beemer fighter deeeeeeeel 3.....

t
full
 
Benzine is vaak een probleem voor slangen qua chemische compatibiliteit, maar bij olie zal denk ik meer druk (moet zo'n perslucht slang wel kunnen hebben) en temperatuur spelen inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Heb ooit op een GS1000 een oliekoeler gemonteerd (oorspronkelijk van een Citroen GSA - aftermarket was er in begin jaren 80 weinig te koop) en daar heb ik exact dezelfde slangen voor gebruikt als de jouwe.
Is eigenlijk gewoon prima gegaan zolang als ik hem heb gehad.
Zie foto - slechte kwaliteit, maar is een foto van een foto.
full
 
Dergelijke slangen zijn vaak van polyprop (PP)
Kunnen goed tegen olie etc maar minder tegen warmte, vanaf 100-120C worden ze al flink slapper.
Slangaansluiting aan het blok lijkt me het heetste punt en als hij daar bruin wordt mag je andere gaan halen. :-)
 
Ik heb deze slang aan de compressor zitten tussen de cilinders en de luchttank.
Dit ivm een DIY luchtdroger.
De slang die van de cilinders af komt is toch al behoorlijk bruin verkleurd voor dat beetje wat de compressor bij mij draait.

Voor de rest als trouwe stille meelezer: *O* *O* *O*
 
Heb ooit op een GS1000 een oliekoeler gemonteerd (oorspronkelijk van een Citroen GSA - aftermarket was er in begin jaren 80 weinig te koop) en daar heb ik exact dezelfde slangen voor gebruikt als de jouwe.
Is eigenlijk gewoon prima gegaan zolang als ik hem heb gehad.
Zie foto - slechte kwaliteit, maar is een foto van een foto. [afbeelding]

is ook gewoon carterdruk, geen olie wat er doorheen gaat. een klein beetje olie nevel misschien. ik maak me er niet druk over iig. ;)
 
Dergelijke slangen zijn vaak van polyprop (PP)
Kunnen goed tegen olie etc maar minder tegen warmte, vanaf 100-120C worden ze al flink slapper.
Slangaansluiting aan het blok lijkt me het heetste punt en als hij daar bruin wordt mag je andere gaan halen. :-)

het word maar heel even warm tijdens de run, maar verders niet. ik zal het in de gaten houden op de testbank, daar wordt het warmer dan tijdens een run in elvington denk ik.
 
Hebben jullie er ook geen compressor erop maar volgens mij ventileert de catchtank naar buitenlucht dus geen onder of overdruk.
 
Hebben jullie er ook geen compressor erop maar volgens mij ventileert de catchtank naar buitenlucht dus geen onder of overdruk.

alleen als je lekkage langs de zuigers hebt van inlaatdruk. en een beetje van de cartedruk die een motor sowieso wel genereert.

waar ik afgelopen jaar vooral last van had was dat ik een luchtfilter achtig ding op de achterste carterontluchting had gezet. aangezien er niet veel ruimte was voor wat anders.

deze zit op de tussenring tussen het motorblok en de bak. normaal gesproken zal dit geen problemen geven, maar omdat we wheelien.....je raad het al, is het voor de olie de meest logische weg om er aan de achterkant uit te komen.

wat dus ook gebeurde. de achterkant van de bike zat na elke run flink onder de olie.

wat dat betreft ben ik niet bang dat dit gewoon goed gaat werken met deze tank en slangen. ;)
 
Was het niets voor jou geweest om gewoon het blok 45° voorover te kantelen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan