beemer fighter deeeeeeeel 3.....

Vet hoor! Maar die dubbele webers zijn weer vertrokken dan? Toch weer injectie? Ik meende me te herinneren dat je misschien schade in het blok had... hopelijk niet teveel dan :N

Oef en nog meer vermogen :P voor het wheelie gebeuren altijd goed lijkt me zo. Al heb ik er geen zak verstand van, maar de brommers die hoog op die lijst staan rijden wel allemaal turbo kreeg ik het idee, dus het zal de goede weg zijn ga ik van uit!!

Hoeveel PK's mik je op?

Ik blijf het wel vet vinden dat je het op de alternatieve tour gooit, "gewoon" een turbo kit op een hayabusa ofzo was waarschijnlijk veel simpeler geweest maar lang niet zo vet! Ik kijk weer lekker mee.

Later,

Loek
 
ja de webers komen er niet meer op. de setup wordt qua inlaat weer net als met de supercharger. dus gewone throttlebody's en injectoren.

qua vermogen..........richting de 300 pk. als ik met dezelfde vuldruk ga rijden als ik met de supercharger deed, zal hij al zo'n 20pk sterker zijn, alleen al doordat de supercharger zoveel vermogen vreet.

binnenkort de kop maar eens van het blok halen om te kijken wat het probleem is. ik denk zelf dat de koppakking kapot is. en dan komt er sowieso een dikkere koppakking voor terug in de plaats om de compressie te verlagen.

die turbo hayabusa's zijn niet te betalen, daar koop je een mooie auto voor...... en ik vind er niks aan eerlijk gezegd. blijf gewoon lekker eigenwijs anders!. ;)
 
De baksteen wordt steeds dikker en vetter:t

Op mijn werk staat een 2takt detroit V12 diesel stroomaggregaat waar bij ze om het vermogen wat het kost om de 2 superchargers aan te drijven er 2 hele grote dikke turbo's op geschroefd hebben.

Misschien een ideetje voor jou?
En meteen instant veel vermogen en een joekel van een eindschot qua pk's
Vaak ben je te bang 8-)_O-*O*
 
hahaha, daar heb ik ook aan zitten denken idd, maar de supercharger maakt het ding al veel te wild....... dan is hij helemaal niet meer te houden.
 
Top dat het project weer oppakt 300 PK voor een BMW ? denk je dat krukas en drijfstangen dat aan kunnen ?
 
drijfstangen en krukas als het goed is wel....... zuigers moet eigenlijk vervangen worden door gesmede...... maar die zijn er niet voor de k1100. wordt nog een zoektocht. :P
 
vandaag de uitlaat nog wat aangepast. wilde eerst de pijp in delen maken, zodat hij makkelijker te monteren was...... maar aangezien er veel meer druk op komt te staan dan bij een normaal aanzuigende motor kunnen die schuif delen gaan lekker..........vandaar alles maar aan elkaar gelast.

68684542_707688233009730_4488384323472326656_n.jpg
 
hopsakee, fijn uitlaatspruitstuk.

Zuigers zoeken is altijd wel een uitdaging als er standaard niet zoveel is.... 67mm is niet zo'n grote boring. Kijken hoeveel de boring nog omhoog kan?, misschien geeft dat meer keuze... Zou mooi zijn als er evt. autozuigers in zouden passen uit zo'n modern klein turbo motortje, al denk ik dat die ook al grotere boringen hebben.
En anders zuigers laten maken €€€€

No succes met de zoektocht!

Later,

Loek
 
hopsakee, fijn uitlaatspruitstuk.

Zuigers zoeken is altijd wel een uitdaging als er standaard niet zoveel is.... 67mm is niet zo'n grote boring. Kijken hoeveel de boring nog omhoog kan?, misschien geeft dat meer keuze... Zou mooi zijn als er evt. autozuigers in zouden passen uit zo'n modern klein turbo motortje, al denk ik dat die ook al grotere boringen hebben.
En anders zuigers laten maken €€€€

No succes met de zoektocht!

Later,

Loek

in amerika is een bedrijf geweest dat veel turbo setup's voor bmw maakte. ze hebben ook een k1100 gemaakt met 310pk geloof ik. daar zaten speciaal gemaakte zuigers in.
ik heb contact met ze gezocht toen ik met de bmw begon.... ze zeiden: tot 250 pk blijft het standaard gewoon heel, dus ga niet moeilijk doen. de zuigers die zij gebruikte waren erg duur.... vandaar.

maar ga nog wel op zoek naar gesmede zuigers die erin zouden kunnen.
 
hopsakee, fijn uitlaatspruitstuk.

Zuigers zoeken is altijd wel een uitdaging als er standaard niet zoveel is.... 67mm is niet zo'n grote boring. Kijken hoeveel de boring nog omhoog kan?, misschien geeft dat meer keuze... Zou mooi zijn als er evt. autozuigers in zouden passen uit zo'n modern klein turbo motortje, al denk ik dat die ook al grotere boringen hebben.
En anders zuigers laten maken €€€€

No succes met de zoektocht!

Later,

Loek

zon modern klein turbo motortje wat binnen notime al stuk loopt? :+ :+ :+
 
zon modern klein turbo motortje wat binnen notime al stuk loopt? :+ :+ :+

Tja..... In die automotortjes lopen die dingen "snel" stuk. Maar daar moet koppel geleverd worden bij lage toeren, in deze set-up mogen die zuigertjes iets vrijer bewegen al zijn de toerentallen ook weer een stuk hoger..... is inderdaad geen eenvoudige overweging of dat goed zou gaan als ze al passen.

In mijn ouwe Yamaha blok passen 1 op 1 Porsche zuigers :9 Maar dan gaat het om een boring van 95mm. Ik zit daar al een tijdje tegenaan te kijken. Een beetje leuk een "snel" blok opbouwen is gewoon echt duur alles bij elkaar. Als je alle pakkingen, ringetjes, lagers, misschien wat nieuwe kleppen, zuigers etc. etc. optelt is €1000,-- als sneeuw voor de zon verdwenen. En dan zit er nog geen nieuwe nicasil laag in de cilinders die ik heb liggen. Alles dat origineel Yamaha zou blijven in het snelle blok ligt mooi gestraald en schoon op de plank te wachten. En bovendien zou ik dan op maarliefst 90PK uitkomen i.p.v. 65Pk nu..... Klinkt anders dan 300Pk_O-

Later,

Loek
 
300 paarden op 2 wielen lijkt veel maar er schijnt een hayabusa te zijn met over de 700pk.
 
Tja..... In die automotortjes lopen die dingen "snel" stuk. Maar daar moet koppel geleverd worden bij lage toeren, in deze set-up mogen die zuigertjes iets vrijer bewegen al zijn de toerentallen ook weer een stuk hoger..... is inderdaad geen eenvoudige overweging of dat goed zou gaan als ze al passen.

In mijn ouwe Yamaha blok passen 1 op 1 Porsche zuigers :9 Maar dan gaat het om een boring van 95mm. Ik zit daar al een tijdje tegenaan te kijken. Een beetje leuk een "snel" blok opbouwen is gewoon echt duur alles bij elkaar. Als je alle pakkingen, ringetjes, lagers, misschien wat nieuwe kleppen, zuigers etc. etc. optelt is €1000,-- als sneeuw voor de zon verdwenen. En dan zit er nog geen nieuwe nicasil laag in de cilinders die ik heb liggen. Alles dat origineel Yamaha zou blijven in het snelle blok ligt mooi gestraald en schoon op de plank te wachten. En bovendien zou ik dan op maarliefst 90PK uitkomen i.p.v. 65Pk nu..... Klinkt anders dan 300Pk_O-

Later,

Loek
Wat is dat voor een YAMAHA met Dik 65 pk ?
 
Yamaha Tr1 motorblok in een eigenbouw egli frame. Is een vrij uitgebreid topic van ;)

Later,

Loek
 
Terug
Bovenaan Onderaan