beemer fighter deeeeeeeel 3.....

Het heeft me 5 avonden gekost, maar ik heb alle 3 de delen doorgespit. Wat een interessante projecten heb je. Bedankt dat je de moeite neemt om alles op het forum te zetten. Mijn complimenten :} :} :}
 
vandaag voor het eerst weer op het slagschip gereden.

de basis setting alvast goed gezet voordat we naar de testbank gaan om hem goed af te stellen en om te voelen of alles goed werkt. staat nog redelijk rijk, maar voelt al veeeeel sterker aan dan vorig jaar. *O* *O*

vorig jaar wilde hij alleen op het achterwiel als ik hem in z'n 2 met de koppeling hielp... nu gaat hij makkelijk op het gas in 2e omhoog en waarschijnlijk ook in 3e als hij goed afgesteld is.


hier een paar filmpjes. het waaide nogal, dus het geluid is een beetje slecht.....

 
vandaag bij pieter schmidt 'pstuning' op de testbank geweest met de bmw. flink wat moeten afstellen, maar uiteindelijk een mooi resultaat.

van 166pk en 146nm vorig jaar naar 190pk en 155nm dit jaar.

heel even in de straat gereden daar...... de adrenaline spoot m'n neusgaten uit. hij is echt een stuk sterker dan vorig jaar.

de rode lijn is vorig jaar en groen nu.
full
 
de motor loopt zo veel soepeler dan vorig jaar. ik was een beetje huiverig voor de 11000 toeren die hij nu draait omdat hij vorig jaar veel rauwer liep en toen nog maar 9500 toeren draaide, maar hij loopt echt veel mooier en draait z'n toeren makkelijk.

hier 2 van de runs.


 
hier nog een vergelijk met een turbo bike met hetzelfde vermogen. leuk om te zien hoeveel eerder de supercharger begint.

rood is supercharger, groen is turbo.
full
 
Dat is nou eens een briljante omschrijving :P
Kijken hoe hard hij nou op zijn achterwiel gaat
 
Een BMW baksteen met 190pk :X

Zegt wel iets over hoe sterk die blokken zijn dat ze een bijna verdubbeling van het vermogen aan kunnen.
 
hij zit qua vermogen al bijna op 2,5x zo veel als standaard. een standaard k1100 heeft ongeveer 80pk aan het achterwiel op de testbank waar ik op stond. :P

die motorblokken zijn idd best wel sterk. *O*

best wel appart dat het blok veel soepeler loopt dan vorig jaar. ik denk dat dat veel te maken heeft met de k1200 uitlaat nokkenas.

en ja......ik ben ook best wel benieuwd welke snelheid ik dit jaar op het achterwiel kan halen. op de bank liep hij 280km/h, dus met een beetje geluk moet 250/260 op het achterwiel mogelijk zijn.... :)
 
hij zit qua vermogen al bijna op 2,5x zo veel als standaard. een standaard k1100 heeft ongeveer 80pk aan het achterwiel op de testbank waar ik op stond. :P

die motorblokken zijn idd best wel sterk. *O*

best wel appart dat het blok veel soepeler loopt dan vorig jaar. ik denk dat dat veel te maken heeft met de k1200 uitlaat nokkenas.

en ja......ik ben ook best wel benieuwd welke snelheid ik dit jaar op het achterwiel kan halen. op de bank liep hij 280km/h, dus met een beetje geluk moet 250/260 op het achterwiel mogelijk zijn.... :)

Nou` jij liever dan ik . Dan lag ik al 10 keer op de rug. _O-
 
Heel erg nice! Brute veranderingen dit jaar, ook het opvangbakje ziet er gelikt uit.
Echt gaaf om te volgen. Waar ik alleen nog niet helemaal achter ben, is hoe je de aandrijving van de supercharger hebt gemaakt.

Zou je daar nog iets van willen laten zien?
 
Terug
Bovenaan Onderaan