Beeline GPS apparaat

Ik ben wat wezen pielen hiermee, hij geeft alleen maar verschillende opties als er verschillende opties zijn.

Bij een korte rit heb ik alleen keuze uit snel en kompas, een langere rit keuzeuit leuk, snel en kompas. Tenzij ik snelwegen vermijden aanzet, dan is er alleen nog maar snel en kompas.

D'r zit dus ook nog een reden achter de waanzin ;)

db
Klopt. Als er niets leuks van te maken valt is ie gewoon eerlijk. 😉
 
Daarnet bedacht dat ik de beeline fiets houder (die met de rubber bandjes) van de fiets op de motorscooter wilde gebruiken. (Had de stuurkappen er af liggen)

Fiets lag achterin het kleine rommelschuurtje. Kon er net bij met 1 hand.......

Een rubbertje los. Tweede rubbertje lo... Ptiong....

Schiet de houder dus met elestiekjes in de uiterste hoek van de rommelzooi. Hab daar de vloer de laatste 7 jaar nog niet gezien.

...... Zucht......

15 minuten graven en zooi rond smijten en ik heb de houder terug gevonden. Elastiekjes zijn naar de 6e dimensie vertrokken samen met alle dopjes 10.


Heb het doosje van de beeline voorhanden dus dacht dat ik daar nog wel een elastiekje zou hebben.

Kom ik daar dus nog een complete plakhouder tegen...

Bij amazon maar een voorraadje rubber bandjes besteld en de plakhouder op de scooter geplakt.

Ik gebruik die tussen armpjes volgens mij niet echt vaak. Heb er nu 3 in het doosje zitten.

db

IMG_20230522_121914.jpg
 
Daarnet bedacht dat ik de beeline fiets houder (die met de rubber bandjes) van de fiets op de motorscooter wilde gebruiken. (Had de stuurkappen er af liggen)

Fiets lag achterin het kleine rommelschuurtje. Kon er net bij met 1 hand.......

Een rubbertje los. Tweede rubbertje lo... Ptiong....

Schiet de houder dus met elestiekjes in de uiterste hoek van de rommelzooi. Hab daar de vloer de laatste 7 jaar nog niet gezien.

...... Zucht......

15 minuten graven en zooi rond smijten en ik heb de houder terug gevonden. Elastiekjes zijn naar de 6e dimensie vertrokken samen met alle dopjes 10.


Heb het doosje van de beeline voorhanden dus dacht dat ik daar nog wel een elastiekje zou hebben.

Kom ik daar dus nog een complete plakhouder tegen...

Bij amazon maar een voorraadje rubber bandjes besteld en de plakhouder op de scooter geplakt.

Ik gebruik die tussen armpjes volgens mij niet echt vaak. Heb er nu 3 in het doosje zitten.

db

Bekijk bijlage 1882174
Als je nog rubber bandjes zoekt om je fietshouder op te spannen. Die van mijn vorige post dus NIET.

db


Bekijk bijlage 1883046
Gebruik de haar elastiekjes van je vriendin of ga naar kruidvat. Heb je ze voor een paar duppies.
 
Ik kan helaas toch niet helemaal wennen aan de Beeline, ik mis wat overzicht, vandaar dat ik besloten heb deze te verkopen.
Stuur een PM bij interesse!
 
Ik heb er net 1 besteld, reed tot nu toe met Kurviger met spraakgesproken instructies op de oortjes, maar miste een visuele aanduiding. Ben benieuwd! Super minimalistisch uiterlijk dus perfect voor op naked.
 
IMG_6784.jpeg

Gisteren het originele hoesje van Beeline gekocht. Ik heb niet de indruk dat er één bij Beeline over na heeft gedacht of ook maar even naar gekeken heeft. Beetje jammer van m’n €12,-
 
Bekijk bijlage 1887613
Gisteren het originele hoesje van Beeline gekocht. Ik heb niet de indruk dat er één bij Beeline over na heeft gedacht of ook maar even naar gekeken heeft. Beetje jammer van m’n €12,-
Zou het kunnen dat ze bij Beeline gedacht hebben dat dat hoesje groot genoeg moet zijn om ook de laadkabel erin mee te kunnen vervoeren?
 
