beemer fighter deeeeeeeel 3.....

118942933_1009573802821170_6191755498318578287_o.jpg
 
Zo, en nu die testbank proberen te slopen met al dat fijne vermogen ;) was vorige keer toch bij PS tuning?
 
ja klopt, bij pieter idd. maar daar ga ik waarschijnlijk niet meer. wil zijn bank niet slopen....... zal waarschijnlijk niet gebeuren, maar hij moet er toch z'n brood mee verdienen.

de beemer was met de 200 supercharged achterwiel pk's de sterkste bike die hij op de bank had gehad.

ik denk dat ik eerst wat ga auto-tunen op een afgelegen weg. dan is het grootste deel van het afstellen al gedaan. zal voorlopig nog wel ff duren denk ik. ben ook nog met de electra voor de verlichting e.d. bezig.
 
dat plaatwerk in een boog waar de veer v/d jiffy opzit, daar loopt in het midden een gleuf, voor de zijwaartse stevigheid denk ik.
hoe heb je die er in gemaakt ? ik vermoed onder de pers met een strip in die vorm.
 
Hij is nog mooier en ruiger als in de supercharger uitvoering :P

Hoeveel vermogen verwacht je dat er nu uit gaat komen?
 
dat plaatwerk in een boog waar de veer v/d jiffy opzit, daar loopt in het midden een gleuf, voor de zijwaartse stevigheid denk ik.
hoe heb je die er in gemaakt ? ik vermoed onder de pers met een strip in die vorm.

ja klopt. ik heb een perst hulpje gemaakt voor in de bankschroef die ik gebruik om een rand in de pijpen te drukken, zodat de rubbers er niet af kunnen schieten. die heb ik hier ook voor gebruikt.
 
Hij is nog mooier en ruiger als in de supercharger uitvoering :P

Hoeveel vermogen verwacht je dat er nu uit gaat komen?

geen idee. de turbo is opgegeven voor 350 pk max. een jaar of 25 geleden was er een tuningsbedrijf in amerika met bmw K's bezig en die zeggen dat het blok standaard tot 250 pk kan hebben voor de zuigers het begeven.
dus ik wil iig in die richting qua vermogen.

maar...... in die tijd was de regeling van injectie e.d. nog niet zo goed als het nu is, dus het kan best zijn dat 300pk ook mogelijk is. (met gesmede zuigers hebben zij 311pk gehaald)

voor het wheelien heeft het toch geen zin om enorm veel vermogen uit het blok te halen. de gearing die de bike nu heeft kan ik niet zwaarder maken omdat er geen cardan is met een langere eind gearing. met 250pk kan ik waarschijnlijk wel zo hard wheelien als de gearing toelaat, dus meer vermogen met kans op kapot gaan heeft geen meerwaarde.

belangrijker is dat het goed doseerbaar is. met de 200pk van de supercharger had ik waarschijnlijk ook al de hoogste snelheid die de bike kan halen kunnen halen, maar daar was bijna niet mee te rijden........dat had dan een soort van kamikaze run moeten zijn waarin dat zou lukken.

nu ben ik daar meestal wel goed in, maar ik wil ook gewoon naar huis kunnen in goede gezondheid na het evenement. ;)
 
ja klopt, bij pieter idd. maar daar ga ik waarschijnlijk niet meer. wil zijn bank niet slopen....... zal waarschijnlijk niet gebeuren, maar hij moet er toch z'n brood mee verdienen.

de beemer was met de 200 supercharged achterwiel pk's de sterkste bike die hij op de bank had gehad.

ik denk dat ik eerst wat ga auto-tunen op een afgelegen weg. dan is het grootste deel van het afstellen al gedaan. zal voorlopig nog wel ff duren denk ik. ben ook nog met de electra voor de verlichting e.d. bezig.
Dat is dan ook niet veel, genoeg standaardmotoren komen inmiddels ook al aan en over de 200. Lijkt me raar als je dat als tuner niet aan zou kunnen, met een zeer ruime marge. Maar...

.. dat gezegd hebbende, als je het niet aandurft, prima, geen punt. Probeer bijvoorbeeld eh... Dynojet vd Meer? Die doet ook dragracers, dus kan zeker weten wel genoeg vermogen op de bank kwijt.
 
Dat is dan ook niet veel, genoeg standaardmotoren komen inmiddels ook al aan en over de 200. Lijkt me raar als je dat als tuner niet aan zou kunnen, met een zeer ruime marge. Maar...

.. dat gezegd hebbende, als je het niet aandurft, prima, geen punt. Probeer bijvoorbeeld eh... Dynojet vd Meer? Die doet ook dragracers, dus kan zeker weten wel genoeg vermogen op de bank kwijt.
PS tuning is nogal van de tweetakten. Straat tweetakt met 200+ PK zou vet zijn maar niet echt realistisch. En het aantal straatfietsen dat standaard daadwerkelijk 200+ PK aan het achterwiel heeft is sowieso op één hand te tellen.
Ik denk dat die meneer juist een bank heeft die perfect is voor de fietsen die hij afstelt. Als je een brommer afstelt op een bank die ook 200+ PK aankan krijg je ook geen realistische resultaten. Dat moet een beetje matchen.
Dus ik snap het punt van Kees wel :t
 
Dat is dan ook niet veel, genoeg standaardmotoren komen inmiddels ook al aan en over de 200. Lijkt me raar als je dat als tuner niet aan zou kunnen, met een zeer ruime marge. Maar...

.. dat gezegd hebbende, als je het niet aandurft, prima, geen punt. Probeer bijvoorbeeld eh... Dynojet vd Meer? Die doet ook dragracers, dus kan zeker weten wel genoeg vermogen op de bank kwijt.
pstuning is idd vooral 2takt en dan vooral 50cc racespul. hij heeft de testbank zelf gemaakt, dus weet niet wat die bank kan hebben. en hij verdient er zijn brood mee, dan wil je niet dat hij kapot gaat.

ik ga waarschijnlijk bij jeroen v/d belt op de bank als het zover is. die heeft erg veel ervaring met turbo fietsen en ik kan goed met hem opschieten.
 
PS tuning is nogal van de tweetakten. Straat tweetakt met 200+ PK zou vet zijn maar niet echt realistisch. En het aantal straatfietsen dat standaard daadwerkelijk 200+ PK aan het achterwiel heeft is sowieso op één hand te tellen.
Ik denk dat die meneer juist een bank heeft die perfect is voor de fietsen die hij afstelt. Als je een brommer afstelt op een bank die ook 200+ PK aankan krijg je ook geen realistische resultaten. Dat moet een beetje matchen.
Dus ik snap het punt van Kees wel :t

ja idd, de meeste bikes die opgegeven worden voor 200 pk zijn dat op de meeste banken echt niet. zit onderling ook best veel verschil in de dyno's wat ze aan vermogen 'lezen'.
de bmw was bij pieter 194 pk, maar hij zei toen al dat daar bij de meeste banken nog wel 10 tot 15pk bij komt omdat die wat meer 'klantgericht' ingesteld staan.
 
vandaag bij m'n ouders een lading dozen met foto's doorgespit. kwam m'n eerste verbouwde motor nog tegen, de honda cr500. had hem in onderdelen gekocht als enduro en er dit van gemaakt.
was echt een bizar apparaat. dikke klappen, snel thuis. overal wheelies, en constant een troebel zicht door de trillingen. _O-

120112227_1027950724316811_4862206900297659462_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan