beemer fighter deeeeeeeel 3.....

jups. hier komt de storm!

ik heb besloten om te stoppen met de bandit. ik kreeg nu alweer een zelfde gevoel als toen ik de bmw bouwde........ stress stress stress.

toen heb 3 maanden niks meer in de schuur gedaan, nadat ik de eerste keer met de bmw naar engeland was geweest. telkens als ik de schuur deur open deed draaide m'n maag om.
nu kreeg ik hetzelfde gevoel weer met de bandit en daar heb ik echt geen zin meer in.

ook werd hij gewoon niet zoals ik wilde. te veel compromissen. al m'n bikes zijn met een bepaalde look gebouwd en dat kreeg ik niet echt goed voor mekaar bij deze. hij is wel mooi, maar ik voel er gewoon niks bij.
en er was nog zo enorm veel werk aan te doen voordat hij klaar zou zijn voor elvington..... en het zou weer een bike worden waarmee ik niet echt veel zou kunnen rijden op straat.

ik kreeg vorige week een idee voor de k1100 om die zonder supercharger voor op straat te bouwen en had daar meteen veel zin in.... en totaal geen zin om aan de bandit te werken. het moment dat ik dat voelde vertelde me eigenlijk al genoeg en dus heb ik toen het besluit genomen.

helaas, maar soms moet je gewoon een knoop door hakken en stoppen.

dus, binnenkort weer foto's van de bmw ipv de bandit.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SP1R
Voor ons als kijkers jammer,maar ik begrijp je motivatie.
Wie weet krijg je de haal weer eens te pakken:+
 
Goede keuze. Of er komt iemand die goed geld voor je Bandit biedt, of dat idee hoe het wel naar je zin kan drijft een keer je hoofd binnen.
 
De lat lag ook best hoog. Bouwen in korte tijd.. mooi.. goed sturend.. turbo.. Hopelijk past er een 1200 blok in met gewoon carburateurs en filters. Misschien nog wat werk aan de kettinglijn? Verder lijkt het, voor de hobbyist, een relatief behapbaar project met super gave details zoals het subframe en verstevigingen aan het frame.
 
gewoon in de hoek zetten en laten bezinken voor je straks spijt krijgt :)
 
Goede beslissing en heel erg herkenbaar. Heb zelf in dat schuitje gezeten met een voor 90% afgebouwde FZR1000 fighter en ineens is de zin op. Teveel wijzigingen, het duurt te lang, er zitten dingen tegen.

Als een hobby stopt met ontspanning te zijn en een last begint te worden moet je er direct mee kappen.

Marktplaats staat vol met incomplete projecten, dus je bent niet de enige.

Ik ben ook weer aan een streetfighter project begonnen, alleen wijs geworden van eerdere ervaring kies ik nu voor een andere aanpak: het volledige ontwerp gaat tot op de laatste schroef op de computer in 3D. Eigenlijk is dat ook hartstikke leuk want je bent net zo intensief aan het ontwerpen en passen als met de echte motor alleen heb ik geen investering (ok, wel een VTR1000 blok gekocht..) en wijzigen is een kwestie van een muisklik...
 
Laatst bewerkt:
...
Ik ben ook weer aan een streetfighter project begonnen, alleen wijs geworden van eerdere ervaring kies ik nu voor een andere aanpak: het volledige ontwerp gaat tot op de laatste schroef op de computer in 3D. Eigenlijk is dat ook hartstikke leuk want je bent net zo intensief aan het ontwerpen en passen als met de echte motor alleen heb ik geen investering (ok, wel een VTR1000 blok gekocht..) en wijzigen is een kwestie van een muisklik...
Mmmm, Q is wel benieuwd, want heeft nog geen piccies gezien. (ff in het SolidWorks-topic *O*)

Greetz, Q
 
Een hobby moet wel leuk blijven en voor ontspanning zorgen inderdaad. Gewoon in een hoekje weg zetten en misschien dat het wel weer komt.
 
de bandit is weer uit elkaar en ben met de k1100 begonnen.

het grootste verschil wordt de set dubbele weber carb's waar ik mee ga rijden. de injectie komt er niet meer op en ook de supercharger blijft eraf.

ook de uitlaat gaat weer veranderen. deze stak te veel naar buiten onder de cilinderkop, waardoor ik geen bocht kon maken zonder dat hij tegen de grond kwam. de grote einddemper die er als laatste op zat blijft er wel op.

waarom ik met dubbele webers aan de gang ben gegaan......? ze zijn lekker groot en vullen daardoor de ruimte tussen de tank en het blok goed op en aangezien het k1100 blok afgeleid is van een automotor past dit er wel bij vind ik. :P
de carb voor de voorste 2 cilinders gaat over het blok naar de rechter kant van de motor.

1379959
 
Jihaa, daar gaat hij weer :t

Leuk man die dubbele webers! heb ik wel eens op een hele snelle classic CB450 racer gezien met hele lange inlaatkelken. Ging als de brandweer tot het mis ging:').

Maar dit moet een goed zuipende leuke straatmotor kunnen worden lijkt me :P

Zet hem op!

Later,

Loek
 
Terug
Bovenaan Onderaan