Bekijk bijlage 1887613
Gisteren het originele hoesje van Beeline gekocht. Ik heb niet de indruk dat er één bij Beeline over na heeft gedacht of ook maar even naar gekeken heeft. Beetje jammer van m’n €12,-

Bij de Action verkopen ze voor een paar centen een soortgelijk rond hardcover hoesje waar de Beeline ook prima in past.

Edit: Linkje
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen dagen mee geweest met het mf-weekend 2023 in Deudesfeld. Ik heb ongeveer 1200km genavigeerd met de voorgeprogrammeerde routes en hij werkt fantastisch. Slechts een maal verkeerd gereden omdat ik zelf niet op mijn schermpje keek. Wel heb ik gemerkt dat bij wegafsluitingen de Garmin en TomTom mannen het makkelijker hadden met het vinden van een omleiding buiten de gemaakt routes om.
 
Als je m gewoon achter dat netje doet, gaat hij geen kant op. Tenminste bij mij niet 🤷

Of ik heb zoveel mogelijk dezelfde foto willen maken als die van @King Blade ?

Tevens heb ik een sticker met persoonlijke gegevens (die ik niet op een foto online wil hebben staan) op die kant van de hoes zitten, aan de binnenkant, op de foto onder de Beeline.

Tevens maakt het geen zak uit, onder het netje beweegt die net zo veel als er buiten. De Beeline woont alleen in dit hoesje dus maakt dat niks uit, zeker niet met de extra glasplaat voor het display.

db
 
Of ik heb zoveel mogelijk dezelfde foto willen maken als die van @King Blade ?

Tevens heb ik een sticker met persoonlijke gegevens (die ik niet op een foto online wil hebben staan) op die kant van de hoes zitten, aan de binnenkant, op de foto onder de Beeline.

Tevens maakt het geen zak uit, onder het netje beweegt die net zo veel als er buiten. De Beeline woont alleen in dit hoesje dus maakt dat niks uit, zeker niet met de extra glasplaat voor het display.

db
Ow sorry, wist niet dat je kwaad werd😄
 
Afgelopen dagen mee geweest met het mf-weekend 2023 in Deudesfeld. Ik heb ongeveer 1200km genavigeerd met de voorgeprogrammeerde routes en hij werkt fantastisch. Slechts een maal verkeerd gereden omdat ik zelf niet op mijn schermpje keek. Wel heb ik gemerkt dat bij wegafsluitingen de Garmin en TomTom mannen het makkelijker hadden met het vinden van een omleiding buiten de gemaakt routes om.

Ik heb eind deze maand een trip van 3.000km gepland en ben wat ongerust in de Beeline... Ik heb die nu anderhalf jaar, maar gebruik die amper voor deftig te navigeren. Meestal ken ik mijn weg overal en is het enkel voor de laatste 5 straten. Grote trips nog niet gedaan.

Ik heb mijn routes in Kurviger gemaakt. Op dit moment is het een grote route.
Beveel je aan om het op te gaan splitsen in verschillende kleine routes? Of maakt dat niet uit naar performantie?
Ik heb begrepen dat je steeds best een track bestand maakt?
Ik ben er nog steeds niet aan uit wat het toestel gaat doen als ik van de route af (moet) wijk(en). Naar waar gaat die mij dan terugsturen?
En gaat die (zoals (vroeger?) de zumo) dan de rest van de route ook herberekenen en ben ik het bochtige van kurvigerroute kwijt omdat die via zijn beeline software naar het eindpunt navigeert?

En als je ergens naast je route overnacht, op 20km uit de route, en je wilt terug hervatten, hoe doe je dat? Waar stuurt hij je heen als je niet naar het begin van de route wilt navigeren?

