beemer fighter deeeeeeeel 3.....

wat een vet uitlaatsysteem. Lijkt het zo of heb je dat er letterlijk in 15 minuten vanaf en weer erop gesleuteld? Is het Wheelie evenement er dit jaar ook weer? of is dat ook al gecanceled B|

het is er redelijk snel af te halen idd.

of het wheelie evenement doorgaat weten we nog niet. zou me niks verbazen als dat afgeblazen wordt. maar dat zien we vanzelf wel...
 
Wauw wat een kunstwerk :}

krijg er een beetje dat gevoel bij als wanneer ik vroeger een Yasuni uitlaat met al die segmentjes voor de brommert kocht _O-
 
Heel vet uitlaat systeem. Niet bang dat er bloemkolen aan de binnenzijde zit vanwege aflassen zonder back purge? Gewoon ff een vraag, want ik heb het zelf ook zo gedaan, maar twijfel of er geen deeltjes, die toch zijn onstaan zijn, loskomen en in de turbo komen. Heb jij hier ervaring mee? Ik ben nog een rookie wat dit betreft.

Gr. Paul
 
Heel vet uitlaat systeem. Niet bang dat er bloemkolen aan de binnenzijde zit vanwege aflassen zonder back purge? Gewoon ff een vraag, want ik heb het zelf ook zo gedaan, maar twijfel of er geen deeltjes, die toch zijn onstaan zijn, loskomen en in de turbo komen. Heb jij hier ervaring mee? Ik ben nog een rookie wat dit betreft.

Gr. Paul

geen ervaring mee qua bloemkolen die in turbo's komen.

de pijp die ik gebruik is 2mm dik. ik las op 57A en als je goed last, las je niet helemaal door. dus niet te langzaam, niet te snel, vloeiend en zonder toevoeg materiaal. van binnen ziet de buis er gewoon uit zoals hij is voor het lassen. je ziet wel de naden. overal waar je toevoegt, bv bij collectors e.d. heb je kans op bloemkolen, maar die dremel ik dan weg.
ik zou liever met backing gas werken, maar heb er nog geen goed setup voor en ga echt geen extra fles kopen.

als ik soms zie wat er op youtube voorbij komt aan in elkaar geflanste uitlaten voor turbo build's........ dan zou je denken dat het helemaal niet uitmaakt hoe goed of slecht je het maakt, het werkt daar ook.
maar dat is meestal zo........ als je netjes werkt gaat het kapot, en de in elkaar geflanste dingen blijven heel. _O-
 
geen ervaring mee qua bloemkolen die in turbo's komen.

de pijp die ik gebruik is 2mm dik. ik las op 57A en als je goed last, las je niet helemaal door. dus niet te langzaam, niet te snel, vloeiend en zonder toevoeg materiaal. van binnen ziet de buis er gewoon uit zoals hij is voor het lassen. je ziet wel de naden. overal waar je toevoegt, bv bij collectors e.d. heb je kans op bloemkolen, maar die dremel ik dan weg.
ik zou liever met backing gas werken, maar heb er nog geen goed setup voor en ga echt geen extra fles kopen.

als ik soms zie wat er op youtube voorbij komt aan in elkaar geflanste uitlaten voor turbo build's........ dan zou je denken dat het helemaal niet uitmaakt hoe goed of slecht je het maakt, het werkt daar ook.
maar dat is meestal zo........ als je netjes werkt gaat het kapot, en de in elkaar geflanste dingen blijven heel. _O-
Kijk daar kan ik wat mee. Ik heb mijn best gedaan, maar weet dat ik met de laatste lassen wel wat bloemkolen gecreerd heb, waar ik nu niet meer bij kan. De delen waar ik wel bij kon zijn netjes schoongedremeld waar nodig.

Succes met de bouw!
 
gister en vandaag bezig geweest met een catchtank voor de carterdruk/olie overloop. ik had hem eerst zo gemaakt als op de eerste foto, maar was er niet echt tevreden over.

dus vandaag de slijptol er maar weer ingezet en hem aangepast.
91517618_890986874679864_5106575587909042176_o.jpg
 
Weer een hele vette update! Het is toch altijd weer meer werk dan je denkt _O- alle systemen moeten weer op maat en passend in de beperkte ruimte die je hebt.
Maar het lijkt erop dat de mechanische dingen toch wel bijna af zijn :t
 
ja pffffft, idd. sowieso zit er al belachelijk veel werk in deze bike, maar goed...... het is wel leuk om te maken. :P

het schiet nu idd lekker op. er zijn vooral nog heel veel kleine dingen die gedaan moeten worden..... die vreten tijd.
 
Zo herkenbaar _O- , ik begon de voorbereiding op het seizoen met wat kleine reparaties en minimale aanpassingen op het programma, paar avondjes moest volstaan.... HELAAS PINDAKAAS.... zit zeker al weer twee volle weken knutselwerk in, maar wel nog steeds heel leuk om te doen idd. Circuits zijn dicht dus veel tijd om wat extra te doen zullen we maar zeggen ;)
 
Het àllerleukste is die eerste circuitdag het ding neerleggen of opblazen, niet?
 
Wat zeg jij nou :? ik denk dat dit ding geen circuit gaat zien, behalve die ene rechte streep in Engeland. En ik vraag me af waarom jij denkt dat het ding neergelegd of opgeblazen wordt, en wat daar leuk aan is... Maar Ja. Ik blijf het extreem vet vinden dit soort projecten :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan