beemer fighter deeeeeeeel 3.....

Weer goed aan het knutselen, Kees! Ik stel mij alleen de vraag of die luchthapper het niet eerder slechter maakt. Volgens mij heb je een veel betere doorstroming als je die gewoon weg laat. Door de onderdruk van de rijwind die er langsvloeit. Een luchthapper aan de andere zijde van de koeler zou logischer zijn. Maar daar is hoogst waarschijnlijk geen plaats voor.

daar heb ik idd ook aan zitten denken......... ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of die onderdruk hoog genoeg is om daar een grotere luchtstroom doorheen te creeren dan dat de trechter doet als je bv 250kmh rijd.
 
Je kan daar alleen achter komen door dat te meten . maak een proef opstelling op een auto raam en rij dan 100 kph met div oplossingen ?
doe dat maar eens met je hand dan voel je dat ook . Suzuki ( 2 takt ) had vroeger een Ram Air systeem voor cilinder kop te koelen .
 
Wie gut is ihren Deutsch?


Scroll daar even naar beneden, tot je bij ram-air fur kuhler bent. Er staat ook nog ergens een heel onderzoek over koel temperaturen met zijn air scoop op de zijwaarts geplaatste radieuteuren.
 
vandaag de luchthappert afgemaakt. ff flink aan het braden geweest met het tig lasapparaat. nog steeds niet mijn favoriet dat alu lassen, maar goed....... het zit vast zullen we maar zeggen. :P
74455253_770901433355076_5255183346136252416_n.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan