beemer fighter deeeeeeeel 3.....

supervet

MF veteraan
15 sep 2003
1.187
122
42
Heerlen
Als je de turbo niet gaat zien ga je hem wel horen :t wordt wel een mooie setup zo wat betreft leidingwerk. Mooier dan op de bandit. Niet zo'n lange omwegen. Gunstig voor je gasreactie lijkt me:t

Later,

Loek
 
  • Like
Waarderingen: suz rgv 800

suz rgv 800

MF veteraan
3 nov 2004
6.869
295
40
Dordrecht
ff doorgeknald vanmiddag.

wilde eigenlijk de dikke demper die vorig jaar op de motor zat gebruiken, maar aangezien de turbo pijp 70mm is ipv de 60mm die ik op de supercharger gebruikt heb gaan we ruimtegebrek krijgen bij de doorgang tussen frame en startmotor.

dus maar besloten om van 70mm naar dubbel 50mm te gaan. ik ga de dempers gebruiken die ik voor de bandit gekocht had. die zijn qua doorlaat goed en staan voor zover ik het snel ff kan zien ook prima. :) 68873166_711395152639038_3237573848400396288_n.jpg
 
  • Like
Waarderingen: SP1R

Sander [ CR750 ]

Die hard MF'er
16 jul 2004
267
9
41
Eindhoven
als alles klaar is moet je volgens mij wel 2x kijken om te zien dat er een turbo op de bike zit. best wel geinig. :P
Jij rijdt de hele tijd op je achterwiel toch gekkie...had je beter de turbo op de conventionele plek ingebouwd voor de stealth...nu zit je er vol tegenaan te koekeloeren :+

Zonder gein, leuk geknutseld...meestal vindt ik het overdadige loodgieterswerk bij diy turbo fietsen afbreuk doen aan het geheel ( ja ik weet dat liefhebbers dit anders zien ) beetje sleeper is wel leuk.
 
  • Haha
Waarderingen: suz rgv 800

suz rgv 800

MF veteraan
3 nov 2004
6.869
295
40
Dordrecht
ik gebruik geen backing gas. wel eens een opstelling voor gemaakt, maar ik kreeg het niet goed werkend.

met de het juiste aantal Amperage ingesteld en op de goede manier te lassen kun je de pijp lassen zonder er doorheen te vloeien, en dus ook geen verbrandde binnenkant te krijgen.
 

supervet

MF veteraan
15 sep 2003
1.187
122
42
Heerlen
Backinggas is altijd wel veel extra werk ja.... gaat het best met 2 losse reduceertoestellen. Maar ik doe het ook nooit. Ik voeg toe met een 1mm draadje, werkt voor mij het makkelijkst, als er dan een deeltje niet 100% past kan het toch goed aan elkaar met een redelijke lasdoorsnede.

Ik vraag me meer af hoe Kees al die losse deeltjes zaagt/slijpt. Ik vind dat echt een pokkeklus ;)

Maar het wordt wel weer een heel vet systeempje zo!

Later,

Loek
 

suz rgv 800

MF veteraan
3 nov 2004
6.869
295
40
Dordrecht
ik heb een kleine draagbare lintzaag. daarmee zaag ik alles. met de slijptol en dremel de boel afbramen en lassen maar!

zagen en slijpen is altijd het sufste werk idd.
 

kawa ted

Die hard MF'er
23 okt 2018
318
60
ik heb een kleine draagbare lintzaag. daarmee zaag ik alles. met de slijptol en dremel de boel afbramen en lassen maar!

zagen en slijpen is altijd het sufste werk idd.
Ho Kees ,
Heb je wel eens Titanium pijp / buis uitlaat gelast ? en kan jij dat ? Ik vindt die kleuren zo Vet .
 

suz rgv 800

MF veteraan
3 nov 2004
6.869
295
40
Dordrecht
dempert 1 zit op z'n plek.... de andere komt aan de rechterkant van de schokbreker op dezelfde plek.

de dempers zijn nog leeg. eindkap las ik vast als de dempert gevuld is.

68686019_714382225673664_2840024717635616768_n.jpg
 

suz rgv 800

MF veteraan
3 nov 2004
6.869
295
40
Dordrecht
vanavond gaan we weer naar engeland voor mijn 4e speed wheelie evenement. *O*

aangezien ik geen bike klaar hem om mee te doen was het plan om gewoon te gaan om iedereen te ontmoeten en een weekeind lol te hebben.

maar............. een van de engelse deelnemers heeft pasgeleden een andere motor gekocht om echt hard mee te wheelien en bood meteen aan mij aan om zijn vorige bike voor het weekeind te gebruiken.

supertof natuurlijk en dus ga ik weer lekker op 1 wiel over de landingsbaan hobbelen.

dit is de motor waar ik op ga rijden. een crosser met een gsxr1000 blok erin.......... :P

57056096_10157350437048680_490684358412206080_n.jpg