Ik zou dringend een aantal testen uit moeten voeren om het ding beter te leren kennen, maar kom er maar niet toe... Te veel kinderen, te weinig tijd...
Alle tips welkom!
Oja, mijn skills opgebied van navigatie en apps is laag. Ik ben een absolute dummy. Ik heb een uitstekende oriëntatie, maar een heel laag digitaal talent.
 
Ik heb eind deze maand een trip van 3.000km gepland en ben wat ongerust in de Beeline... Ik heb die nu anderhalf jaar, maar gebruik die amper voor deftig te navigeren. Meestal ken ik mijn weg overal en is het enkel voor de laatste 5 straten. Grote trips nog niet gedaan.

Ik heb mijn routes in Kurviger gemaakt. Op dit moment is het een grote route.
Beveel je aan om het op te gaan splitsen in verschillende kleine routes? Of maakt dat niet uit naar performantie?
Ik heb begrepen dat je steeds best een track bestand maakt?
Ik ben er nog steeds niet aan uit wat het toestel gaat doen als ik van de route af (moet) wijk(en). Naar waar gaat die mij dan terugsturen?
En gaat die (zoals (vroeger?) de zumo) dan de rest van de route ook herberekenen en ben ik het bochtige van kurvigerroute kwijt omdat die via zijn beeline software naar het eindpunt navigeert?

En als je ergens naast je route overnacht, op 20km uit de route, en je wilt terug hervatten, hoe doe je dat? Waar stuurt hij je heen als je niet naar het begin van de route wilt navigeren?

Ik zou dringend een aantal testen uit moeten voeren om het ding beter te leren kennen, maar kom er maar niet toe... Te veel kinderen, te weinig tijd...
Alle tips welkom!
Oja, mijn skills opgebied van navigatie en apps is laag. Ik ben een absolute dummy. Ik heb een uitstekende oriëntatie, maar een heel laag digitaal talent.
Zorg dat het een track is,
als je gpx in kunt laden hoef je hem niet op te delen
Raak je van de route dan wordt de pijl dinker en wijst hij als compas naar gemiste punt.
Geen herberekening bij het volgen van een gpx.
kom je ergens weer op de track trecht dan pikt hij hem weer op
 
Zorg dat het een track is,
als je gpx in kunt laden hoef je hem niet op te delen
Raak je van de route dan wordt de pijl dinker en wijst hij als compas naar gemiste punt.
Geen herberekening bij het volgen van een gpx.
kom je ergens weer op de track trecht dan pikt hij hem weer op

Gewoon zo dan? of zet is er een betere setting voor te gaan exporteren?
Bij "exporteren van" kan je ook waypoints en routen en track tesamen aanvinken, maar geen idee wat daar de meerwaarde van is...

1686044792475.png
 
De route tracks waren gemaakt in Garmin Basecamp. Ik had de dagen opgeknipt in een gedeelte tot de lunch en een gedeelte na de lunch. Dat is niet per se nodig maar ik vind dat wat fijner werken. Als er een weg afgesloten was moet je eigenlijk wel je telefoon met de route erbij pakken of een omleiding improviseren...dat vond ik wat minder fijn. Zodra je terug op de track bent gaat de beeline zonder problemen verder met de route. Hij blijft je dus niet naar een gemist punt terug sturen...dat is dan wel weer een voordeel.
 
Zie dat de beeline bij waypoint voor 159 in de aanbieding is.
Is dat goedkoper dan normaal?

Als iemand van zijn oude beeline afwilt - stuur mij dan maar graag een pm! Ik ben zoekende.
 
Bedankt voor de info!

beeline-moto-navigation-sat-nav-review_12.ashx


Trouwens, wat ik een beetje spannend vind aan de beeline is dat die niet de naam van de afslag laat zien of welke richting je op de borden moet aanhouden. Met name op vakantie kom je nog wel eens ingewikkelde constructies tegen dat je precies in het juiste baantje moet zitten.

Hoe is dat voor jullie?

Klopt het trouwens dat de beeline ding geen geluid (via bluetooth) afspeelt als er een afslag aankomt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan