsingen en rotondes geeft ie wel met een plaatje aan, bij een rotonde komt er nog in te staan welke afslag je moet hebben.
Ik had precies hetzelfde in het begin 😄 heb eigenlijk nog nooit in t donker gereden ermee, dus weet eigenlijk niet hoe t scherm dan is..
 
In het donker gaat het backlight aan, maar volgens mij gaat dat op de tijd die je telefoon doorgeeft. Er zit denk ik geen lichtsensor in.
 
In het donker gaat het backlight aan, maar volgens mij gaat dat op de tijd die je telefoon doorgeeft. Er zit denk ik geen lichtsensor in.
Zelfde dus als je een tunnel in rijd. Best vernuftig apparaat eigenlijk. Simpel maar effectief.
 
Dat had ik gevonden, maar overdag doet dat backlight volgens mij niets of heel weinig.
Het scherm is op z´n best leesbaar in fel (zon)licht (anders dan veel andere navigatieschermen).
De tekens en cijfers zijn namelijk reflecterend ipv lichtgevend.
Dat is ws waarom die op die plek op het dashboard slecht leesbaar was, met scherm verticaal ipv horizontaal (valt dan minder licht op).
 
Ik heb mijn Beeline nu net geen jaar. Helaas paar weken terug was die plots weg bij het uitkomen van een (lange) tunnel (Brussel centrum tussen Koekelberg en havenkraan). Steun afgebroken.... Beeline kwijt...
Na lang twijfelen toch een mailtje gestuurd naar Beeline. Nieuw aan de volle prijs ging ik die niet opnieuw kopen, maar stel dat ze een commerciële geste zouden doen, dan wel. Ik vind hem immers leuk, maar zeker niet "wauw, helemaal top! Beste ding ooit!"

Had weinig reactie verwacht en dacht dat ze eventueel 30% korting gingen geven bij aankoop van een nieuwe en de steun mss gratis ofzo. Voor mezelf voorgenomen dat ik pas bij 50% terug een nieuwe ging kopen en dat het anders een Tom tom Louis edition ging worden. Aan 229 euro heb je daarmee aanzienlijk meer waar voor je geld.

Tot mijn verbazing sneller dan verwacht reactie gehad. Zonder verdere vragen hebben ze direct een nieuwe opgestuurd (met express post), inclusief alle standaard toebehoren èn een rammount extra erbij (die ik niet had).
Dus niet enkel gratis en direct volledig in het nieuw, maar zelf een extra gekregen.

Daar wordt een mens wel vrolijk van!
Dus qua ondersteuning/garantie kan ik alvast melden dat de service top is.
 
Oja, nu wel een extra borging aangebracht, zodat ik hem niet opnieuw kwijt ben als de steun nog eens zou breken.
 
Het scherm is op z´n best leesbaar in fel (zon)licht (anders dan veel andere navigatieschermen).
De tekens en cijfers zijn namelijk reflecterend ipv lichtgevend.
Dat is ws waarom die op die plek op het dashboard slecht leesbaar was, met scherm verticaal ipv horizontaal (valt dan minder licht op).

Dat klinkt als een logische verklaring. Hij werkt dus net andersom als mijn Garmin die naarmate de zon feller wordt steeds slechter af te lezen is.

Ik heb mijn Beeline nu net geen jaar. Helaas paar weken terug was die plots weg bij het uitkomen van een (lange) tunnel (Brussel centrum tussen Koekelberg en havenkraan). Steun afgebroken.... Beeline kwijt...
Na lang twijfelen toch een mailtje gestuurd naar Beeline. Nieuw aan de volle prijs ging ik die niet opnieuw kopen, maar stel dat ze een commerciële geste zouden doen, dan wel. Ik vind hem immers leuk, maar zeker niet "wauw, helemaal top! Beste ding ooit!"

Had weinig reactie verwacht en dacht dat ze eventueel 30% korting gingen geven bij aankoop van een nieuwe en de steun mss gratis ofzo. Voor mezelf voorgenomen dat ik pas bij 50% terug een nieuwe ging kopen en dat het anders een Tom tom Louis edition ging worden. Aan 229 euro heb je daarmee aanzienlijk meer waar voor je geld.

Tot mijn verbazing sneller dan verwacht reactie gehad. Zonder verdere vragen hebben ze direct een nieuwe opgestuurd (met express post), inclusief alle standaard toebehoren èn een rammount extra erbij (die ik niet had).
Dus niet enkel gratis en direct volledig in het nieuw, maar zelf een extra gekregen.

Daar wordt een mens wel vrolijk van!
Dus qua ondersteuning/garantie kan ik alvast melden dat de service top is.

Dat is wel fijn opgelost zo. Fijn om te lezen dat ze goede service bieden als er eens wat is. 👍👍
 
Als ik de Beeline wat meer horizontaal in het dashboard prik, is hij inderdaad een stuk beter af te lezen, zelfs in het donker werkt dat goed.
Dus een nachtelijke rit is ook geen probleem. 👍
Schermafbeelding 2023-02-06 213721.jpg


Ik heb nu een aantal keer een route gewoon getekend in de app. Bij het rijden is het wel een paar keer gebeurd dat ik dan net langs een tussenpunt ga in plaats van eroverheen, en dat ie mij dus terug wil sturen. Het is dus wel zaak om ver op de kaart in te zoomen dat het tussenpunt ook echt op de goede weghelft ligt, en dat zelfs bij een normale tweebaansweg.
Nou ja, dan weet ik dat ook weer, dat ik daar rekening mee moet houden. Vind het op zich een leuk apparaatje, dus ik test vrolijk verder.
 
Toevallig nog mensen hier die het beschermhoesje hebben om de beeline in te stoppen en deze niet gebruiken? Dan hoor ik dat graag, anders bestel ik n nieuwe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan