beemer fighter deeeeeeeel 3.....

Ja dat de foto die Ik bedoel mooiste achterwiel actie en denk ook heel moeilijk met zo`n zware bike. Ik denk dat de Oliepomp wel aangepast is ?

ja mooi he! waarschijnlijk is de aanzuigmond naar achteren verplaatst. of extra olie erin. in m'n cbr600f2 stunter deed ik gewoon een liter extra olie. bij de er6 had ik de aanzuigmond aangepast.
 
vandaag een pompje voor de retour olie van de turbo weg te zuigen binnengekregen. klein verdringerpompje dat door de krukas aangedreven wordt. echt nice! :)

dat wordt dus weer wat knutselwerk om die op het zijdeksel gemonteerd te krijgen. :P

50451870_592778461167375_927024220750217216_n.jpg
 
vandaag een pompje voor de retour olie van de turbo weg te zuigen binnengekregen. klein verdringerpompje dat door de krukas aangedreven wordt. echt nice! :)

dat wordt dus weer wat knutselwerk om die op het zijdeksel gemonteerd te krijgen. :P

Bekijk bijlage 1348154
Waar heb je die vandaan. Ik ben nog bezig met de positionering van mijn turbo en overweeg eenzelfde oplossing, maar weet even niet waar te zoeken.
 
maar weer eens met de uitlaat aan de slag gegaan. in de tl1000r achterbrug zit een gat waar normaal een enkele uitlaatpijp doorheen gaat van de achterste cilinder....... nu moeten er dus 2 doorheen. het gat is rond 90mm en de pijpen die erdoorheen moeten zijn beide 50mm............... dat gaat niet passen.

heb dus maar 2 pijpen van 55mm rechthoekig gedruk zodat ze er naast elkaar net in passen. om ze erin te krijgen plaats je er eerst 1 en dan kan de andere er net langs schuiven totdat ze naast elkaar zitten. was ff een flink gepuzzel, maar zo lukt het.

50243784_593837991061422_1865485535682756608_n.jpg
 
door het plat drukken wordt de buis inwendig 65x30mm. qua oppervlak is dit nog groter dan de buis van 50mm die inwendig 46mm is. dus de doorstroming zou geen probleem moeten zijn. :P
50333843_593838071061414_3792630004118978560_n.jpg
 
Vanwaar deze keuze ipv 2 in 1 naar 2 ?

2 pijpen naar 1 doorgang brug naar 2 dempers? :)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat 2 in 1 pijp en demper al genoeg is . de Turbo demt al genoeg vraag het maar aan Vd B Works .
maar verder TOP laswerk
 
Vanwaar deze keuze ipv 2 in 1 naar 2 ?

2 pijpen naar 1 doorgang brug naar 2 dempers? :)

omdat ik dan meteen vanaf de turbo in een grotere enkele pijp zou zijn gegaan en dan naar 2 dempers.

het originele plan was 2 dempers, elk aan een kant van de motor onder de voetsteunen, maar aangezien dit de hele look van de motor verknalde heb ik gekozen voor die dempers onder het zitje. ik had echter al het stuk uitlaat vanaf de turbo gemaakt met die dubbele pijp, dus daar wilde ik iig mee verder.

2 in 1 naar 2 vind ik om een of andere reden niet echt logisch, dus dat wordt hem sowieso niet. :P
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Ik denk dat 2 in 1 pijp en demper al genoeg is . de Turbo demt al genoeg vraag het maar aan Vd B Works .
maar verder TOP laswerk

de turbo begint pas echt te dempen als hij op toeren komt. ik heb dat bij m'n vriend vincent gezien. ik had op zijn bike een enkele dikke pijp met demper gemaakt, maar als die stationair draait en je er rustig mee rijd vind ik dat te luidruchtig...... zelfs met db killer die ik ervoor gemaakt had.

ik heb geen zin meer in een motor waar ik me aan erger omdat hij te luid is. vroeger moest het allemaal goed hoorbaar zijn...... die tijd heb ik wel gehad. ;)
 
Allemaal duidelijk, ik snap alleen niet hoe een buis die je plat drukt/ovaal maakt een groter oppervlak kan krijgen dan wanneer ie rond is. Je vergroot toch niks ?
 
Allemaal duidelijk, ik snap alleen niet hoe een buis die je plat drukt/ovaal maakt een groter oppervlak kan krijgen dan wanneer ie rond is. Je vergroot toch niks ?

ja precies....:? ik dacht ook dat de met een gegeven omtrek een cirkel de grootste oppervlakte had. tenzij je de omtrek uitrekt wordt de doorstroom iets kleiner, al zal dat op deze manier niet zo heel veel zijn.

ingehaald door de meester zelf*O*:t grotere buis lost het verhaal op
 
Terug
Bovenaan Onderaan