beemer fighter deeeeeeeel 3.....

Voorspelbaarheid is belangrijk.. Met een trechter erop verhoog je de flow op snelheid.. maar isoleer je de boel misschien tijdens stilstand iets meer dan normaal bij een intercooler.. heatsoak? Probleem.. vast niet.. maar t kan misschien wel lastiger zijn de afstelling en response goed te krijgen..?

Pas als je gelukkig ben met een bepaalde basis heeft het zin om te kijken of er zo dingen beter kunnen.. als dat je ding is.. de mooie dingen maken is voor Kees belangrijker heb ik het idee.. en wij kijken er graag naar!
 
Wat Ik zie vooral bij Auto`s daar zit de intercooler achter grill of onder de bumper maar wel VOL in de wind voor een optimale Flow
nu zit i bij de BMW in de lengte richting dus minimale Flow ? en wordt de boel dichtgelast met een kleine bocht met een kelk .
Ik zou het demontabel maken dan kun je nog wat spelen met de grote van de bocht of beter een Scoop wat je vaak ziet op een motorkap ( auto )
 
lijkt me dat het complete traject met een turbo niet te lang moet zijn om een goeie response te houden.. gezien de locatie van de turbo denk ik dat het best een aardige oplossing is zo..
 
Lekker compact dat turbo traject. Erg mooi gedaan!
Het lijkt me sterk dat er warmteproblemen komen, de eerste turbo's hadden geen inter-koeling en dat ging ook goed.
cover.jpg
 
er zijn zo oneindig veel variabele en mogelijkheden....... optimaal wordt het toch nooit. ik vind het prima zoals het nu is en zo blijft het dus ook....... totdat ik misschien een ander idee krijg. :P _O-

de intercooler heb ik daar zo geplaatst omdat er voor het blok geen ruimte is. het voorwiel komt dicht bij het blok tijdens inveren en de radiateur moet daar ook nog ruimte hebben. met de originele vork is er veel meer ruimte omdat die 2 meter langer is.
ook wilde ik de ruimte bovenop het blok opvullen omdat dat geen gezicht is als die leeg is.

vandaar dat de koelert daar zit.
 
Lekker compact dat turbo traject. Erg mooi gedaan!
Het lijkt me sterk dat er warmteproblemen komen, de eerste turbo's hadden geen inter-koeling en dat ging ook goed.
cover.jpg
Zo`n Kawasaki Z1 R TURBO heb ik ook gehad Totaal gerestaureerd en gebouwd Ik had dan de NL model dit is de USA uitvoering
andere kleur stelling . Ik weet nog goed dat de uitlaat hopeloos in de weg zat . en je zit boven op de Turbo ( heet ) maar was eigenlijk bedoeld
voor de Drag Race in de USA . aan de rechterkant van de Turbo zat een simpele Bendix HD carb en het geluid is uniek beetje hees
 
beetje met plaat aan de gang geweest om er een box van te maken. aangezien kloppen niet mooi werdt heb ik maar gekozen om kleine stukjes om te zetten om aan de buiskant de radius erin te krijgen terwijl de randen waar hij mee op de interkoeler zit recht moesten blijven.

73225025_765149033930316_999698314393812992_n.jpg
 
ik weet zeker dat de bmw ook zonder intercooler goed vermogen kan leveren, dus alles wat door deze cooler gaat qua lucht is al een verbetering in mijn ogen. als ik er geen happer op maak en de lucht er gewoon langs gaat werkt hij ook al voor een bepaald percentage, dus zal het sowieso wel gaan werken met een luchthapper erop.

Weer goed aan het knutselen, Kees! Ik stel mij alleen de vraag of die luchthapper het niet eerder slechter maakt. Volgens mij heb je een veel betere doorstroming als je die gewoon weg laat. Door de onderdruk van de rijwind die er langsvloeit. Een luchthapper aan de andere zijde van de koeler zou logischer zijn. Maar daar is hoogst waarschijnlijk geen plaats voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan